Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@20:05:56 GMT

توصیه های آیت الله استادی به نمایندگان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۳۶۸۰

توصیه های آیت الله استادی به نمایندگان

به گزارش جماران، آیت‌الله استادی که به مناسبت ایام محرم در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، اظهار کرد: اگر می‌خواهید کسی شیعه، مسلمان و متدین شود با عمل‌تان این کار را بکنید. گروه‌های خاص در جامعه می‌توانند با عمل‌شان به گرایش انسان‌ها به دین و انقلاب کمک کنند، اما اگر عمل‌شان درست نباشد ممکن است مردم از انقلاب و اصل دین فاصله بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در چنین موقعیتی هستیم که رفتار، عمل و زندگی‌مان می‌تواند برای دیگران تعیین کننده باشد لذا باید بیش از دیگران مراقب باشیم.

وی افزود: روز قیامت زمین و زمان شهادت می‌دهند که آقایان (نمایندگان) چه مواضعی داشتند، چه رایی دادند، چه صحبتی کردند و کجا غفلت کردند و رای ندادند.

این مدرس اخلاق با بیان این‌که زندگی گروه‌های مرجع می‌تواند فردی را به دین نزدیک یا از دین خارج کند، خطاب به نمایندگان اظهار کرد: باید بیشتر مراقب زبان، قلب و عمل‌تان باشید. از گروه‌هایی مثل روحانیت یا شما که در حکومت دخالت دارید توقع بیشتری است که مراقبت کنید. امام صادق (ع) می‌گویند با عمل‌تان ما را به مردم معرفی کنید و مردم را به طرف ما گرایش دهید. ما می‌توانیم با عمل‌مان مردم را به سمت انقلاب و نظام بیاوریم یا خدایی ناکرده ممکن است با عمل خود بی‌اعتمادی، مشکل و اختلاف ایجاد کنیم و مردم به جای این‌که روز به روز به نظام اسلامی بیشتر اعتقاد پیدا کنند برعکس از انقلاب دلسرد شوند.

آیت‌الله استادی با طرح این سوال که آیا احتمال می‌دهید مسلمانی کاری کند که به قرآن لطمه بخورد؟ افزود: در مورد قضات گفته شده که آنها لبه جهنم نشسته‌اند و اگر لغزش پیدا کنند جهنمی خواهند بود این برای همه است. گروه‌هایی که سمت‌هایی دارند، مملکت را اداره می‌کنند یا قوای سه‌گانه ممکن است موضع‌گیری‌ها و حرف زدن‌شان کمکی به محو قرآن کند یا موضعی بگیرند که با قرآن نسازد، لذا باید در این باره بیشتر مراقبت کنند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اخلاق انقلاب جامعه شیعه قلب رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • هاکی روی یخ قهرمانی جوانان آسیا؛ پیروزی ایران مقابل کویت
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود