Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان بوشهر نواخته شد. ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، با نواحتن شدن زنگ مدارس در استان بوشهر سال تحصیلی جدید صبح امروز با حضور  230 هزار و 800 دانش آموز آغاز شد.

در  مراسمی که در مدرسه فرزانگان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، معاون استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح و فرهنگیان برگزار شد مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تسلیت جان باختن  عده‌ای از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بازگشایی مداس پرداخت و با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در جوامع و دوران‌‌ها اظهار داشت: همواره آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت نقش مهم و اثرگذاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر کرمی رسالت آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت سرمایه‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عملیاتی شدن گفتمان یادگیری و تعلیم و تربیت رسالت آموزش و پرورش است که همکاری و یاری رساندن همه آحاد جامعه و مسئولان امری مهم و ضروری است.

وی، دانش‌آموزان را آیندگان جامعه دانست و تصریح کرد: همگان باید نسبت به آیندگان اجتماع احساس مسئولیت کنند و در رفع مشکلات آموزش و پرورش را یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تحقق سند تحول بنیادین درآموزش وپرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: با تحقق این مهم زمینه رسیدن به اهداف تبیین شده در جامعه فراهم می‌‌شود که همگان باید در تحقق این سند، نقشه جامعه علمی، برنامه ششم توسعه و برنامه چشم انداز نظام تلاش و همکاری کنند.

کرمی از ارتقای جایگاه علمی آموزش و پرورش استان خبرداد و بیان کرد: جایگاه علمی استان بوشهر از 22 به 16 صعود کرده و در این راستا میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان از میانگین کشوری افزایش داشته است.

وی طرح تقویت علمی دانش‌آموزان را مورد اشاره قرار  داد و تصریح کرد: با همکاری وزارت نفت این طرح در بسیاری از شهرستان‌های استان بوشهر اجرایی شده که امید می‌رود طرح تقویت بنیه علمی با همکاری شوراها، دهیاری‌های و شهرداری‌ها امسال اجرایی شود.

 وی از آغاز سال تحصیلی با حضور بیش از 230 هزار دانش‌آموز خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 230 هزار و 800 دانش آموز راهی 2 هزار و 200 مدرسه شدند که تعداد دانش‌‌آموزان 14 هزار نفر نسبت به سال قبل افزایش دارد.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد