Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، وزارت خارجه اندونزی شنبه شب با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد.

در پیام وزارت خارجه اندونزی آمده است: «اندونزی حمله تروریستی در اهواز، ایران، در روز ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ را که منجر به مرگ و جراحت چندین نفر شامل کودکان شده است، محکوم می‌کند».

در ادامه این پیام آمده است: «اندونزی تسلیت عمیق خود را ابراز کرده و با قربانیان و خانواده‌هایشان ابراز همدردی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت اندونزی در تهران از نزدیک اتفاقات را دنبال می‌کند. تاکنون هیچ گزارشی درباره مرگ یا جراحت شهروندان اندونزی در ایران وجود نداشته است». 

در ادامه وزارت خارجه اندونزی به شهروندان این کشور که در ایران به سر می‌برند توصیه کرده است که هوشیار باشند و تمامی احتیاط‌های لازم را در نظر گرفته و از حضور در اماکنی که قابلیت هدف قرار گرفتن در حملات تروریستی را دارند، اجتناب کرده و سلامتی خود را به خانواده‌ها و دوستانش اطلاع دهند.

وزارت خارجه فیلیپین نیز در پیامی درباره حمله تروریستی اهواز تنها به استفاده از عبارت «افراد مسلح» بسنده کرده و ضمن ابراز همردردی با مردم ایران، اعلام کرده که شرایط ایران را از طریق سفیر این کشور در ایران دنبال می‌کند.

صبح روز سی و یکم شهریور در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در سراسر ایران برگزار شد، چند عنصر تروریست به سوی نیروهای نظامی و مردم حاضر در نزدیکی محل رژه در شهر اهواز آتش گشودند که در نتیجه این حمله تروریستی، تا کنون ۲۵ نفر از جمله یک کودک به شهادت رسیده و حدود ۶۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عمان به پاسخ ایران به اسرائیل

وزارت خارجه عمان در واکنش به تحولات شب گذشته، در بیانیه ای خواستار خویشتنداری و دور کردن منطقه از خطرات جنگ شد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عمان در این بیانیه اعلام کرد که تنش نظامی در منطقه و خطرات آن را با دقت دنبال و بر اهمیت خویشتنداری در راستای دور کردن منطقه و مردم از خطرات جنگ تاکید می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: سلطنت عمان بر لزوم پایبندی به قوانین بین‌المللی تاکید و از شورای امنیت می‌خواهد که به مسئولیت‌های خود در راستای امنیت و ثبات بین‌المللی عمل کند.

در بیانیه وزارت خارجه عمان همچنین بر لزوم ایجاد آتش‌بس در غزه و ‌رساندن کمک‌های انسانی به این منطقه تاکید شده است.

پیش از این نیز اردن، عربستان، قطر و برخی کشورهای دیگر خواستار خویشتنداری شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیرخارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • امیرعبداللهیان: دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است
  • واکنش سوریه به عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل
  • واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل
  • واکنش امارات به حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • واکنش عمان به پاسخ ایران به اسرائیل
  • بیانیه قطر در واکنش به اقدام ایران در تنبیه اسرائیل
  • واکنش مصر و قطر به حمله شب گذشته ایران