Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@23:06:58 GMT

درخواست اردوغان از نخبه های خارج نشین ترکیه

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۱۷۸۹

«رجب طیب اردوغان»‌ طی سخنرانی در اولین فستیوال هوافضای «تکنوفِست» در استانبول گفت: «ما در حال اجرای کمپینی برای بازگرداندن دانشمندان خود به وطن هستیم. من از نخبگان (ترکیه‌ای) در اقصی نقاط جهان می‌خواهم که به جنبش علمی و فناوری (ما) بپیوندند».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با بیان اینکه کمپین مذکور برای مبارزه با فرار مغزها از ترکیه است، توضیح داد: «دانشجویانی که برای تحصیل رشته‌های مهندسی به غرب فرستاده بودیم، عموما با ذهن‌های فریب خورده بازگشته‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار رسمی، در سال 2017 تعداد شهروندان ترکیه‌ای که به کشورهای خارجی مهاجرت کرده‌اند، 42.5 درصد افزایش پیدا کرده است.

درخواست اردوغان برای بازگشت نخبگان و دانشمندان ترکیه‌ای به کشورشان در حالی است آنکارا به‌خاطر اختلافات با آمریکا و وضع تحریم‌های شدید از سوی واشنگتن، دچار بحران‌های مختلف اقتصادی و فناوری شده است.

طی دو هفته اخیر ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا دستخوش کاهش نسبی شده است تا جایی که «رجب طیب ادروغان» از مردم ترکیه خواسته دلار، یورو و طلاهای خود را به لیر تبدیل کنند تا دست دولت برای مقابله با بحران بازتر باشد. هم‌اکنون هر ۶.۳ لیر ترکیه معادل با یک دلار آمریکا است.

اردوغان نیز روز ۲۳ مرداد، با بیان اینکه آمریکا از اقتصاد به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند، گفت که تولیدات و تجهیزات الکترونیکی آمریکا را تحریم خواهند کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه دلار رجب طیب اردوغان نخبگان واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان

رئیس جمهور ترکیه گفت که فعلاً چیزی برای ما روشن نشده است.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی درباره حادثه اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر اظهارات متفاوتی وجود دارد، ایران نیز چنین است و دیدگاههای متفاوتی را منتشر می کند. یعنی موضوع شفاف نیست.

وی افزود: در این خصوص یک بیانیه روشن نیست. درباره بیانیه های ایران نمی توانیم بگوییم که درست می گوید، درباره اسرائیل هم که اصلاً نمی توانیم بگوییم درست است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: آمریکایی ها نیز اظهارات متفاوتی در این خصوص دارند. مهمتر از همه اینکه در بیانیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل می بینیم که آمریکا خود را در کنار اسرائیل قرار داده است در حالیکه همه در کنار فلسطین هستند. البته ما انتظاری غیر از این نداشتیم.

صبح امروز رسانه ها از وقوع حادثه ای در اصفهان خبر دادند که بر اساس آن چند پهپاد در نزدیکی تاسیسات هسته ای اصفهان مورد هدف قرار گرفته شد.

رژیم صهیونیستی هنوز به صورت رسمی مسئولیت این اتفاق را به گردن نگرفته اما وزیر امنیت داخلی رژیم صهونیستی در توییتی این رویداد را ضعیف توصیف کرده بود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان