Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان بسیجی خراسان شمالی توانستند کارنامه بسیار عالی از خود در اردو‌های جهادی تابستانه که مکانی برای رشد فکر، اخلاص، عمل و روحیه آن‌ها بود، به جای بگذارند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ تابستان تمام شد و به دنبال آن اردو‌های جهادی تابستانه که مکانی برای رشد فکر، اخلاص، عمل و روحیه دانشجویان بود نیز به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این بین دانشجویان بسیجی خراسان شمالی توانستند کارنامه بسیار عالی از خود به جای بگذارند.

دانشجویان بسیجی استان خراسان شمالی در این تابستان در بخش‌های مختلفی اعم از اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و پزشکی فعال بودند. گروه‌های جهادی به مناطق مختلف اعزام می‌شدند و به خدمت رسانی به مردم عزیز روستا و حاشیه شهر می‌پرداختند.

طبق آمار ارائه شده از سمت معاونت امور جهادی بسیج دانشجویی خراسان شمالی، در این مدت بسیج دانشجویی توانست بیش از ۴۴۰ دانشجو در قالب ۱۵ تیم جهادی را به مناطق محروم اعزام کند. عددی که با توجه به تعداد دانشجویان استان عددی مناسب است. این ۴۴۰ دانشجوی اعزامی که از شهر‌های مختلف استان به روستا‌های محروم اعزام می‌شدند، توانستند ۲۴ روستا و ۴ منطقه حاشیه شهر را تحت خدمت رسانی خود قرار دهند.

در ادامه نگاهی به خلاصه فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خراسان شمالی در مدت تابستان می‌کنیم و با فعالیت‌های آنان بیشتر آشنا می‌شویم.

دانشگاه آزاد بجنورد؛ پیش رو در خدمت رسانی جهادی در بجنورد/ ۴۵ دانشجوی دختر و پسر جهاد کردند
دانشجویان دانشگاه آزاد بجنورد که گروه جهادی شهید فیروز حمیدی زاده را تشکیل داده اند، فعالیت مطلوبی در اردو‌های جهادی داشتند. دانشجویان دختر این دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی در روستای بام اسفراین فعال بودند.

مریم محمدی، عضو فعال این گروه در تشریح فعالیت‌های تیم می‌گوید: ما در زمینه‌های فرهنگی، بهداشتی، مشکلات اقتصادی، مشکلات اجتماعی و مشاوره خانواده فعالیت می‌کنیم. در حوزه آموزشی فعالیتمان به نسبت دوره‌های گذشته بسیار گسترده‌تر شده و پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم. کار با کودکان در زمینه‌های بهداشت فردی، خلاقیت، مسائل قرآنی، بازی‌های تربیتی و آموزش شعر‌هایی با موضوع امام شناسی جزو فعالیت هایمان در موضوع آموزشی است. برای کار با بانوان روستا در زمینه هنر‌های دستی فعالیت داریم که مربیانی از بهزیستی دعوت شده و در زمینه‌هایی مانند چرم دوزی و کیف دوزی به ما کمک می‌کنند.

محمدی ادامه می‌دهد: برای مشکلات اقتصادی طرحی به نام طرح خانه به خانه داریم. این طرح به این شکل است که افراد تک به تک خانه‌ها را سر میزنند و با خانواده راجب مشکلاتشان صحبت می‌کنند و شناسایی‌های لازم انجام می‌شود. سپس جلساتی با مسئولان روستا برگزار می‌شود و مسائل اقتصادی بیان می‌شود. امیدواریم تیم ما به زودی بتواند بسته‌ی اقتصادی را آماده کند که طی گزارشی اعلام خواهیم کرد.

پسران بسیجی این دانشگاه در روستای زرق آباد مشغول به شناسایی بیماری سالک و اقداماتی برای رفع آن بودند.  
امیین ریحانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیز فعالیت‌های تیم خود در اردوی جهادی را این گونه شرح می‌دهد: اقدامی که در این اردو گروه جهادی شهید فیروز حمیدی زاده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد انجام داده، مبارزه با پشه سالک و پیگیری مشکلات مردم این منطقه است. متاسفانه پشه‌های خاکی در این منطقه وجود دارد که از موش‌های صحرایی و زباله‌ها و مخروبه‌های روستا به وجود آمده است. این مشکل در روستا‌های زرق آباد، کلاته آباد، مهرآباد، علی آباد و بسیاری از روستا‌های این منطقه وجود دارد.

بسیج دانشجویی شیروان، پر تعدادترین گروه جهادی/ اقدامات پزشکی در نقطه صفر مرزی
بسیج دانشجویی شهرستان شیروان ۹۰ دانشجوی دختر و پسر را به منطقه قوچ خانه اعزام کرد. این گروه ۹۰ نفره در بخش‌های عمرانی، پزشکی و فرهنگی فعال بود.

اصغر صابریان، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان شیروان می‌گوید: گروه شهید ملک محمدی که گروه خواهران بود، وظیفه فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و اشتغال زایی را برای کودکان و بانوان بر عهده داشت. گروه شهید دیالمه نیز در حوزه پزشکی، دندان پزشکی و روان پزشکی فعال بود. گروه عمرانی دیگر گروه فعال ما بود که توانست ترمیم و دست کشی یک منزل از افراد کم بضاعت را انجام دهد. در بخش کشاورزی و کمک به کشاورزان و بستر شناسی نیز اقدامات خوبی انجام شد.

گروه جهادی حوزه شهید طهرانی مقدم خراسان شمالی، پیگیر مشکلات زلزله زدگان
ابوالفضل اصغری راد، جانشین حوزه شهید طهرانی مقدم خراسان شمالی نیز می‌گوید: آغاز فعالیت جهادی دانشجویان با دو پروژه عمرانی ساخت منزل مسکونی بود. خوشبختانه پس از صمیمیتی که میان اعضای گروه با اهالی روستا ایجاد شد، مردم این روستا بسیاری از مشکلات خود را به دانشجویان منتقل می‌کردند و پیگیر مطالبات خود بودند. متاسفانه پس از زلزله‌ای که در جوار این روستا اتفاق افتاد، بسیاری از منازل مسکونی این روستا تحت تاثیر قرار گرفته شد و مطالبه اصلی اهالی روستا به ترمیم و بازسازی منازل بود.  
اعزام ۵۵ دانشجو توسط بسیج دانشجویی جاجرم به مناطق محروم/ اشتغالزایی در دستور کار
بسیج دانشجویی شهرستان جاجرم در مجموع توانست ۵۵ دانشجو را به مناطق محروم اعزام کند که از این جمع ۳۵ نفر خواهر و ۲۰ نفر برادر بودند. این گروه در زمینه اشتغالزایی و عمرانی فعالیت ویژه تری داشت.

جواد سلمانی، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جاجرم می‌گوید: عرصه فعالیت دانشجویان در زمینه‌های آموزشی فرهنگی و عمرانی تعریف شد که از جمله آن می‌توان به کلاس‌های پرورش قارچ و زعفران، نمدبافی، خیاطی، مهد کودک، کامپیوتر، کلاس‌های تقویتی زبان و ریاضی، مشاوره درخصوص ازدواج، سبک زندگی اسلامی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، چون طلاق و اعتیاد، احکام، روخوانی و روانخوانی قرآن، معرفی گیاهان دارویی و بازار فروش آن، اطفاحریق بنابه نیاز منطقه و دیگر برنامه‌ها اشاره کرد.

زینب محمدی، مسئول خواهران اردوی جهادی بسیج دانشجویی شهرستان جاجرم نیز می‌گوید: طبق شناسایی که انجام شد، روی مشاوره‌ها اقدامات خوبی انجام دادیم. از اساتید حوزه علمیه شهرستان گرمه استفاده کردیم. در حوزه‌های مختلف و به صورت فردی و گروهی مشاوره با موضوعات مختلفی مانند اعتیاد، روابط همسر‌ها و... به مردم داده شد. در مجموع حدود ۱۷۰ بانو و کودک تحت پوشش برنامه‌های تیم جهادی خواهران قرار گرفتند.  
این‌ها تنها بخشی از فعالیت‌های بسیجیان در مناطق محروم استان بود. این حجم از فعالیت در عین بی توقعی نشان از خلوص این دانشجویان می‌دهد. افرادی که بدون هیاهو و سرو صدا به مردم رسیدگی می‌کنند، قطعا آینده سازان این مملکت خواهند بود. فعالیت‌های جهادی هر ساله در حال گسترش است و این نشانه‌ی مناسبی برای پیروزی خدمت به مردم در مقابل اشرافی گری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردوی جهادی بسیج دانشجویی خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان بجنورد در حمایت از حمله سپاه + فیلم و عکس

جمعی از دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی در حمایت از پاسخ قاطعانه سپاه به جنایات رژیم صهیونسیتی راهپیمایی و تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، جمعی از دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی در حمایت از پاسخ قاطعانه سپاه به جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی و تجمع کردند.

کد خبر 744441

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • فعالیت ۴۲ گروه جهادی تویسرکان در سال جدید
  • بازدید سرزده استاندار از دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • فعالیت بیش از ۴۵۰ جهادگر در مناطق محروم آذربایجان غربی
  • اجتماع خود جوش دانشجویان خراسان شمالی در حمایت اقدام مقتدرانه سپاه
  • تجمع دانشجویان بجنورد در حمایت از حمله سپاه + فیلم و عکس
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور