Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور - ایرنا - فعالیت کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی اندونزی 2019 از امروز یکشنبه رسما در حالی در این کشور جنوب شرق آسیا آغاز به کار کرد که جوکو ویدو دو رئیس جمهوری و ژنرال بازنشسته ' پرابوو سوبیانتو ' مهمترین رقبای اصلی این انتخابات محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا، اندونزی، دو انتخابات سراسری پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری را در پیش دارد که براساس اعلام مسئولان این کشور هر دو انتخابات برای نخستین بار در سال آینده در یک روز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اندونزی هر پنج سال یکبار انتخابات پارلمانی برگزار می شود که دولت جدید نیز از حزب یا ائتلاف احزاب پیروز تشکیل می شود.
جوکو ویدودو از اکتبر 2014 میلادی با به دست آوردن 53.1 درصد آرا، در مسند ریاست جمهوری اندونزی در دوره ای پنج ساله با کابینه 34 نفره است.
جوکو ویدودو و سوبیانتو برای دومین بار است که به عنوان دو رقیب اصلی در انتخابات ریاست جمهوری رو در روی هم قرار می گیرند.
سوبیانتو یکی از مهمترین رقبای جوکو ویدودو رئیس جمهوری کنونی اندونزی در سال 2014 بود که توانست او را شکست دهد.
در حال حاضر ویدودو و رقیبش سوبیانتو با یکدیگر برای به دست آوردن آرای حدود 80 میلیون رای دهندگان جوان اندونزی برای انتخابات ریاست جمهوری رقابت می کنند .
انتخابات ریاست جمهوری اندونزی در 17آوریل 2019 (28 فروردین 98) برگزار می شود و دو رقیب اصلی این انتخابات بر سر 80 میلیون رای جوانان اندونزی که حدود 40 درصد آرای انتخاباتی را به خود اختصاص می دهند، با یکدیگر رقابت تنگاتنگی را آغاز کرده اند.
علاوه بر این رای دهندگان در همان روز تکلیف صندلی های پارلمان این کشور را نیز مشخص خواهند کرد.
قرار است دراین انتخابات تکلیف 19 هزار و 817 صندلی در پارلمان اندونزی و مجالس ایالتی مشخص شود.
پارلمان اندونزی دارای دو مجلس است که مجلس نمایندگان یا مجلس سفلی دارای 575 صندلی و مجلس علیا در این کشور دارای 136 صندلی است.
تاکنون اعلام شده که 20 حزب و گروه سیاسی در انتخابات سراسری آتی این کشور به رقابت می پردازند که چهار گروه آن نوتاسیس هستند.
ویدودو 57 ساله معروف به جوکوی ، رقابت های انتخاباتی خود با کلید زدن رقابت های انتخاباتی خود از روز گذشته امیدوار است تا بتواند رقیب خود را دوباره در انتخابات آتی نیز شکست دهد.
رئیس جمهوری جوکوی اکنون با چالش های بزرگ اقتصادی از جمله کاهش ارزش بهای روپیه این کشور روبه رو شده که این امر به موضوعی برای به چالش کشیدن وی توسط رقیبش تبدیل شده است.
برنامه های اقتصادی اعلام شده از سوی دو رقیب برای آینده اندونزی بسیار نزدیک به هم است.
هردو یک پلتفرم اقتصاد ملی را برای مقابله با چالش ها و رشد اقتصادی این کشور ارائه کرده اند.
این دو رقیب همچنین می دانند اندونزی با ویژگی جمعیت صدها میلیون نفری ، چند نژاد و مذهبی بودن درگیر چالش های متعدد نژادی و مذهبی است که می تواند برنامه های آنها را در بزرگترین کشور جهان اسلام تحت تاثیر قرار دهد.
جوکوی در روزهای اخیردر جاکارتا در برنامه انتخاباتی خود اعلام کرد اسلام اندونزی با ویژگی میانه روی به دنبال وحدت تمام مردم این کشور است و حدود 90 درصد مردم مسلمان این کشور اسلام میانه رو را مورد پیگیری قرار می دهند.
طبق گزارش رسانه های اندونزی تاکنون تمام نظرسنجی ها حاکی از آن است که جوکوی با محبوبیت بیشتر و در یک فاصله دو برابری از سوبیانتو رقیش جلوتر قرار دارد اما نتایج برخی نظرسنجی های ملی نیز در اندونزی از روند آرام اما موثر در کاهش این فاصله خبر داده اند.
مخالفان ویدودو وی را متهم به کاهش درآمدهای ملی و نابرابری دستمزدها کرده اند و وی باید به این سوال پاسخ جدی و موثری برای جذب آرای رای دهندگان بدهد.
در اندونزی که کشور شبکه های اجتماعی نیز نام دارد، هشتگ 'انتخابات بزرگ 2019# در این شبکه ها راه افتاده و گروهها و احزاب سیاسی فعالیت گسترده سیاسی در این فضای مجازی به راه انداخته اند.
هر دو رقیب سیاسی در عین اینکه از ظرفیت های شبکه های اجتماعی در رقابت های سیاسی استفاده می کنند اما از انتشار اخبار جعلی در این شبکه ها که محبوبیت آنها را در میان مردم تحت تاثیر سوء قرار دهد ، هراس نیز دارند.
گسترش فعالیت های تروریستی در سال جاری در اندونزی، فشارهای اقتصادی و کاهش ارزش روپیه از جمله مسائل سیاسی، نبود آزادی مذهبی ، امنیتی و اقتصادی هستند که مخالفان از آنها علیه جوکوی در تبلیغات خود در شبکه های اجتماعی و رسانه ها استفاده می کنند.
در مجموع دو طرف سعی دارند تا با طرح مسائل اقتصادی، نابرابری، هویت های سیاسی ، افزایش تحمل مذهبی کارزارهای سیاسی را شور و حرارت های انتخاباتی داده و موجب افزایش مشارکت سیاسی دراین کشور شوند.
ارزش روپیه در ماه گذشته حدود9 تا 1 درصد کاهش یافته که در 20 سال گذشته دراین کشور بیسابقه بوده است.
جوکوی ماه گذشته معروف امین روحانی صاحب نفوذ و مشاور بزرگترین گروه اسلامی دراین کشور 'نهضت العلما' را به عنوان معاون خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.
طبق قوانین اندونزی داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باید معاونان خود را نیز معرفی کنند.
ناظران منطقه ای اعلام کردند جوکوی با این اقدام دستکم 40 میلیون رای اعضای این سازمان در اندونزی را به خود متمایل کرد.
در جناج مقابل سوبیانتو رهبر حزب جنبش بزرگ اندونزی است که گریندرا نام دارد . وی ، ساندیاگا 49 ساله که تحصیلکرده آمریکا و تاجر پیشه را به عنوان معاون خود درانتخابات آتی ریاست جمهوری معرفی کرده است.
پرابوو نیز پس از دیدارهای جداگانه و طولانی مدت با بسیاری از رهبران مذهبی این کشور نیز در روزهای گذشته اعلام کرد که حمایت این گروهها را در انتخابات سال آتی به دست آورده است.
در مجموع حدود 186 میلیون نفر رای دهنده درانتخابات بعدی اندونزی با جمعیت بیش از 260 میلیون نفر سرنوشت سیاسی این کشور در حوزه های ریاست جمهوری و پارلمانی را مشخص خواهد شد.
میلیون ها رای دهنده اندونزیایی در 34 استان و 514 منطقه و حوزه شهری و روستایی در انتخابات سراسری 2019 شرکت خواهند کرد.
گزارش: مریم شفیعی
آساق **1599

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اندونزي جوكو ويدودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد