Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:42:48 GMT

موزه دفاع مقدس در جزیره خارگ راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۲۵۹۰

موزه دفاع مقدس در جزیره خارگ راه‌اندازی شود

محمود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته دفاع مقدس در جزیره ایثار و مقاومت خارگ یادآور ایستادگی و رشادت های اهالی شریف خارگ، پرسنل خدوم صنعت نفت و نیروهای نظامی ،اننظامی و بسیج سلحشور است.

وی افزود: جزیره مقاوم خارگ به عنوان خط مقدم ایران اسلامی در حوزه دفاع و اقتصاد کشور بود و آرزوی عراق مبنی بر قطع شدن صادرات نفت از این جزیره حیاتی فقط در حد یک رویا و آرزو ماند و هیچگاه محقق نشد، محقق نشدن این آرزو نشان عزم دریادلان خارگی برای حفاظت از مرزهای ایران اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به وضعیت این جزیره در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: خارگ به تعداد روزهای جنگ مورد حمله و بمباران قرار گرفت و شهدای فراوانی از این جزیره تقدیم انقلاب اسلامی ایران شد.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای جزیره خارگ یکی از وظایف مسئولان در بخش ویژه خارگ است که باید بصورت ویژه به موضوعات خانواده شهدا و جانبازان این جزیره رسیدگی شود.

رضایی تصریح کرد: ایجاد موزه دفاع مقدس یکی از نیازی های اساسی این جزیره است، باتوجه به حضور سالانه راهیان نور دریایی می‌توان با راه‌اندازی این موزه ایثارگری‌های مردمان شریف این جزیره را مستند و روایت کرد.

کد خبر 4409576

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر جزیره خارگ محمود رضایی ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس شهرکرد گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق موجب اقتدار ایران اسلامی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت:عملیات وعده صادق لذت‌بخش و موجب اقتدار ایران اسلامی است. به این اقتدار که ثمره هدایت‌های امامین انقلاب، ازخودگذشتگی شهدا، حضور در صحنه مردم و همراهی نیروهای مسلح است باید افتخار کنیم.

به گزارش ایسنا،  افتتاحیه هشتمین دوره بصیرت معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (یکشنبه) در مشهد برگزار شد.

سردار کارگر در این مراسم با اشاره به عملیات«وعده صادق» که بامداد امروز انجام شد، توضیح داد: پیروزی جمهوری اسلامی بر رژیم خبیث صهیونیستی را در این عملیات تبریک عرض می‌کنم. این پیروزی بر امامین انقلاب اسلامی، شهدا و مردم ایران اسلامی مبارک باشد.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، امروز نظام مقدس اسلامی به این توانمندی رسیده که برای اولین بار از خاک ایران به رژیم جعلی صهیونیستی حمله کند که این اقدام جهادی نشان از درهم شکسته شدن همینه رژیم جعلی اسرائیل دارد و مایه افتخار است.  

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: اگر جنگ  ۶ روزه اعراب مورد بررسی قرار گیرد عظمت عملیات وعده صادق آشکار خواهد شد. آنچه در عملیات وعده صادق مهم است آن است که جمهوری اسلامی به خاک اسرائیل، رژیمی که آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی حامی و پشتیبان آن هستند، حمله کرد که تاکنون چنین اقدامی، سابقه نداشته است.

وی گفت: عملیات وعده صادق لذت‌بخش و موجب اقتدار ایران اسلامی است. به این اقتدار که ثمره هدایت‌های امامین انقلاب، ازخودگذشتگی شهدا، حضور در صحنه مردم و همراهی نیروهای مسلح است باید افتخار کنیم. حتی کشورهایی که مقداری گرایش به حق دارند از این اقدام جمهوری اسلامی که تحت شدیدترین تحریم‌ها انجام شده، خرسند هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود، اخلاص را مهمترین عامل در موفقیت در مأموریت‌ها دانست و ادامه داد: شهدایی همچون همدانی، سلیمانی، سید رضی و زاهدی دفاع از انقلاب اسلامی را بر خود و خانواده ترجیح دادند و توانستند به این جایگاه دست پیدا کنند؛ بر همین اساس ما نیز در اجرای ماموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در سایه مجاهدت، خود را فدا کنیم تا به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

سردار کارگر تأکید کرد: انجام فرایض و انس با قرآن و ادعیه باید در کار ما تجلی داشته باشد و موجب رشد و تعالی ما در مسیر اجرای ماموریت‌ها شود.بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای ما مرکز عالم است؛ بر همین اساس جهاد امروز ما در این عرصه است که باید دلسوزانه مأموریت‌های محوله را تا رسیدن به نتیجه دنبال کنیم.به برکت برگزاری دوره بصیرت در جوار ملجا نورانی حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام با آن حضرت عهد ببندیم که وظایف محوله را به نحو شایسته‌ای به انجام برسانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • عملیات وعده صادق موجب اقتدار ایران اسلامی است
  • ضرورت تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد آتش‌سوزی انبار دخانیات
  • پیام استاندار یزد در پی پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم منفور صهیونیستی
  • نخل‌های قصر شیرین، نمادی از ایستادگی ایران در طول دفاع مقدس + فیلم
  • وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
  • وضعیت آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در جزیره خارگ به سرانجام برسد