Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@20:24:19 GMT

تدریس «مبانی درک فیلم» در مدرسه ملی سینما

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۴۳۰۳

تدریس «مبانی درک فیلم» در مدرسه ملی سینما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مدرسه ملی سینما، هفته نخست از فصل دوم دوره عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» در مدرسه ملی سینمای ایران با حضور پرویز جاهد مدرس و منتقد سینما با سرفصل آموزشی «مبانی درک فیلم» از تاریخ ۲ تا ۴ مهر ماه برگزار می‌شود.

در هفته نخست از فصل دوم این دوره و پس از برگزاری آزمون پایان فصل نخست، پرویز جاهد سرفصل آموزشی «مبانی درک فیلم» را تدریس می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریون زیلیو منتقد فرانسوی و فارغ التحصیل رشته زیبایی شناسی، علوم و فنون و هنر از دانشگاه پاریس ۸ و یکی از اعضای انجمن بین المللی منتقدان است که در مدت زمان ۵ روز در مدرسه ملی سینما با سرفصل آموزشی «پسا نقد»، نقد معاصر را از سه منظر فنی، هنری و اقتصادی مورد بررسی قرار داد.

زیلیو در بخش هایی از کارگاه های ۵ روزه خود درباره مفهوم «پسا نقد» توضیح داد و گفت: «پسا نقد» یکی از سرفصل‌های حوزه نقد نویسی به شکل کلان است که برای گذر از نقد سنتی به کار برده می‌شود به این معنا که نقد سنتی براساس معیارهایی از پیش تعیین شده یک اثر هنری را مورد بررسی و در نهایت قضاوت قرار می‌دهد.

وی افزود: نقد سنتی به اصولی درباره نقدنویسی اشاره دارد که آفرینش های هنری را براساس همکاری با هنرمند و رسیدن به شکل جدیدی از نگارش نقد بیان می‌کند و در نهایت به قضاوت می‌رسد. قضاوتی با این مضمون که آیا این کار خوب است یا این کار بد است؟ ولی «پسا نقد» چنین نیست. زیرا به منتقد یادآور می‌شود که باید با آغوش باز به استقبال آثار هنری رفت و یک اثر را بدون هیچ پیش داوری بررسی کند.

کد خبر 4409641 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم سینمایی مدرسه ملی سینما نقد فیلم تئاتر ایران ماه محرم فیلم سینمایی سینمای مستند فیلم کوتاه موسیقی ایرانی سریال ایرانی برنامه تلویزیونی عاشورا دوبله اسکار هفته دفاع مقدس دوبلور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن ویژه آموزش به نوجوانان ۹ تا ۱۴ سال با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سازمان دارالقرآن کشور و توسط مؤسسه قرآنی «راه بهشت» مشهد به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.
 
این دوره شامل سرفصل‌های آموزش محتوای تدبر سوره‌ای، روش‌های ایده‌پردازی تدبری، روش تدریس و فنون کلاس‌داری، مهارت‌ها و فنون جذاب‌سازی، بازی، مسابقه، خلاقیت، قصه‌گویی، مخاطب‌شناسی کودک و نوجوان، سیر و سرفصل‌های آموزش قرآن است.
 
دریافت گواهینامه تخصصی پایان دوره استفاده از خدمات آموزشی پس از دوره معرفی به مراکز و مدارس متقاضی عضویت در باشگاه مربیان راه بهشـت و به‌کارگیری در عرصه‌های آموزشی،  پژوهشی و بهره‌مندی از سایر تسهیلات ... از مزایای شرکت در این دوره است.
 
شرکت‌کنندگان در دوره باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند، ضمن اینکه شرایط تحصیلی از جمله طلبه پایه چهارم و بالاتر، دانشجوی رشته‌های مرتبط با الهیات و قرآن کریم لحاظ شده است.
 
افرادی که معلم مدارس ابتدایی و متوسطه باشند یا گواهی مربیگری در زمینه‌های قرآنی، دینی و مذهبی و فرهنگی داشته باشند شامل این شرایط هستند، علاوه بر این نیز افراد دارای گواهی مربیگری در زمینه‌های کار با کودک و نوجوان، گواهی پایان دوره یکی از دوره‌های تدبر (حداقل یک سطح یا یک جزء) و یا رزومه مناسب و تجربه کافی در زمینه‌های قرآنی و یا کودک و نوجوان را داشته باشد می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
 
 سرفصل‌های کل دوره شامل ۳۰ سرفصل است که ۱۵ سرفصل آن به‌صورت حضوری و ۱۵ سرفصل آن به‌صورت مجازی و آفلاین ارائه می‌شود.
 
مباحث دوره به‌طور کلی شامل بخش‌های محتوایی، مهارتی و مبانی است که افراد باید در جلسات حضوری شرکت کنند، ضمن اینکه فیلم‌های آموزشی بخش آفلاین، تا روز شروع دوره در ایتا برای افراد ثبت‌نام شده ارسال می‌شود.
 
متقاضیان شرکت در این دوره می‌توانند از طریق لینک صفحه ثبت‌نام http://B۲n.ir/g۱۴۹۹۷ آیـدی ثبت‌نام در ایتا @Raahebehesht_mashhad اقدام کرده و برای  کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های  ۰۹۳۵۲۶۷۴۲۷۰ و  ۰۹۰۲۲۹۷۴۲۷۰ تماس حاصل کنند.
 
زمان برگزاری دوره ویژه بانوان در روزهای ۱۹، ۲۰، ۲۶، ۲۷ اردیبهشت و برای آقایان در روزهای ۳، ۴، ۱۰، ۱۱ خرداد در محل مؤسسه قرآنی راه بهشت واقع در  میدان توحید، خیابان سنایی ۱۱ پلاک ۱۰۰ تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبیین سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب/معلمان امیدآفرینی کنند
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • از معلمی روی صندلی چرخدار تا معلمی در برفی که هم‌قد دانش‌آموزان است
  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • بدهکاری سینما و تلویزیون به روز معلم
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد