Web Analytics Made Easy - Statcounter

تروریست‌ها با استفاده از پوشش لباس نظامی، خود را نزدیکی جایگاه و جمعیت تماشاگر رژه نفوذ دادند و به طرف مردم و جایگاه رژه تیراندازی کردند که به شهادت 25 نفر و زخمی شدن 60 نفر دیگر منجر شد/ یکی از شهدا هم کودک بود/ اینها جیره خوار کشورهای دیگر هستند و از سوی کشورهایی مانند عربستان سعودی تغذیه می‌شوند/ علاوه بر الاحوازیه، گروهک «النضال» هم مدعی این حمله شده مرتضی گل پور خبرنگار حوزه دولت

جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز هنگام حمله تروریست‌ها در جایگاه حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با او درباره جزئیات این رویداد تروریستی پس از بازدید او از مجروحان حادثه در یکی از بیمارستان‌های شهر گفت‌وگو کردیم. عالمی نیسی معتقد است  اینکه این حمله تروریستی کار کدام گروهک بوده است، نیازمند بررسی‌های بیشتر امنیتی-اطلاعاتی است، اما قطع یقین می‌توان گفت که این گروهک‌ها جایگاهی در میان مردم ندارند. زیرا اگر چنین جایگاهی داشتند، نباید در اقدامی کور، به هرکه در تیررس آنان است، شلیک کنند. این گفت‌وگو را بخوانید.


