Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:14:55 GMT

اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۴۹۵۰

اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست

حجت‌الاسلام‌ نورالله قدرتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بحث مفصلی مطرح است و تعاریف متعددی وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخت.

وی افزود: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی محقق شود باید در راستای تعریف مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی تکیه‌بر توانایی‌ها، نیروهای داخلی، همکاری و همدلی مردم و مسئولان دارد حرکت کنیم و درزمینه‌های مختلف از تجربیات دنیا استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست که به عموم مردم بگوییم کم بخورید کم بپوشید گرسنگی بکشید بلکه درعین‌حال در اقتصاد مقاومتی نگاه ما این است که مردم در یک سطح زندگی قابل قبولی قرار بگیرند.

رئیس‌کل دادگستری استان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به آن معناست که درعین‌حال از بنیان‌ها و توانایی‌های داخلی کشور استفاده و به دانش داخلی تکیه و اعتماد کنیم.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: امروز کشور دارای نیروی انسانی کارآموخته و کارآزموده است بنابراین لازم است تا مردم در مقابل تهدیدهای دشمن صبور باشند.

وی یادآور شد: امروز باید از تجربیات همه ظرفیت‌ها استفاده کرد چراکه جایگاه برخی از ظرفیت‌ها در حال حاضر در کشور خالی است بنابراین با استفاده از ظرفیت‌ها می‌توان از بن‌بست‌های موجود عبور کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان اعلام کرد: برای استفاده از کالای داخلی باید کیفیت داخل را بالا ببریم و البته فرهنگ استفاده آن را در جامعه ایجاد کنیم تا مردم به سمت کالاهای داخل آمده که البته تولیدکنندگان هم باید تلاش و استاندارهای لازم و قیمت مناسب را در کالاهای داخلی لحاظ کنند.

حجت الاسلام قدرتی تأکید کرد: در دنیا بسیاری از مردم هنگام شرایط سخت اقتصادی کشورشان باوجود کیفیت پایین از تولید داخلی کشور خود استفاده کردند و همین امر سبب بهبود وضع آن‌ها شد که ما هم باید چنین عمل کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان در پایان گفت: تمام تلاش خود را در زندگی شخصی می‌کنم تا از کالاهای داخلی استفاده کنم و هنگام خرید استفاده از کالای ایرانی برایم در اولویت قرار دارد.

کد خبر 4409753

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی دادگستری قزوین ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس شهرکرد گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهار داشت: «پاسخگو بودن رژیم صهیونیستی برای جنایات خود از جمله موضوعاتی بود که در ترکیه مورد بحث قرار گرفت.»
 
این مقام حماس ادامه داد: «ما به دنبال جایگزینی میانجی‌گری ارزشمند قطر-مصر با ترکیه نیستیم و این دیدار به این موضوع ارتباطی ندارد.»
 
النونو همچنین گفت: «اشغالگران اسرائیل همچنان از آتش‌بس همه جانبه و بازگشت آوارگان خودداری می‌کنند که این امر به هیچ توافقی منجر نمی‌شود.»
 
وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های تاثیرگذار در اسرائیل برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ غزه جدی نیستند، افزود: «تنها دستاورد اسرائیل هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها است و غیر از آن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.»
 
گفتنی است اوایل روز شنبه، اسماعیل هنیه، رهبر حماس و هیئتی از این جنبش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا دیدار و درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه و تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به آتش‌بس گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار دو طرف در مورد ضرورت کمک‌های بشردوستانه مستمر به مردم نوار غزه و همچنین تلاش‌های دیپلماتیک ترکیه برای حمایت از آرمان فلسطین به ‌ویژه با توجه به نسل‌کشی که علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می‌شود، بحث و تبادل نظر کردند.
 

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • حامی اقتصاد اسلامی
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی