Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون مهاباد با اشاره به تجهیز 2 مرکز در میاندوآب و نقده برای دریافت خون عزاداران حسینی در ایام سوگواری ماه محرم، گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا در مجموع یکهزار و 42 نفر برای اهدای خون به این 2 مرکز مراجعه کردند.

داود نصر ارکن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گروه های انتقال خون مهاباد در این ایام به این 2 شهرستان اعزام شدند تا امر اهدای خون در این 2 مرکز تسهیل شود، افزود: 871 نفر از بین مراجعه کنندگان به این 2 پایگاه موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: 628 نفر به مرکز خونگیری میاندوآب مراجعه کردند و از این افراد 594 واحد خون دریافت شد و 414 نفر نیز داوطلب اهدای خون در مرکز خونگیری نقده بودند و آنان نیز 377 واحد خون اهدا کردند.
وی با اشاره به اینکه در بین شهرستان های جنوب استان تنها در مهاباد پایگاه انتقال و فرآوری خون وجود دارد، گفت: در این شهرستان ها خون از اهداکنندگان دریافت شده و برای فرآوری به مهاباد منتقل می شود.
نصر ارکن افزود: در پایگاه انتقال خون مهاباد از خون علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده (پکسل)، سی پی، سی پی پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و به خصوص پلاکت خون فرآوری می شود.
رییس پایگاه انتقال خون مهاباد ادامه داد: سال گذشته در مجموع 12 هزار و 655 داوطلب اهدای خون در این پایگاه موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد، 311 داوطلب زن بودند.
به گزارش ایرنا پایگاه انتقال خون مهاباد تامین کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان های جنوب آذربایجان غربی است.
3020/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اهداي خون ايام سوگواري مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی از دستگیری قاتل جوان ۳۷ ساله در اطراف روستای کولیجه شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صادق شکری، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره مرگ مشکوک جوانی در اطراف روستای کولیجه بلافاصله کارآگاهان بررسی صحنه جرم به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد آثار ضربه و جراحات وارده به سر جوان عامل مرگ بوده و تحقیقات میدانی و بررسی محل تردد مقتول و عملیات شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کارآگاهان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: با انجام تحقیقات میدانی از اهالی روستا و بررسی آثار و علائم به‌جای مانده از صحنه جرم متهم به قتل شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد.

شکری تصریح کرد: متهم دستگیر شده در همان بازجویی‌های اولیه به قتل با ضربه چوب‌دستی به سر مقتول اعتراف و انگیزه خود را مزاحمت ناموسی مقتول برای همسرش عنوان کرد.

کد خبر 750675

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند