Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان کارگری شورای عالی کار با ارسال نامه ای به سرپرست وزارت کار خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار شدند . در این نامه بیان شده است که فشار مضاعف کاهش قدرت خرید کارگران به تأیید کمیته سه جانبه مزد رسیده است، بنابراین برگزاری جلسه ضروری است.

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم، چند روز پیش؛ جلسه کمیته دستمزد با دستور مستقیم شورای عالی کار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، هر سه ضلع مذاکرات بر لزوم افزایش 800 هزار تومانی قدرت خرید کارگران تأکید کردند و مقرر شد ظرف مدت یک هفته، جلسه شورای عالی کار برای نهایی کردن تصمیات کمیته دستمزد تشکیل جلسه بدهد ولی علیرغم گذشت حدود 10 روز ، هنوز خبری از برگزاری جلسه شورای عالی کار نیست.

فرامرز توفیقی،رئیس کمیته مزد کانون عالی شوراها درباره عدم برگزاری این جلسه می‌گوید: عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار، یک تخلف آشکار و بدیهی‌ست و به هیچ بهانه‌ای نمی‌توانند این کار را به تعویق بیاندازند.

وی با بیان اینکه همه تصمیمات آمادهو منتظر امضاهای نهایی‌ست، افزود: پیگیری‌های بسیاری انجام داده‌ایم ولی هنوز به جواب روشنی نرسیده‌ایم؛ به ما گفته شده هنوز خبری از برگزاری جلسه نیست! همین امرروز هم با مجموعه وزارت کار تماس گرفتم اما گفتند هنوز زمان جلسه مشخص نیست!

اکنون نمایندگان کارگری شورای عالی کار با ارسال نامه ای به محسنی بندپی،سرپرست وزارت کار خواستار برگزاری این جلسه شدند.

متن کامل نامه کارگران به سرپرست وزارت کار به شرح زیر است:

همانگونه که مطلعید حضرتعالی به واسطه سرپرستی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم زمان مسئولیت شورای عالی کار را نیز دارا می باشید بر اساس ماده 167 و 168 قانون کار جلسات این شورای به صورت ماهیانه و در صورت تقاضای 3نفر از اعضا به صورت فوق العاده برگزار می گردد. یادآور می شویم جلسه این شورای بار آخرین بار در تاریخ 97.5.3قریب به 2ماه قبل تشکیل گردیده و در خواست 3نفر عضو کارگری این شورا برای برگزاری جلسه فوق العاده نیز بلا اثر بوده است با توجه به وضعیت اقتصادی پیش آمده و فشار مضاعف کاهش قدرت خرید کارگران که به تأیید کمیته سه جانبه مزد رسیده است .مستدعی است در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه این شورا با موضوع ترمیم قدرت خرید کارگران اقدام نمایند. لازم به توضیح است پیگیری های صورت گرفته برای تشکیل جلسه از دبیر محترم شورا به نتیجه نرسیده است عمل به قانون و احترام به درخواست های شرکای اجتماعی انتظارا کارگران از حضرتعالی است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کار کارگر شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:دکتر محمد اسماعیل مطلق گفت: اقدام‌های دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا توسط دبیرخانه شورای عالی رصد می‌شود و تمامی دستگاه‌ها موظفند گزارش اقدامات را جهت جمع بندی به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال نمایند.
وی افزود: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی پیرو ابلاغ رهنمود‌های رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، جلسه هم اندیشی و هماهنگی اجرای رهنمود‌های رئیس جمهور در خصوص اهمیت توجه به امنیت غذایی و سلامت غذای مصرفی مردم و تکالیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط را برگزار کرد.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت وامنیت غذایی تصریح کرد: وزارت بهداشت با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور طی مدت ۲ ماه اقدامات لازم در راستای تولید مواد غذایی از مزرعه تا سفره را تدوین خواهند کرد و در جلسه بعدی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه نمایند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