Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه و مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان، امروز به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی در مسجد مکی این شهر، گفت: علم لازمه یک زندگی خوب است و زمانی زندگی بشر به‌سوی تکامل و پیشرفت حرکت می‌کند که افراد دنبال علم، سواد و تحصیل بروند.
وی ادامه داد: انسان خلیفة الله بر روی زمین است که شایسته بهترین و تکامل یافته‌ترین زندگی‌ها است و لازمه آن، علم دنیا و علم خداشناسی به‌صورت توأمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: از آن‌جایی‌که فرشتگان استعداد فراگیری علم دنیا و اداره مسائل دنیوی را نداشتند، الله تعالی به آن‌ها خلافت نداد و توسط علم آن‌ها را قانع کرد که نمی‌توانند خلیفه خدا در زمین باشند.
وی افزود: علم دنیا و علم خداشناسی هر دو لازمه زندگی بشر و نیاز او هستند؛ علم اداره دنیا و علم شریعت که ما را به آخرت، شناخت رب‌العالمین و به شناخت مکرهای نفسانی راهنمایی می‌کند همه از جانب رب‌العالمین و مایه سازندگی و پیشرفت‌اند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: انسان تنها با عقل نمی‌تواند به خدا برسد، وقتی عقل و وحی کنار هم قرار بگیرند انسان را به خدا می‌رسانند. در این راه به مرشد، مربی و استاد نیاز است و بزرگ‌ترین مرشد «انبیا» هستند.
وی با بیان اینکه اگر امت اسلام از هر دو دانش پیشرفت در عرصه‌های دنیا و در عرصه‌های معنوی با هم استفاده کند به ملتی بی‌نظیر در دنیا تبدیل می‌شود، افزود: آنان که تنها در تولید علم مادی پیشرفت کرده‌اند و قله‌های پیشرفت مادی را طی کرده‌اند ملت‌های بی‌نظیر نیستند، زیرا از بُعد دیگر که اصلاح خود انسان، ساختن معنویت، رابطه با خدا و اخلاق نیک است عقب مانده‌اند.
این عالم اهل سنت بیان کرد: ملت مسلمان می‌تواند در دنیا برای سایر ملت‌ها الگو باشد به شرط آن‌که در عرصه‌های دین و دنیا پیشرفت کند و بی‌سواد نماند و فرزندان‌شان از لحاظ علمی عقب نباشند. جامعه ما باید هم علم شریعت و هم علم دانشگاهی را کسب کند و در تمام عرصه‌ها دنبال علم و دانش باشد.
وی افزود: بهترین سرمایه، علم و تربیت فرزندان‌ است. تربیت علمی، اخلاقی، عملی و ایمانی بهترین میراثی است که والدین می‌توانند برای فرزندان‌شان به ارث بگذارند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با تأکید بر اهمیت آموزش و تربیت، اظهار کرد: برای تربیت اخلاقی و علمی فرزندان‌تان هزینه کنید. نگذارید ترک تحصیل کنند، برای‌شان معلم بگیرید و آن‌ها را به مدارس خوب بفرستید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا تحصیل اهمیت علم مولوی عبدالحمید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

 
 

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!