در بازدید شما از مجروحان، روحیه آنان را چطور دیدید؟
روحیه مردم بسیار خوب است. این حمله تروریستی کور و بی هدف بود. تروریست‌ها با استفاده از پوشش لباس نظامی، خود را نزدیکی جایگاه و جمعیت تماشاگر رژه نفوذ دادند و به طرف مردم و جایگاه رژه تیراندازی کردند که به شهادت 25 نفر و زخمی شدن 60 نفر دیگر منجر شد که اعضای این گروه نیز همان جا به هلاکت رسیدند. متأسفانه یکی از شهدا هم کودک بود. باوجود این، امروز وضعیت شهر اهواز آرام و امنیت به طور کامل در همه شهر برقرار بود.
عقبه یا زمینه و نفوذ اجتماعی این گروهک چیست؟
اینها جیره خوار کشورهای دیگر هستند و از سوی کشورهایی مانند عربستان سعودی تغذیه می‌شوند و چنین اقداماتی از سوی این کشورها در برنامه این گروهک‌ها گنجانیده شده است. این هم به این دلیل است که این‌ها در میان مردم اهواز جایگاهی ندارند. چرا که اهواز در تاریخ دروازه ورود تشیع به ایران بوده است. مردم اهواز و خوزستان ولایی هستند و ما در شب‌های عزاداری شاهد حضور گسترده مردم هستیم. ضمن اینکه در دوران جنگ هم استان خوزستان 23 هزار شهید تقدیم نظام کرده است و علاوه بر این، در سال‌های مختلف مردم وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی و ولایت اثبات کرده اند. همه این‌ها نشانه این است که این گروهک‌ها جایگاهی میان مردم ندارند و به همین دلیل هم هست که با تحریک کشورهایی مانند عربستان سعودی، امریکا یا رژیم صهیونیستی به چنین اقدامات کوری دست می‌زنند.
با  وجود  اینکه گروهک «الاحوازیه» این حمله را ترتیب داد، گفته شد که این گروهک پیش از این هم به اردوهای راهیان نور حمله کرده بود. غیر از این، سوابق این گروهک چه بود؟
باوجود گمانه زنی‌های رسانه ای، هنوز به طور کامل و یقین مشخص نیست که چه گروهی این اقدام را انجام داده، زیرا اکنون علاوه بر الاحوازیه، گروهک «النضال» هم مدعی این حمله شده است. باوجود این، همان طور که گفتید، پیش از این شاهد تحرکات کوری از سوی این گروهک‌ها بوده‌ایم که شامل حمله به اردوهای راهیان نور یا حمله به برخی بنگاه‌های اقتصادی و تأسیسات نفتی مانند انفجار تأسیسات، بوده است که البته این اقدامات، بسیار محدود و پراکنده بوده است. گاهی هم به برخی شخصیت‌ها که مانع فعالیت‌های آنان بوده‌اند هم حمله کرده‌اند. اما همان طور که گفتم، این حملات بسیار محدود و بی فایده بوده و این ناشی از تسلط نیروهای امنیتی در استان است که باعث می‌شود اکثر نقشه‌های آنان نقش بر آب شود. اقدام روز گذشته هم یک تیراندازی کور و حرکتی مذبوحانه بوده است که در لباس نظامی انجام شد.
تروریست ها ادعا می کنند طرفدار مردم عرب خوزستان هستند حال آنکه در همین عملیات تروریستی مردم را به شهادت رساندند.
از میان 23 هزار شهید استان در دفاع مقدس، 12 هزار شهید از عرب‌های خوزستان بوده اند. بنابراین، مردم عرب استان نه تنها مردم غیور و پاکی هستند، بلکه این تجارب نشان داد که آنان با جان خود از نظام دفاع می‌کنند. از این رو، جز اینکه عوامل چنین حوادثی را جیره خواران استکبار بدانیم، نمی‌توان اسم و عنوان دیگری برای آنان پیدا کرد. زیرا جایگاهی میان مردم ندارند.
اگر هدف نهایی این گروهک‌ها، اقدام به نفع مردم بود که نباید کودک، زن و حتی مردان بی دفاع را مورد حمله قرار بدهند و به رگبار ببندند؟! هدف اینها، نه مردم، بلکه خوشحالی و خرسندی کشورهایی است که از اینان حمایت می‌کنند که ما چنین عملیاتی انجام دادیم. نوع حمله و اینکه همه، کودک و زن و مردم را به رگبار بستند، نشان داد که هدف خاصی نداشتند و اقدام آنان، کاملا کور بوده است.
آغاز تیراندازی تا کشته شدن تروریست‌ها چقدر طول کشید؟
حداکثر 15 دقیقه طول کشید. غیر از کلاشینکف، سلاح دیگری هم نداشتند. خود من هم در جایگاه حضور داشتم. اما اکنون همه کارشناسان درحال بررسی همه جوانب مسأله هستند که این‌ها چگونه توانستند به آن منطقه دسترسی داشته باشند و خود را به آنجا برسانند.
محلی که امروز تیراندازی از آن انجام شد، سال گذشته بسته بود. چرا امسال باز گذاشته شده بود؟
همه این‌ها، نیازمند بررسی کامل و همه جانبه است و تا آن زمان، باید منتظر ماند تا ببینیم بررسی‌های امنیتی به چه نتایجی منتهی می‌شود.
هماهنگی میان نهادهای مختلف امنیتی-اطلاعاتی در استان چگونه است؟
با مدیریت استاندار، هماهنگی و هم‌افزایی نیروهای امنیتی استان در حد بسیار خوبی است و هیچ گونه اشکالی در این باره وجود ندارد.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سردار محمد عارف سپهری اظهار کرد: شهید استواریکم جلال اعتماد اهل قروه از پرسنل جان بر کف مرزبانی استان، ۲ روز قبل در درگیری با گروهک‌های معاند در نقطه صفر مرزی هنگ ژال مجروح و در بیمارستان بانه بستری شد که بامداد امروز به شهادت رسید.

وی یادآور شد: ستواندوم جلال اعتماد متاهل و دارای یک فرزند دختر ۴ ساله است.

شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت ماموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه فرزین بلیان، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 849088 منبع: ایرنا برچسب‌ها مرزباني خبر ویژه شهید

دیگر خبرها

  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • صدای چپ امریکایی را  در تهران می‌شنوید؟
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه به شهادت رسید
  • شهادت یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه
  • عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک