Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > دانش‌های بنیادی - سیناپرس نوشت: بر اساس اظهارات معاون وزیر علوم و آموزش عالی روسیه، این کشور در میان سایر کشورهای جهان با ۴۳ درصد پژوهشگر زن دارای بیش‌ترین آمار محقق زن در سراسر جهان است. این رقم در سایر کشورها به مراتب کمتر است.

گرگوری تربنیکوف (Grigory Trubnikov) معاون وزیر علوم و آموزش عالی روسیه در دومین انجمن زنان اوراسیایی (Second Eurasian Women's Forum) اعلام کرد که ۴۳ درصد از محققان روسیه را زنان تشکیل می‌دهند و میانگین این رقم در سراسر جهان ۲۹ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای رسمی موجود، زنان ۲۹ درصد از محققان سراسر جهان را تشکیل می‌دهند که در این میان بیش‌ترین آمار پژوهشگر زن به روسیه با دارا بودن ۴۳ درصد زنان محقق، تعلق دارد. پس از روسیه، انگلستان با  ۳۹ درصد، آلمان با ۲۸ درصد و ژاپن با ۱۶ درصد زن دانشمند و محقق در رده‌های بعدی قرار دارند.

تربنیکوف در ادامه توضیحات خود اعلام کرد: در بسیاری از مناطق جهان از جمله روسیه، تعداد زنان با تحصیلات دانشگاهی بیشتر از مردان است. او نسبت زنان دانشگاهی را نسبت به مردان در روسیه، در هر هزار نفر ۳۳۹ به ۲۶۴ نفر اعلام کرد. او در این رابطه گفت: «ما در حال حاضر نیاز داریم که بیشتر مردان جوان را نسبت به زنان جوان به دانشگاه بفرستیم.» در اطلاعاتی که معاون وزیر علوم و آموزش عالی روسیه ارائه کرد مشخص شد که دانشجویان کارشناسی ارشد زن، نیمی از کل دانشجویان محقق این کشور را در بر می‌گیرد. او گفت: «ما حدود 7 هزار زن با تحصیلات دکترا داریم که در حدود 34 هزار نفر آن نامزد علمی (درجه ای میان کارشناسی ارشد و دکترا در نظام روسیه در رشته علوم و تحقیقات) هستند.»

تربنیکوف، معاون وزیر، از موقعیت‌های قوی زنان در نظام آموزشی روسیه خبر داد و گفت: «اگر شما در بین استادان و استادیاران دانشگاه خود گروهی را تشکیل دهید، 57 درصد آن را زنان تشکیل خواهند داد و این میزان در روسیه بسیار بیشتر از سایر کشورهای توسعه یافته است.»

قابل توجه است که درصد کمی از زنان در روسیه مقالات خود را در مجلات علمی این کشور به چاپ می‌رسانند و به گفته معاون وزیر این مساله در زمینه ثبت اختراع هم وجود دارد و مسئولان را به فکر واداشته است.

دومین انجمن زنان اوراسیایی از ۱۹ سپتامبر تا ۲۱ سپتامبر سال جاری در سن پترزبورگ برگزار شد. شعار اصلی این انجمن « زنان در خدمت امنیت جهانی و توسعه پایدار» بود.

 

 

5656

کلید واژه‌ها : زنان - اشتغال زنان - روسیه - توسعه علمی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زنان اشتغال زنان روسیه توسعه علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر علوم از محل انتظار والدین داوطلبان کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد علی زلفی گل بهمراه عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش از محل انتظار والدین داوطلبان در دانشگاه الزهرا بازدید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کردند و بیش از ۹۷۰ هزار نفر تا قبل از شروع آزمون، کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.
در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر علوم از محل انتظار والدین داوطلبان کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود