Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:22:11 GMT

تدوین بسته جامع فرهنگی حمایت از کالای ایرانی

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۳۶۸۸

تدوین بسته جامع فرهنگی حمایت از کالای ایرانی

علیرضا گودرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با موضوع حمایت از کالای ایرانی از ابتدای سال بسته جامع اجتماعی-فرهنگی با محتوای حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار قراردادیم.

وی افزود: در بحث عدم مصرف کالاهای ایرانی یکی از مشکلاتی که داریم مسائل فرهنگی است، باید مردم در استفاده از کالای ایرانی همراهی کنند و بدانند استفاده از کالای خارجی به معنای اشتغالزایی برای جوانان خارجی و بیکاری ایرانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در داخل کشور برخی کالاهای اساسی را رصد کردیم گفت: در زمینه پوشاک ۵۰۰ هزار نفر در کشور فعالیت می کنند که ۴۰ درصد پوشاک مورد نیاز کشور را تامین می کنند و مابقی از خارج وارد می شود در حالی که اگر تنها ۲۰ درصد پوشاک کشور را تامین کنیم می توانیم برای ۲۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: همه ساله با استفاده از کالاهای خارجی و قاچاق ۳۵۰ هزار فرصت شغلی از بین می رود که اگر بتوانیم این رقم را احیا کنیم به توانمندی نظام کمک خواهیم کرد بر همین مبنا در سه مقوله تولید، توزیع ومصرف بسته حمایتی را تدوین کردیم و برای هر مرحله طرح و برنامه در نظر گرفتیم و راهکار پیشنهاد و موانع ومشکلات را احصا کردیم.

گودرزی عنوان کرد: در بحث تولید راهکارهایی نظیر نوسازی، بازسازی و تقویت تکنولوژی روز در اصناف و واحدهای تولیدی، توانمند سازی اصناف صادرات گرا و توسعه بازار محصولات صنفی و معرفی شرکتهای دانش بنیان از طریق صدا و سیما، همکاری با وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه بیان کرد: در سطح استان ۲۵ هزار فرهنگی و ۳۰۰ هزار دانش آموز داریم که اگر این افراد مجاب شوند از کالای ایرانی استفاده کنند انقلابی در اشتغال استان ایجاد می شود که اگر به سراسر کشور تعمیم یابد وضعیت بسیار تغییر می کند همچنین در شرایط فعلی، ارتباط سازنده بین دانشگاه، صنعت و بازار وجود ندارد که اگر زنجیره ای با معنا داشته باشیم در استفاده از کالای ایرانی موثر است.

گودرزی خواستار رونق دادن به کالای ایرانی با دادن تخفیف و سوبسید از سوی دولت شد و گفت: اعطای تسهیلات مادی و معنوی، توجه به سلامت و بیمه کارگران، ارائه آموزش و حرفه ای کردن کارگر که نقطه آغاز کیفیت کالا است سبب می شود کالا مورد پسند جامعه ایرانی باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش مدیران و صاحبان صنایع در جهت برند سازی است افزود: بسیاری از شرکتها چند سال فعالیت می کنند اما پس از مدتی ورشکست می شوند چون از علم و دانش روز برخوردار نیستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: در حوزه تولید موانع و مشکلات را شناسایی کردیم مشکل دیگری که وجود دارد قیمت پایین کالای قاچاق است که سبب می شود مصرف کننده به سراغ کالای ایرانی نرود این در حالی است که از سوی مستکبرین به سرکردگی آمریکا در جنگ تمام عیار اقتصادی علیه نظام به سر می بریم و باید بیش از پیش به سمت اقتصاد مقاومتی مد نظر معظم له حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از طریق صدا و سیما فرهنگ مصرف متحول شود افزود: الگوی مصرف امروزی با فرهنگ ایرانی- اسلامی همخوانی ندارد بنابراین باید مردم اقناع و از اسراف جلوگیری کنیم تا بتوانیم به سمت مصرف کالای ایرانی حرکت کنیم.

گودرزی با بیان اینکه طرح حمایت از کالای ایرانی تدوین شده و آماده ابلاغ به دستگاه ها است گفت: باید این واقعیت را به مردم بگوییم که از نظر فرهنگی و اجتماعی اگر از کالای ایرانی استفاده نکنند با خیل بیکاران مواجه می شوند زیرا در شرایط فعلی با شرایط جنگی مواجه هستیم.

وی افزود: برای حل معضل بیکاری استان با توجه به آمار بالای بیکاری، یکی از راهکار ها حمایت از کالای ایرانی به ویژه تولیدات داخل استان است.

کد خبر 4409504

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر کالای ایرانی کرمانشاه ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس شهرکرد گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود

نماینده منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: می توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، امروز _چهارشنبه، پنجم اردیبهشت_ در نشست مشترک با استاندار سمنان اظهار کرد: می‌توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم.

وی افزود: مساله اصلی ما در این دوران پیشرفت و توسعه است. مدل پیشرفت باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و همراه با پیوست فرهنگی باشد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مباحث و مسائل در حوزه فرآیند پیشرفت شهری باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و دینی باشد و این مهم را می‌توان در استان با تشکیل اتاق فکر و همچنین هیئت‌های اندیشه‌ورز محقق کرد.

آیت‌الله میرباقری تصریح کرد: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، تضاد مابین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی وجود دارد که ما باید در زیست‌بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: ریل‌های پیشرفت استان سمنان با تدوین پیوست فرهنگی باید بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی شکل بگیرد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گزارش‌هایی که در خصوص استان اعلام شد، بیانگر اقدامات ارزنده و دستاوردهای مطلوب همراه با رضایت‌مندی مردم است.

کد خبر 747516

دیگر خبرها

  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است