Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، حمید حیدری بریدی افزود:اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی گامی موثر برای افزایش بهبود وضعیت مسکن روستایی است.
وی گفت:  طرح آمارگیری از مسکن‌های روستایی از سال ۱۳۸۲ شمسی در استان بوشهر آغاز شده است و امسال از ۲۰ مهرماه سومین مرحله از طرح آمارگیری مسکن روستایی در ۱۴۹ آبادی استان بوشهر و ۵۲۰۲ واحد مسکونی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت:به روز کردن اطلاعات جامعه آماری امری ضروری است که می‌تواند به بهبود وضعیت کمی و کیفی مسکن روستایی و همچنین معیاری برای ارزیابی میزان موفقیت برنامه‌ها و سیاست‌های اعمال شده در این بخش منجر شود.
حیدری افزود: از 74 هزار و 234 واحد روستایی تاکنون موفق شده ایم ۳۸ درصد معادل 28 هزار و ۴۷۶ واحد را بازسازی و مقاوم سازی کرده ایم , اگرچه همچنان ۴۵هزار و 758 واحد غیرمقاوم در استان داریم.
وی سقف وام مسکن را ۲۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان استقبال از طرح بازسازی و مقاومت سازی روستایی متعلق به شهرستان دشتی با آمار بیش از ۵۳ درصد است که این آمار بالاتر از میانگین کشوری است و کمترین آمار مربوط به شهرستان عسلویه با ۶ درصد است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۶ باید بیش از ۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شود، افزود: در برخی از شهرستان‌های استان در این زمینه عقب ماندگی داریم که باید جبران شود.
حیدری افزود: سال گذشته ساخت 93 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول در روستاها را در دستور کار قرار دادیم که 18 میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت این واحدها اختصاص یافت.
وی گفت: در حوزه مسکن شهری ساخت ۳۰۰ واحد آغاز شده است و امیدواریم بانک مسکن بتواند به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان وام در اختیارمان قرار دهد تا ۵۰ درصد از این خانه ها را امسال و بقیه را در سال آینده به پایان برسانیم.
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آغاز آمارگیری مسکن روستایی 20 مهر بهبود مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد سه شنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان بوشهر و مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان اظهار داشت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی طرح تسهیلات مسکن روستایی در بخش آب‌پخش مربوط به مالکیت اسناد اراضی مسکونی است که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف مالکیت اراضی مردم آب‌پخش، هنوز نتیجه عملی مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است.

بخشدار آب‌پخش با اشاره به تبلیغات صورت گرفته افزود: حجت السلام خداداد رضایی امام جمعه محترم آب‌پخش، بخشداری، شهرداری و دهیاری‌های این بخش تبلیغات لازم در خصوص ترغیب مردم برای دریافت تسهیلات را انجام داده‌اند اما شرایط سخت اعمال شده توسط بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی یکی از مشکلات عمومی مربوط به این طرح است که منجر به کاهش انگیزه مردم در خصوص دریافت این تسهیلات شده است.

کد خبر 6093643

دیگر خبرها

  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است