Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@01:18:31 GMT

طاووس‌ها در حیاط دانشگاه جولان می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۲۸۴۷

چند طاووس در حیاط ساختمان مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز جولان می‌دهند و حال و هوای خاصی را به محوطه این دانشگاه بخشیده‌اند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حضور طاووس‌های زیبای رنگی و سفید در حیاط سازمان مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز حال و هوای دیگری به این دانشگاه داده است. کمتر رهگذری غریبی را می‌توان دید که با دیدن این طاووس‌ها تبسم بر لب دقایقی را به تماشای این پرندگان مشغول نشود و از آن‌ها عکس نیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما انگار با درک مخاطبان خود بال‌های زیبایشان را گسترانده و زیبایی خود را به رخ این انسان‌های دو پا می‌کشانند . داستان حضور این زیبا رویان به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد زمانی که تقریباً مدت کوتاهی از افتتاح موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران نگذشته بود و نمونه‌های تاکسیدرمی این پرندگان خوش‌خط ‌وخال را در معرض نمایش گذاشته شد .

مدیر سابق موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: ببه دلیل آنکه مدت‌ها در حوزه مدیریت و راه‌اندازی موزه علم و طبیعت دانشگاه فعالیت می‌کردم با همه ادارات محیط‌‌‌زیست و افرادی که در رابطه با تکثیر و فروش حیوانات بودند آشنایی داشتم . یک روز با صحبتی که با معاون مالی وقت دانشگاه داشتم وی پیشنهاد داد که در صورت امکان تعدادی طاووس در دانشگاه پرورش دهیم.

مهناز کسیمی در ادامه افزود: چند سال قبل سفری به کشور هند داشتم و مدتی در هتلی اسکان داشتم که طاووس‌ها در حیاط آنجا زندگی می‌کردند. هوای آنجا به‌شدت گرم بود اما بااین‌وجود این پرندگان زیبا در آنجا به‌راحتی زندگی کرده و زیبایی خاصی را به محیط بخشیده بودند.

وی در ادامه افزود: امکانات و امکان این موضوع بررسی شد و بحث تأمین بودجه آن نیز مطرح شد و دانشگاه با اختصاص بودجه به این مسئله موافقت کرد.

مسئول موزه دانشگاه شهید چمران در ادامه افزود: با ارتباطاتی که داشتم کمتر از یک هفته سه جفت طاووس رنگی و سفید همراه با مواد غذایی‌شان را آزمایشی خریداری کرده و وارد حیاط سازمان مرکزی کردیم و زیر پلکان موجود در همان حیاط را که نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین محل به نظر می‌رسید را هم به‌عنوان محل زندگی و خواب آن‌ها قراردادیم . از سوی دیگر قرار شد نگهبانان سازمان مرکزی نیز مراقبت‌های لازم را از آن‌ها به عمل‌آورند و به کمک کارگران سازمان آب غذای آن‌ها را تأمین کنند.

کسیمی در ادامه افزود: ناگفته نماند که برای جلوگیری و سازش طاووس‌ها به محیط جدید ابتدا بال‌های پرواز آن‌ها بریده شد. روزهای اول آن‌ها به دلیل غریب بودن محیط ناآرام و خشن بودند و گاهی به دروپیکر و یا شیشه‌های اطراف برخورد می‌کردند ولی به‌مرور با محیط آشنا شدند و از استرس آن‌ها کاسته شد.

وی ادامه داد: با توجه به زیبایی که این پرندگان به محیط سازمان مرکزی دادند مدیریت دانشکده ادبیات درصدد برآمد که برای دانشکده ادبیات همین کار را انجام دهند و آن‌ها نیز چند جفت طاووس از فروشنده قبلی تهیه‌کرده و چند ماهی در دانشکده نگهداری کردند ولی ظاهراً دچار مشکل شدند و آن‌ها را به سازمان مرکزی منتقل کردند

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران در ادامه اضافه کرد: تاکنون این پرندگان ضمن تلفاتی که بنا به دلایلی داشته‌اند چندین تخم و جوجه تولید کرده و با تکثیر مداوم تعداد آن‌ها متعادل شده است. به‌هرحال از روزی که طاووس‌ها به سازمان مرکزی دانشگاه شهید چمران راه پیدا نمودند، این دانشگاه به سبب داشتن این پرندگان زیبا با دلپذیر تر و موردتوجه دوستان قرار گرفته است. امیدوارم این رویه در سایر دانشکده های این دانشگاه و سایر دانشگاهها تسری یابد.

انتهای پیام/۴۰۸۷

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه عکس‌های محمد امین کجوری با عنوان «پرنده، دیدنی است» به کیوریتوری سارا کریمان روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در فرهنگان پاسداران افتتاح می‌شود.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مجموعه «پرنده، دیدنی است» گونه های متنوعی از پرندگان هستند که در بستری خارج از زیست خود نشان داده می شوند این شیوه هیاتی اسطوره‌ای به این پرندگان می دهد و به لحاظ تکنیکی نیز از ژانر عکاسی حیات وحش به ژانر فاین آرت مبدل می‌سازد. جزییات اندام و فرم بدن آنها به رقصی تماشایی می‌ماند که در کنار هم بخشی از یک سمفونی را اجرا می‌کنند. بعلاوه ذاتا پرنده طرح‌واره‌های زیبایی و رهایی را در ذهن بیننده یادآور می‌سازد.»

امین کجوری متولد ۱۳۶۱ شیراز و کارشناس ارشد در رشته عکاسی از دانشگاه متروپولیتن لندن است. وی سابقه تدریس در دانشگاه‌ھای خارجی و داخلی از جمله دانشگاه متروپولیتن لندن و دانشگاه ھنر تهران را در کارنامه خود دارد. او پس از گذراندن دوره‌های عکاسی، از سال ۱۳۷۹ به طور حرفه ای به عکاسی پرداخت. ھمزمان با تحصیل در این رشته، به برگزاری نمایشگاه های گروهی و انفرادی متعددی پرداخته است. وی ھم اکنون به عنوان عکاس، مولف و مدرس، مشغول به فعالیت است.

کد خبر 6084120

دیگر خبرها

  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم
  • تقدیر رئیس سازمان سنجش از مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید