Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا تهران، مجید رباطی قائم مقام شهرداری منطقه۲۲، طی بازدید از روکش آسفالت خیابان دریا و فضای سبز ایجاد شده جنب پروژه های لکسون و روزمال که توسط مدیران این پروژه‌ها ایجاد شده، خاطر نشان کرد: باید اعتماد سازی میان مسئولین و مردم شکل بگیرد تا به تبع آن شاهد مشارکت شهروندان و گام برداشتن در مسیر حل بهتر مشکلات شهر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید مدیرعامل پروژه رزمال نیز با بیان اینکه سرمایه‌گذاران از مدیریت جدید شهری منطقه۲۲، رضایت خاطر دارند، افزود: حمایت از سرمایه گذاران در مدیریت شهری جدید چشم گیر است و میل به مشارکت در امور شهری را در ما افزایش داده‌اند.

رباطی قائم مقام شهرداری منطقه۲۲ نیز با تاکید بر لزوم شکل‌گیری اعتماد سازی میان مدیریت شهری و مردم در جهت حل معضلات موجود در شهر گفت: در منطقه۲۲ روز به روز شاهد این اعتماد سازی و مشارکت هرچه بهتر شهروندان با مدیریت شهری هستیم.

رباطی افزود: اقدامات اخیر شهروندان در تسری بخشیدن به انجام امور خدمات شهری و عمرانی محلات خود، گویای ایجاد این اعتمادسازی میان مدیریت شهری و شهروندان است.

 

قائم مقام شهرداری منطقه۲۲ با اشاره به تقدیر دکتر علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲، از مشارکت شهروندان و سرمایه گذاران در همراهی با مدیریت شهری در توسعه سرانه های عمومی از جمله توسعه فضای سبز منطقه، افزود: شهردار منطقه۲۲ مشارکت بخش خصوصی و شهروندان را در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، خدماتی و ... را لازم می‌داند، چراکه این مشارکت‌ها باعث تحول نظام مدیریتی شهرها و بخصوص پیشبرد اهداف مبتنی بر توسعه پایدار شهرها و ارتقاء کیفیت زندگی بر مبنای سنجش نیازهای شهروندان می‌شود.
وی مهم‌ترین ابزار برای مدیریت شهری موفق را بهره‌گیری از مشارکت مردم دانست و گفت: می توان با ایجاد علاقه و اعتماد در مردم به توسعه، پیشرفت و کاهش تمرکزگرایی در مدیریت شهر رسید. 
رباطی در پایان گفت: نقش مشارکتی مردم در فرآیند توسعه از جمله توسعه شهری، واقعیتی انکار نا پذیر است که ما به آن عمیقاً اعتقاد داریم.
همچنین در جریان این بازدید علیرضا خامسیان، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲ و حسام مولایی شهردار ناحیه4 منطقه۲۲، قائم مقام شهرداری را همراهی کردند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش خصوصی توسعه پایدار سرمایه گذاران شهرداری مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه سرمایه‌گذاران نیازمند همراهی و کوتاه شدن زمان روند اداری پروژه‌ها هستند، گفت: قوانین سرمایه‌گذاری در شهرها باید تسهیل شود.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاران کوتاه شدن روند اداری بسیار مهم است، اظهار کرد: سرمایه‌گذار انتظار دارد در کمتر از ۲ ماه مجوز ساخت و ساز او صادر شود، مشکل زمین ایجاد نشده یا در نقشه‌ها و نما سختگیری‌های بیش از اندازه نشود.

وی با اشاره به اینکه بدون رعایت الزامات تسهیل امور سرمایه‌گذاری نمی‌توان در این امر موفقیت چشمگیر ایجاد کرد، افزود: باید تمام بخش‌ها برای این امر با یک سیاست واحد حرکت کند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم عنوان کرد: در کمیسیون‌های مرتبط با سرمایه گذاری برای اهلیت‌سنجی و اعتبارسنجی، سخت گیری‌های بسیاری انجام می‌شود که گاهی ممکن است به قیمت از دست رفتن فرصت‌ها تمام شود.

رمضانی گفت: با توجه به رقابتی که بین شهرها برای جذب سرمایه‌گذار وجود دارد، اگر سرمایه‌گذار جذب نشود او به سایر شهرها می‌رود در این راستا جذب و نگهداری سرمایه گذار کار سختی است و باید با او مدارا و همراهی کرد و حرف‌هایش را شنید.

وی ادامه داد: تلاش سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم در این جهت است اما تنها فعالیت این سازمان کفایت نمی‌کند و رفتار با سرمایه گذار در معاونت‌ها، مناطق و دستگاه‌های دیگر نیز مهم است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم خاطرنشان کرد: مسئله اساسی در این موضوع این است که جذب سرمایه‌گذار بسته به سیاست کاری تمام بخش‌ها در شهرداری و استان دارد و منحصر به عملکرد سازمان سرمایه‌گذاری نیست.

رمضانی ادامه داد: حوزه‌های مختلف شهرداری قم از املاک گرفته تا پسماند، فضای سبز و ترافیک زمینه‌های متعددی برای تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری دارند که باید به‌صورت تخصصی وارد این امر شد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در امور شهری باید به‌صورت تخصصی پیش برود و هر حوزه‌ای افراد و مجموعه‌های دارای ظرفیت را محاسبه و با آنها وارد گفت‌وگو شوند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم یادآور شد: در سرمایه‌گذاری باید نقطه‌زنی کرد، سرمایه‌گذار را پیدا و مجاب کرد تا بتواند سرمایه‌گذاری انجام دهد نه اینکه صرفاً با فراخوان بتوان کاری انجام داد.

رمضانی با اشاره به قوانین حوزه قراردادهای مالی و مسئله بارگذاری فرصت‌ها در سامانه ستاد گفت: اساس سرمایه‌گذاری مذاکره است نه مناقصه یا مزایده؛ اگر قوانین ما از این مسائل پشتیبانی نکنند، فرصت‌ها از دست خواهد رفت.

کد خبر 746991

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است