Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@04:42:27 GMT

اجرای مانور «نه به خودرو تک سرنشین» در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۳۹۱۱

اجرای مانور «نه به خودرو تک سرنشین» در اصفهان

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان از برگزاری مانور نمایشی «نه به خودرو تک سرنشین» برای تشویق و ترغیب مردم اصفهان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: این مانور نمایشی از یکم تا پنج مهرماه در چهار راه‌های منتهی به مرکز شهر همچون چهار راه‌های آبشار و تختی اجرا خواهد شد.

احمد رضایی دارافشانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: هر ساله با بازگشایی مدارس، بار ترافیکی شهری افزایش پیدا می‌کند، از این رو اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان برای کاهش بار ترافیکی شهر با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، پوسترهایی با موضوع «استفاده از حمل و نقل عمومی» تدارک دیده است که در اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مکان‌های عمومی شهر نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پوسترها در ۳۰۰ تابلو شهری و نزدیک به ۱۰۰۰ ایستگاه اتوبوس نیز نصب شده تا با فرهنگ‌سازی، مردم را به استفاده از وسیله نقلیه عمومی به خصوص در ساعت‌های پیک ترافیک ترغیب کند تا معضل ترافیک رفع شود.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان افزود: (کات اِستَند) هایی با موضوع «مراقبت رانندگان وسیله نقلیه از دانش آموزان» نیز تدارک دیده شده که در سر چهارراه‌های شهر نصب شده است.

رضایی دار افشانی در ادامه از توزیع ۲۰ هزار کتابچه با موضوع‌های شهروندی نیز خبر داد و گفت: این کتابچه‌ها که با موضوعاتی همچون استفاده از دوچرخه، چگونگی عبور از عرض خیابان‌ها و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است، همزمان با بازگشایی مدارس در روز شکوفه‌ها در ایستگاه‌های مترو و ایستگاه‌های خطوط پر سرعت (BRT) به دانش آموزانی که برای رفت و آمد خود از خانه به مدرسه از مترو و یا اتوبوس استفاده می‌کنند توسط عده‌ای هنرمندان اهداء می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از تولیدات فرهنگی و برنامه‌های اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان می‌توانند با شماره ۶۱-۳۴۴۶۷۳۶۰ تماس بگیرند و یا به وب سایتshahrvandi.net مراجعه کنند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بوی ماه مهر ترافيک خودروهای تک سرنشین شهرداری اصفهان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان