Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از پرینترهای سه‌بعدی داربست‌های پوشش داده شده با نانو سیلیکا را عرضه کردند که به گفته آنها به منظور جلوگیری از عوارض داروهای ضد التهاب، این دارو بر روی این داربست بارگذاری شده است.

به گزارش ایسنا، ملیکا صحرانورد، مجری طرح با بیان اینکه وقتی اندامی آسیب جزئی می‌بیند، به مرور زمان توسط بدن ترمیم می‌شود، ادامه داد: اما اگر آسیب زیاد باشد، بدن نمی‌تواند آن را ترمیم کند؛ از این رو نیاز به داربست‌های سلولی برای ترمیم بافت آسیب‌دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش جمیعت میانسال در جوامع، خاطر نشان کرد: با افزایش سن آسیب بافت استخوان شیوع بیشتری می‌یابد، بنابراین ساخت داربست به روش‌های مهندسی بافت به کمک این دسته از بیماران آمده است.

صحرانورد، تولید داربست‌های کلسیم سولفات را از دستاوردهای این تحقیق عنوان کرد و یادآور شد: در این مطالعات با استفاده از پرینتر سه بعدی اقدام به تولید این داربست کردیم. استفاده از پرینتر سه‌بعدی امکان طراحی و کنترل پارامترهای ساخت داربست را برای ما فراهم کرد.

این محقق، داربست ساخته شده را از نوع داربست کلسیم سولفاتی دانست که برای افزایش استحکام داربست، بر روی آن پوشش نانو سیلیکا ایجاد شد.

وی با بیان این که این تحقیق در دانشکده علوم و فناوری‌های پزشکی به راهنمایی دکتر علی زمانیان و دکتر علی اصغر بهنام قادر انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این تحقیق برای جلوگیری از التهاب بافت بدن در محل آسیب‌دیده، داروی "دگزامتازون" در داربست بارگذاری شد تا به صورت موضعی در بدن رها ‌شود. از این طریق از عوارض جانبی دوز بالای داروی خوراکی دگزامتازون جلوگیری خواهد شد.

بر اساس اعلام واحد علوم و تحقیقات، به گفته مجری طرح با استفاده از نرم‌افزار SOLIDWORK داربست را متناسب با بافت استخوانی طراحی کرده و بعد از طراحی و پرینت سه بعدی، مورفولوژی داربست‌ها با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی مشاهده و تخلخل‌سنجی به روش ارشمیدس و توسط نرم‌افزار KLONK IMAGE MEASURMENT انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام استخوان پرينتر سه بعدي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات نانو داربست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، طاهر النونو مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس به روند جاری مربوط به مذاکرات توافق آتش بس غزه واکنش نشان داد.

وی افزود: هرگونه توافقی باید دربرگیرنده برقراری آتش بس، خروج نظامیان صهیونیست و شروع بازسازی غزه باشد.

النونو بیان کرد: افزوده شدن کشورهای ترکیه و روسیه به کشورهای ضامن توافق نکته بسیار مهمی است.

این در حالی است که مقامات صهیونیست مدعی شدند: نمی خواهیم که قبل از هرگونه نرمش حماس هیاتی بفرستیم.

گفتنی است که دقایقی قبل برخی منابع از پیشرفته های حاصل شده در روند مذاکرات مربوط به آتش بس خبر داده بودند.

کد خبر 6096498

دیگر خبرها

  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان (فیلم)
  • ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان + فیلم
  • ویدیو/ ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده