Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از وبسایت بوستون، بعداز ظهر روز گذشته (شنبه)، به مناسبت سالگرد توفان وحشتناک ماریا در پورتوریکو، تظاهراتی با حضور صدها نفر از مردم مقابل عمارت مجلل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مارالاگوی فلوریدا برگزار شد.

در این تظاهرات دهها خودرو به عمارت اعیانی ترامپ نزدیک شدند و با بوق زدن و نشان دادن پرچم های پورتوریکو از شیشه های اتومبیل، اعتراض خود را به گوش رئیس جمهور آمریکا رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتوبوسهایی با حضور تعداد زیادی معترض از مسیرهای دوری مثل میامی و اورلاندو وارد پالم بیچ در فلوریدا شدند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها خطاب به ترامپ نوشته شده بود: «به مردم احترام بگذار» و «عدالت برای مردم پورتویکو». در بخش دیگری از این تظاهرات هم بالون جنجالی و غول پیکر «بچه ترامپ» به چشم می خورد. مردم برای گرفتن عکس با این بالون تمسخرآمیز در صف می ایستادند.

یکی از سازماندهندگان این تظاهرات اعلام کرد: ما به زندگی هایی که از دست رفته است، احترام می گذاریم. ما همه مردمی که در نتیجه توفان ماریا آواره شدند و در فلوریدا زندگی می کنند را شناسایی می کنیم.

این شخص معتقد است با وجود اینکه مردم پورتوریکو شهروند آمریکا هستند، واکنش دولت به توفان ماریا اثبات کرد که با آنها به صورت عادلانه رفتار نمی شود.

گزارشها حاکی از آن است که در زمان برگزاری این تظاهرات، ترامپ در داخل عمارت خود در مارالاگو حضور نداشته است.

آمارهای رسمی دانشگاه جورج واشنگتن نشان داد در نتیجه توفان سهمگین ماریا که سال گذشته در همین روزها رخ داد، حدود 3000 نفر جان خود را از دست دادند. ترامپ تاکنون بارها این آمار را به سخره گرفته و گفته است که باور نمی کند این تعداد در نتیجه توفان ماریا کشته شده باشند.

بیل نلسون، سناتور ایالت فلوریدا در سنای آمریکا که در این تظاهرات حضور داشت، وضع کنونی پورتوریکو را «غیر قابل پذیرش» توصیف کرد و اظهارات ترامپ در واکنش به تعداد کشته شدگان را «توهین آمیز» خواند. نلسون در این خصوص گفت: «پس از آن رفتار با مردم پورتوریکو، آنها دیگر چقدر باید این توهین ها را تحمل کنند؟»

بالون غول پیکر و نارنجی رنگ بچه ترامپ که ترامپ را به صورت عصبانی و در حالی که تلفن همراه در دست دارد نشان می دهد، نخستین بار در سفر رئیس جمهور آمریکا به لندن مورد استفاده قرار گرفت. از زمان سفر ترامپ به انگلیس، بالون بچه ترامپ در دیگر نقاط جهان هم طرفدار پیدا کرده است. یک فعال اهل نیوجرسی مبلغ 20 هزار دلار برای ساخت این بالون و به پرواز درآوردن آن نزدیک زمین گلف ترامپ در بدمینستر، پول جمع آوری کرده است. پس از آن هم یک زن اهل مریلند تلاش کرد بودجه لازم برای به پرواز درآوردن بچه ترامپ را در واشنگتن جمع آوری کند.


انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • آغاز «مرگ با طعم نسکافه» در عمارت نوفل‌شاتو
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • خانه‌ای به قیمت 15 آپارتمان در تهران! امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید (+عکس)
  • تاتا مارتینو: شانس حضور آنخل دی ماریا در اینتر میامی؟ فعلا که غیرممکن است!