Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، امروز یک‌شنبه، یکم مهر در مراسم آغاز سال‌تحصیلی مهر ۹۷ که در دبیرستان امیرکبیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: شعر «توانا بود هر که دانا بود» چند صد سال پیش در ادبیات ما رواج پیدا کرده است و دنیا امروز به این حرف رسیده است.
وی با اشاره به این‌که امروز در دنیا شعار دانش قدرت است در دنیا مطرح است، ادامه داد: ما بیش از سیصد سال پیش این حرف را در ادبیات داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خادمی با ذکر این مطلب که «توانا بود هر که دانا بود» هم جنبه فردی دارد و هم جنبه اجتماعی، تصریح کرد: هر انسانی که دانا و صاحب علم است توانمند است لذا لفظ این شعر به جوامع نیز برمی‌گردد.
استاندار لرستان با بیان این‌که هر جامعه‌ای که به دانشمندان خود اهمیت بدهد پیش‌رو می‌شود و می‌تواند سیادت دنیا را برعهده بگیرد، اضافه کرد: امروز اقتصاد دانش بنیان و توسعه بر مبنای دانش حرف روز دنیاست.
وی اولین اولویت کشور را توجه به دانش و اقتصاد دانش‌بنیانی برشمرد و گفت: مبنای دانش بنیانی باید از مدارس شروع شود.
خادمی با تاکید بر پرداختن به روش‌های دانش آموختن و تولید علم در جامعه، افزود: باید به سمت افزایش کیفیت علم حرکت کنیم.

دوران دانش‌آموزی شب قدر ملت‌هاست

استاندار لرستان افزایش جامعه‌پذیری و ایجاد روح پرسش‌گری و مسئولیت اجتماعی را مقوله‌های اصلی و مورد نیاز دانش‌آموزان برشمرد و گفت: دانش‌آموزان باید بدانند که دوران دانش‌آموزی و دوران تحصیلی شب قدر ملت‌هاست چراکه دوران است که سرانجام و آینده کشور را مشخص می‌کند.
وی بنیان اصلی توسعه را آموزش و پرورش دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای آینده است و به تعبیر مقام معظم رهبری هرچه در آموزش و پرورش هزینه شود، سرمایه است.
خادمی با ذکر این مطلب که داشته‌های اصلی کشور ما جوانان هستند و سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری بر روی بهترین داشته‌های جامعه است، ادامه داد: توجه به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و افزایش کیفیت تحصیل مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان اجتماعی خادمی استاندار دانش آموزان آغاز سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آیین آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی، گفت : این کار جز با تربیت چندساحتی دانش آموزان میسر نمی‌شود.

وی افزود: امروزه تربیت تک بعدی دانش‌آموزان پاسخگو نیست و نمی‌تواند ما را به نتیجه دلخواه برساند، بنابراین برای رشد همه جانبه دانش‌آموزان باید به دنبال تربیت چندساحتی آنها باشیم و بتوانیم آنها را در ابعاد مختلف علمی و فناوری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... پرورش دهیم.

محمدی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه گفت: تربیت چندساحتی دانش‌آموزان نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست و قطعا عملکرد جزیره‌ای در این زمینه جوابگو نیست.

وی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در تربیت دانش‌آموزان بهره بگیریم و در همین راستا نیاز است که ارتباط آموزش و پرورش با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: یکی از بستر‌های تربیت دانش آموزان همین تفاهم نامه‌ای است که اخیرا با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه امضا کرده‌ایم. در این تفاهم نامه ارزشمند تمام ساحت‌های شش گانه سند تحول آموزش و پرورش لحاظ شده و بیش از همه دو ساحت تعلم و تربیت علمی و فناورانه و تعلیم و تربیت سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه اردو‌های «راهیان پیشرفت» یکی از برنامه‌های ارزشمند در قالب این تفاهم‌نامه است که زمینه بازدید دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف علمی و فناورانه را در سازمان جهاد دانشگاهی استان فراهم می‌کند.

وی افزود: برنامه «مناظرات دانش آموزی» از دیگر برنامه‌های ارزشمند در این زمینه است که زمینه رشد سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان را فراهم کرده و موجب تقویت فرهنگ گفتمان در آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • زنگ سلامت در ۳۰۰۰مدرسه کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل آموزش و پرورش