Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی روند پروژه پیاده راه سازی چهارباغ را امیدوارکننده دانست و گفت: شهرداری اصفهان عزم کرده که چهارباغ را به وضعیت اصیل برگرداند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سید محمد بهشتی پس از دیدار با شهردار اصفهان و بازدید از پروژه احیاء چهارباغ اظهار کرد: متأسفانه برخی مدیران شهری در کشور، وجود آثار تاریخی را مخل توسعه می‌ دانند در حالی که دنیا مدت ها است این دیدگاه را ترک کرده است، اما مدیران اجرایی ما هنوز مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آرام آرام می بینیم که در بین مدیران اجرایی کسانی پیدا شده‌اند که اهمیت و ارزش این آثار را متوجه می شوند و این اتفاق در اصفهان افتاده است. امروز ما در میان مدیران اجرایی اصفهان یارانی پیدا کرده ایم که از ارزش های تاریخی چهارباغ پشتیبانی می‌کنند.

این کارشناس ارشد معماری با بیان اینکه در بین همه چهارباغ‌هایی که در ایران داریم، چهارباغ اصفهان پادشاه است، گفت: در بین خیابان های تاریخی چهارباغ اصفهان مهمترین خیابان خاورمیانه است، اما در دوره معاصر اتفاقات خوبی برای این خیابان رخ نداد. چهارباغ اصفهان را در دوره پهلوی اول به یک خیابان مدرن تقلیل دادیم و شماری از شواهد تاریخی را از بین بردیم، طوری که برای اهالی اصفهان سخت بود تصور کنند که اینجا زمانی چهارباغ با آن مختصات تاریخی بوده است.   

بهشتی با بیان اینکه روزگار چهارباغ دوره معاصر آن قدر بد بود که نمی‌شد چهارباغ تاریخی را باز شناخت، تصریح کرد: از زمانی که رسیدگی به ارزش های تاریخی اصفهان آغاز شد، یعنی تقریبا از اوایل دهه چهل، رویای بازگرداندن چهارباغ به اصالت خود در میان متخصصان اصفهانی، ایرانی و حتی خارجی شکل گرفت اما یا عزم و یا باور این موضوع وجود نداشت و در طول همه این سالها اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

بهشتی ادامه داد: اخیرا شاهد این هستیم که شهرداری اصفهان عزم کرده که چهارباغ را به وضعیت اصیل خود برگرداند و این فقط در گرو پیاده‌راه شدن چهارباغ نیست، بلکه باید روزگاری برسد که بتوانیم با خیال راحت در چهارباغی قدم بزنیم که تقلبی نیست و آرزوی چند نسل از متخصصین که بازگرداندن این محور به اصالتش بود، محقق شود.  

چهارباغ پس از زخم های زیاد، در مسیر بهبودی قرار گرفته است

رییس کمیته ملی موزه‌های ایران پس از بازدید از پروژه احیای چهارباغ و پیاده راه سازی آن گفت: وضعیت چهارباغ آیینه تمام‌نمای رفتارهای سال‌های گذشته در اصفهان است. چهارباغی که دیدم مجروح زخم خورده‌ای بود که حالا در مسیر بهبودی قرار گرفته است. برخی از اتفاقاتی که نتایج آن امروز به وضوح مشخص است، هیچ وقت نباید در چهارباغ اتفاق می‌افتاد. اما بعضی از دردها را می‌شود التیام بخشید و می توان چهارباغ را به هویت اصلی‌اش بازگرداند.  

احمد محیط طباطبایی که به همراه رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور به بازدید از چهارباغ پرداخت، این خیابان را نماد اصلی شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: اصفهان بناهای مختلفی از جمله کاخ‌ها، میدان‌ها، خانه‌های تاریخی و ... دارد، اما چهارباغ بیشترین پیوند را با مردم دارد.

وی با تاکید بر اهمیت احیاء میراث برجای‌مانده چهارباغ، تصریح کرد: حفظ حیات تاریخی چهارباغ یک اولویت است و باید تلاش کرد که چهارباغ به وضعیت اصیلش بازگردد.

وی تاکید کرد: چهارباغ باید شاهد رفتارهای نوآورانه باشد، اما نوآوری‌هایی که تمام و کمال ریشه در حیات تاریخی این بستر دارد و به داشته‌ها و ارزش‌های چهارباغ بی‌احترامی نمی‌کند. حیات جدید چهارباغ باید با هدف حفظ هویت و تعریف رفتاری که فرزند زمانه خویش است، توأم باشد و به این معنا، دیگر کپی و گرته‌برداری‌های بی‌ریشه یا رفتارهای شتابزده معنایی نخواهد داشت.  

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چهارباغ شهر اصفهان ميراث فرهنگي اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به تغییر مکان تقسیم، اعزام و رفع مشکل ترافیکی خیابان همدانیان گفت: دو سال گذشته به دلیل حضور مشمولان وظیفه و خانواده‌هایشان در محل پایانه جی مشکلاتی برای ساکنان و شهروندان محدوده خیابان همدانیان ایجاد شده بود.


ابوالفضل توکلی با اشاره به فراخوان مشمولان سربازی ۱۴۰۳ در محل سالن سرپوشیده ۲۵ آبان افزود: پیش از این محل اعزام مشمولان به مراکز آموزش، پایانه مسافربری شماره ۲ جی اصفهان بود.


وی گفت: با توجه به تغییر مکان مربوطه، به مشمولان توصیه می‌شود طبق فراخوان و مکان تعیین شده مراجعه کنند، زیرا سال ۱۴۰۳ در پایانه مسافربری ترکیبی جی هیچ‌گونه تقسیم و تجمع مشمولان وظیفه انجام نخواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  • آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی
  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی
  • دیدار مدیر کل امور اتباع البرز با امام جمعه چهارباغ
  • معاون وزیر ورزش: واگذاری استقلال و پرسپولیس، آرزوی دیرینه هواداران است
  • اسبقیان:واگذاری استقلال و پرسپولیس،آرزوی دیرینه هواداران است
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه