Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان در کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان گفت: در شرایط تحریم و با توجه به کاهش واردات دام از کشورهای افغانستان و پاکستان به دلیل نوسانات نرخ ارز، لازم است کسانی که در زمینه واردات دام تخصص و سرمایه کافی دارند، با استفاده از ظرفیت مرز دریایی اقدام به واردات دام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌به گزارش ایسنا- ‌سید دانیال محبی در این جلسه افزود: سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان به سمت و سوی طرح های اقتصادی کوچک و زودبازده شکل گرفته است و سرمایه‌گذاران معمولاً به دنبال سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی هستند که سود آنی دارد‌.

وی انسان را محور توسعه دانست و اضافه کرد:  توسعه زمانی اتفاق می افتد که سرمایه گذاران در طرحهای مهم سرمایه گذاری کنند‌.

محبی افزود: در بحث واردات دام سرمایه گذاران این بخش به وارد کردن دام از کشورهای همجوار بسنده می‌کنند در حالی که در کشورهایی مثل استرالیا، زلاند نو و برخی کشورهای آفریقایی دام‌های فراوانی وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند با استفاده از روابط تجاری با تاجران آن کشورها از طریق مرزهای دریایی نسبت به این کار اقدام کنند‌.

استاندار خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن مرزهای طولانی خاکی و دریایی، ظرفیت تامین بخش عمده ای از گوشت مورد نیاز کشور را دارد‌.

وی افزود: برای تحقق این موضوع می طلبد که با پیگیری مستمر و با بکارگیری همه امکانات مسئله تخصیص ارز دولتی در دستور کار بانک مرکزی قرار گیرد‌.

رئیس کمیسیون نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان در این جلسه تاکید کرد: مسئله تخصیص ارز دولتی به منظور واردات دام از طریق سازمان توسعه تجارت ایران و بانک مرکزی توسط مسئولان مربوطه به طور جدی پیگیری شود‌.

گفتنی است میزان گوشت مورد نیاز مردم در کشور سالیانه یک میلیون و دویست هزار تن است که از این تعداد یک میلیون تن در کشور تولید می‌شود و ۲۰۰ هزار تن از طریق سایر کشورها وارد می شود‌.

یادآور می‌شود استان سیستان و بلوچستان طی سال‌های اخیر توانایی تامین ۹۰ هزار تن از میزان ۲۰۰ هزار تن وارداتی را داشته است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دام منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب

 مهدی خسروی بنجار مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: با هدف ارائه خدمات مطلوب و افزایش ظرفیت مسافر، پرواز های فوق العاده در مسیر تهران زاهدان تهران در روزهای دوشنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه و در مسیر مشهد زاهدان مشهد در روز پنج شنبه هفته جاری برقرار شد.

وی اشاره کرد؛ رزرو بلیط این پروازها با نرخ مصوب بر روی سایت های معتبر فروش در دسترس می باشد و مسافرین گرامی می توانند مستقیما سایت فروش یا از آژانس های هواپیمایی بلیط تهیه نمایند.

 تاکنون ظریف این پروازها تکمیل نشده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک