Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- مدیر جهاد کشاورزی رودسر گفت: سرمای بهاره به باغات گردو و فندوق این شهر ستان آسیب زد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گیلان ،احسان‌الله مشتاق مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه ۳۶۵ هکتار از اراضی باغی شهرستان رودسر زیر کشت گردو است، گفت: در حال حاضر برداشت گردو در این شهر ستان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برداشت این محصول تا اواخر مهرماه ادامه دارد، افزود: پس از برداشت نهایی میزان دقیق تولید این محصول اعلام می‌شود، اما با توجه به خسارتی که سرمای بهاره امسال به باغات زد،پیش بینی می‌شود شاهد کاهش تولید گردو در شهرستان باشیم.

مشتاق ادامه داد: درختان گردو در رودسر اغلب به صورت پراکنده هستند و به طور متوسط در هر هکتار از باغات  یک تن گردو به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه اغلب گردو های رودسر در بازارهای این شهرستان و شهرستانهای مجاور به فروش می‌رسد، تصریح کرد: گردوی رودسر از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و مشتریان فراوانی دارد.

مدیرجهاد کشاورزی رودسر افزایش باغات گردو و فندوق در این شهرستان را یکی از اولویت‌های کاری این اداره عنوان کرد و گفت: خوشبختانه جوانان این شهرستان تمایل زیادی به تولید گردو و فندوق دارند و تعداد آنها رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: سرمای بهاره علاوه بر اینکه به تولید گردوی این شهرستان آسیب زده است موجب خسارت به محصول باغات فندوق نیز شده است.

مشتاق گفت: البته فندوق هایی که به بازار رسیدند با قیمت خوبی در حال فروش هستند و میزان تولید فندوق در این شهرستان پس از برداشت نهایی این محصول اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از تولید بی‌سابقه دانه کلزا و شکسته شدن رکورد تاریخی تولید این دانه روغنی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلال یوسفی اظهار کرد: تاکنون بالاترین میزان تولید کلزا در شهرستان ۱۳ هزار و ۸۹۱ تن بوده که مربوط به سال زراعی ۹۷ تا ۹۸ است، اما امسال به فضل پروردگار، همت و تلاش کشاورزان زحمتکش و راهنمایی‌ها و مساعدت‌های همکاران و مسئولان شهرستانی و استانی، این میزان تولید تاکنون از مرز ۱۵ هزار تن نیز گذشت.

وی با اشاره به اینکه هنوز برداشت دانه روغنی کلزا به پایان نرسیده است و این رقم افزایش خواهد یافت افزود: امسال در طول دوره رشد محصول کُلزا با چالش‌های بزرگی همچون "انگل گل جالیز" مواجه بود و علاوه بر آن با خسارات ناشی از طوفان و تگرگ فروردین به بخشی از مزارع کلزا مواجه بودیم، اما به لطف خداوند و تلاش‌های همه جانبه کارشناسان و کشاورزان، افتخار این سطح از تولید و رکوردشکنی و "جهش تولید" با "مشارکت مردم" در سابقه کشاورزی شهرستان ثبت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: شکسته شدن رکورد تولید کلزا نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در کشت این محصول دارد و امیدوار هستیم با توجه به اینکه کلزا یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود و نقش بسزایی در پایداری تولید دارد، در سال‌های آینده باز هم شاهد چنین رکوردشکنی‌هایی در تولید این محصول ارزشمند باشیم.

کد خبر 745628

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت