Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذی جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت اول مهر ماه و بازگشایی مدارس، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود ضمن مرور خاطرات دوران دانش‌آموزی خود، تأکید کرد که نظام آموزشی ما باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهار داشت: تحول دیجیتال با آنچه استفاده بی رویه و بی مهابای کودکان و نوجوانان از اینترنت و تبلت و موبایل و بازیهای رایانه‌ای است تفاوت دارد. در تحول دیجیتال نرم افزارها و سخت افزارها در خدمت دانش آموزان هستند نه دانش آموزان در خدمت نرم افزار و سخت افزار، در تحول دیجیتال محتوا در اولویت قرار دارد.

آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت:

«باز باران با ترانه

اول مهر که می شود پرنده خاطراتم پر می کشد به روزهایی که با بدرقه دعای مادر راهی مدرسه می‌شدم. لباس و کیف و کفشم و لوازم التحریریم معمولی بود و متناسب با وضع معاش خانواده ای به نسبت شلوغ، پدری کارگر و حال و هوای شهری جنوبی، اما کانون خانواده ما گرم بود و مادر و پدرم مهربان و بسیار سختکوش.

کم بود، سخت بود و گاهی به مو می رسید ولی هرگز گسسته نمی شد چون دلهایمان خوش بود و قلبهایمان لبریز از محبت و عاطفه‌ای که همدیگر را با آن می‌نوازیدیم و رشد می‌کردیم.

آن روزها تازه نام جبار باغچه‌بان را می شنیدیم که چگونه با سخت‌کوشی و ابتکار روشهایی را برای آموزش ناشنوایان ابداع کرده بود. با مهدی آذریزدی آشنا شده بودیم که قصه های خوب برای بچه های خوب را نوشته بود. شعرهای کودکانه و زیبای عباس یمینی شریف و مصطفی رحماندوست را می خواندیم و لذت می بردیم. با بیان لطیف پروین و ملک الشعرای بهار حال می کردیم و با «توانا بود هر که دانا بود» فردوسی خو گرفته بودیم و از سرگذشت نابغه شرق، بوعلی سینا لذت می بردیم.

با همه سختی ها و خوشی ها و ناخوشی ها بالیدیم و تغییر در نظام آموزشی را بارها دیدیدم و آزمودیم و بالاخره وارد دانشگاه شدیم تا دغدغه‌ها و نگرانی‌هایمان برای آینده و اشتغال و ازدواج دو چندان شود و آن روزها همه جوانان بیش و کم چنین دغدغه‌هایی داشتند و متاسفانه اکنون بیش از آن روزها نگران آینده و سرنوشت خویش هستند.

بی تردید بخش مهمی از این دغدغه ها ریشه در نظام آموزشی ای داشت که متناسب با اقتضای جامعه و فرهنگ و نیاز ما طراحی نشده بود و همچنان نیز ادامه دارد.

اما حالا زمان تغییر کرده و جهان یافته هایی نو برای آموزش کودکان و نوجوانان پیش روی ما قرار داده است؛ یافته هایی مبتنی بر استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه آموزش. دیر یا زود، نظام آموزشی ما باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره بگیرد. تحول دیجیتال با آنچه استفاده بی رویه و بی مهابای کودکان و نوجوانان از اینترنت و تبلت و موبایل و بازیهای رایانه‌ای است تفاوت دارد. در تحول دیجیتال نرم افزارها و سخت افزارها در خدمت دانش آموزان هستند نه دانش آموزان در خدمت نرم افزار و سخت افزار، در تحول دیجیتال محتوا در اولویت قرار دارد.

تحول دیجیتال کانون خانواده را تهدید نمی کند. میان خانواده ها فاصله ای ایجاد نمی شود و همان عاطفه و‌ محبت دوست داشتنی و به یاد ماندنی دوباره تکرار می شود. تحول دیجیتال برای سهولت و نزدیکی طراحی شده است نه برای دوری و سختی، و خواه ناخواه همه اجزای زندگی را به تدریج در بر خواهد گرفت.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه حسام الدین آشنا به فعال شدن مجدد گشت ارشاد /آذری جهرمی: تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسام الدین آشنا و محمد جواد آذری جهرمی، اعضای کابینه دولت روحانی به فعالیت مجدد گشت ارشاد واکنش نشان دادند.

آشنا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: گشت را ارشاد کردند؟

انتقاد آذری جهرمی از گشت ارشاد

همچنین آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت:

نقل است که روزی بنده خدایی برای تزریق پنسیلین رفته بود به درمانگاهی. پرستار تزریق کننده از او پرسید: «تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟» و او جواب داد: «بله» و پس از این پاسخ تزریق انجام شد و به فاصله کوتاهی بیمار تشنج کرد!

سریعا اقدامات پزشکی برای بهبود انجام شد و وقتی بیمار سر حال شد، پرستار پرسید: «مگر نگفتی پنیسیلین زدم؟» بیمار گفت: «بله، اونبار هم که زدم همین حالت رخ داد!»

حجاب حکم خداست، اما احتمالا از توحید جایگاه بالاتری ندارد، خدا به موسی برای دعوت به توحید دستور به سخن نیکو داد. گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز در تخلفات مالی کارگزاران، گزارشهای متعددی از تساهل علی علیه السلام در برخورد با مسلمین در تاریخ وجود دارد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896662

دیگر خبرها

  • آذری جهرمی: جنگ طلب نیستم، اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید
  • آذری جهرمی: این یک رجزخوانی نیست، هشدار است /جنگ طلب نیستم اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید
  • آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • کنایه حسام الدین آشنا به فعال شدن مجدد گشت ارشاد /آذری جهرمی: تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز