Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:10:52 GMT

هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی بیمه می شوند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۴۹۴۵

هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی بیمه می شوند

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از مهیا شدن شرایط برای بیمه کلیه افراد شاغل در حوزه صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی دارای مجوز معتبر از سوی سازمان خبر داد.

مرتضی آبدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طی تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در راستای اجرای ماده دو آیین نامه اجرایی تفاهم نامه، امکان برخورداری افراد شاغل در صنایع دستی و هنرهای سنتی دارای مجوز معتبر از سوی صندوق مذکور فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه رونق و شکوفایی صنایع دستی در سایه حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی محقق می شود، افزود: اهمیت صنایع دستی در بخش صادرات غیرنفتی و اشتغال زایی می‌ تواند در رونق صادرات و توسعه پایدار بسیار موثر باشد.
آبدار، مهمترین هدف تفاهم نامه فوق را حمایت از هنرمندان صنایع دستی دانست و گفت: موضوعاتی مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی هنرمندان صنایع دستی و شاغلان روستایی و عشایری در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن 10 درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت خواهند کرد.
به گفته وی صنعتگران صنایع دستی شاغل در روستاها و شهرها که دارای پروانه مشاغل خانگی و یا پروانه تولید انفرادی هستند، می توانند از مزایای این بیمه بهره مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه و اخذ معرفی نامه از معاونت صنایع دستی و یا نمایندگی های اداره کل در شهرستان ها و با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق برای دریافت عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی اقدام کنند.
آبدار افزود: در حال حاضر تعداد 11هزار هنرمند در 86 رشته صنایع دستی آذربایجان شرقی به طور مستقیم فعالیت می کنند.
3038/6183

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث صنايع دستي بيمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی افزود: در نمایشگاه اکس پو۲۰۲۴ مبادله تفاهم نامه مابین شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت مس سونگون انجام شد.

خانی گفت: بر اساس این تفاهم نامه قسمتی از پساب تصفیه خانه مرند برای مصرف صنعتی در اختیار شرکت مس سونگون قرارخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه گذاری متعددی در این نمایشگاه مطرح است که مهمترین آنها مربوط به مبادله تفاهم نامه واگذاری پساب مرند به شرکت مس سونگون است.

خانی تاکید کرد: این تفاهم نامه در راستای کمک به توسعه صنعت استان و کمک به آزاد سازی آب شرب از صنایع، به نفع مردم منطقه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس این قرارداد، سالانه ۵٫۳ میلیون مترمکعب پساب شهر مرند، تصفیه و در اختیار مجتمع مس سونگون قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مدت این تفاهم نامه ۲۰ ساله بوده و بر اساس آن حدود ۱۰۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خواهد شد.

کد خبر 6094384

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد