Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@22:01:38 GMT

«انور ابراهیم» جانشین «ماهاتیر» می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۲۰۲۶

 انور ابراهیم معاون پیشین ماهاتیر محمد و سیاستمدار کهنه‌کار مالزیایی که در محافل سیاسی این کشور به عنوان نخست‌وزیر آینده مالزی شناخته می‌شد، در حال طی کردن روندهای قانونی برای بازگشت به عرصه قدرت سیاسی در این کشور است. به گزارش ایرنا، ماهاتیر محمد نخست‌وزیر 93 ساله مالزی پیشتر در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها اعلام کرد دو سال در قدرت خواهد بود و وعده انتقال قدرت به انور ابراهیم را حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس توافق‌های اعلام شده، ماهاتیر محمد به عنوان نخست‌وزیر هفتم مالزی پس از دوسال نخست‌وزیری، این جایگاه را به انور ابراهیم واگذار می‌کند. انور ابراهیم رییس حزب عدالت مردم مالزی در نشستی در سنگاپور رسما طی کردن مراحل قانونی را برای بازگشت به عرصه قدرت سیاسی در این کشور، مورد تایید قرار داد. او در عین حال بر حمایت خود از ماهاتیر محمد تاکید کرد و گفت عجله‌ای برای جانشینی او ندارد. انور ابراهیم در جریان این سفر گفت: «کشور در شرایط کنونی نیاز به ثبات و رهبری قوی دارد و من از ماهاتیر محمد حمایت می‌کنم.» او افزود روابط بسیار نزدیکی با ماهاتیر محمد دارد و مطمئن است که برنامه‌ها برای جانشینی او در مسیر خود پیش خواهد رفت و دلیلی ندارد که در مورد اجرای این وعده انتخاباتی تردیدی وجود داشته باشد.

ماهاتیر و انور درجریان چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی اختلاف‌ها را پس از 20 سال کنار گذاشتند و با ایجاد ائتلافی چهارگانه تحت عنوان «ائتلاف امید» توانستند در انتخابات ماه مه پیروز میدان باشند. این ائتلاف به رهبری ماهاتیر محمد به عنوان یکی از تغییرات مهم سیاسی در این کشور از زمان استقلال مالزی تاکنون ارزیابی شده است. انور 71 ساله در سال 2015 در دوران نجیب رزاق در دادگاهی محکوم به 5 سال حبس شده بود و پس از پیروزی در انتخابات از زندان آزاد و با کمک ماهاتیر محمد مورد عفو پادشاه قرار گرفت. انور ابراهیم هفته گذشته پس از آنکه یکی از هم‌حزبی‌های او از مجلس استعفا داد، در انتخابات میان‌دوره برای ورود رسمی به‌عرصه سیاسی اقدام کرد. انور ابراهیم در همه محافل رسانه‌ای از ماهاتیر محمد حمایت کرده و گفته است: «در شرایط کنونی باید کشور را نخست‌وزیر ماهاتیر هدایت کند و ما از او حمایت می‌کنیم، زیرا او اکنون نقش مهمی در کشور ایفا می‌کند.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری

جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی را درباره طرح جدید انسدد در مرزهای شرقی کشور ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی درباره اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی گفت: مسئولیت مرز‌های کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرز‌ها را دارد. در بعضی از مرز‌ها مانند مرز‌های شمال غربی و مرز‌های شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرز‌ها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست‌ها ممکن است از این مرز‌ها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس، مقرر شد انسداد‌های فیزیکی در این مرز‌ها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آن‌ها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهارکرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوار‌ها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرز‌های کشور است.

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد؛ افزود: تنها در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرز‌ها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محمد مهاجری: آقای نصیری! انتقادهایتان روی چشم؛ اما شاهزاده شویی چرا؟
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی