Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، رئیس جمهور منتخب مکزیک، گفته است در خصوص مسئله مهاجرت غیرقانونی نمی خواهد با آمریکا مقابله کند و امیدوار است از طریق گفتگو و مذاکره این موضوع را حل کند.

لوپز اوبرادور روز گذشته طی سخنرانی در نواحی مرزی استان سونورا گفت: ما هیچ تنشی با دونالد ترامپ نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من ترجیح می دهم توضیح دهم برنامه ما  در مورد پدیده مهاجرت چیست.

وی همچنین نسبت به وجود روابط بدون تنش  میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

رئیس جمهور منتخب مکزیک در ماه اوت با اشاره به طرح واشنگتن برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک گفته بود هیچکس نمی تواند مکزیک را تهدید به ساخت یک دیوار حائل مرزی کند.

رئیس جمهور آمریکا بارها بر ساخت دیوار در مرز جنوبی خود با مکزیک  برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، قاچاق انسان و مواد مخدر تاکید کرده است. ساخت دیوار مرزی یکی از وعده های کلیدی ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی بوده است. همچنین در حالی که ترامپ ادعا کرده است مکزیک هزینه ساخت این دیوار را پرداخت می کند، دولت این کشور بارها اعلام کرده هزینه آن را متقبل نمی شود.

ترامپ، روز 31 ژوئیه از آغاز ساخت بخش بزرگی از دیوار مرزی خبر داد.

گفته می شود احداث چنین دیواری به محیط زیست و پوشش گیاهی منطقه خسارات جبران ناپذیری وارد می کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا بحران پناهجویان دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد» به سفر روز گذشته رئیس جمهور به کشور پاکستان پرداخت و نوشت: سفر بهنگام رئیس جمهور ایران به پاکستان در شرایط کنونی منطقه حائز وجوه مهمی در زمینه موضوعات اقتصادی و امنیتی است و می‌تواند ابعاد و پیامدهای مهمی در روند معادلات جاری به دنبال داشته باشد. آقای رئیسی نخستین مقام بلندپایه در سطح رئیس جمهور یک کشور منطقه است که پس از انتخابات اخیر پاکستان و تشکیل دولت جدید، به این کشور سفر کرده است. وجود قرابت‌های تاریخی و فرهنگی در کنار پیوندهای عمیق دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی سبب شده تا ایران و پاکستان بتوانند بر مشکلات اخیر برآمده از فعالیت گروه‌های تروریستی در مرزهای مشترک فائق آیند و زمینه را برای سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد فراهم کنند.

دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار خود در روند پیگیری تقویت سیاست همسایگی، اجرای پروژه‌های اقتصادی و مرزی گسترده‌ای را با پاکستان کلید زد که زمینه توسعه تجارت مرزی و جذب سرمایه‌گذاری در استان‌های همجوار مرزی را ممکن کرده است. گسترش این همکاری که ناظر بر تمرکز دو کشور بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های اقتصادی جریان دارد، باعث شده تا مقام‌های دو کشور تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران - پاکستان را که تا پیش از این به دلیل تحریم‌های ایالات متحده به مدت یک دهه در بلاتکلیفی به سر می‌برد، در دستور کار قرار دهند. بی‌تردید این موضوع از محورهای مهم تبادلات آقای رئیسی در سفر به پاکستان خواهد بود. این در حالی است که یکی از عوامل مهم و اثرگذار در رابطه دوجانبه تهران و اسلام‌آباد، وضعیت ژئوپلیتیک کشورهای عربی منطقه است. در این راستا ازسرگیری رابطه ایران و عربستان به عنوان دو بازیگر مهم منطقه که هر دو با پاکستان رابطه نزدیکی دارند، می‌تواند سبب کاهش رقابت‌های منطقه‌ای و شکل‌گیری زمینه همگرایی این سه کشور مهم در زمینه تبادلات اقتصادی و انرژی شود.

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «همه باید به پلیس در مأموریت عفاف و حجاب کمک کنیم» نوشت: به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست دیروز شورای‌عالی قوه قضائیه، ضمن تبیین و تشریح ابعاد و جوانب مختلف مقوله بسیار مهمِ آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: در مقوله عفاف و حجاب، قوانینِ مدوّن و مشخصی از جمله «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»، «قانون مجازات اسلامی»، «مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی» و… وجود دارد؛ در این قوانین برای هر سه قوه و دستگاه‌های مختلف، از جمله وزارتخانه‌های کشور، آموزش‌وپرورش، آموزش عالی، ارشاد اسلامی و همچنین نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی همچون سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات، مأموریت‌ها و وظایفی تعریف شده است؛ به تبع این امر، برای فراجا نیز در قوانین، وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده است.

محسنی اژه‌ای افزود: قدر مسلم، چنانچه دستگاهی به وظایف قانونی خود در هر حوزه‌ای از جمله عفاف و حجاب، عمل نکرد و یا کم عمل کرد، این امر، رافعِ مسئولیت و وظایف دستگاه‌های دیگر نیست؛ فی‌المثل، پلیس نمی‌تواند بگوید، چون سایر دستگاه‌های مسئول در امر اقتصادی و معیشتی و فرهنگی به وظایف خود عمل نکرده‌اند، پس من هم در مقابله با جرمِ سرقت، به مسئولیت خود عمل نمی‌کنم.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: همه ما باید به فراجا در کلیه مأموریت‌هایش از جمله این طرحی که به آن ورود پیدا کرده، کمک کنیم؛ مسئولان قضائی ذی‌صلاح و دادستان‌های ما نیز طبق ضوابط و قانون در این عرصه عمل کنند؛ البته هر جا ایراد و اشکالی وجود داشت حتماً باید در جهت رفع آن‌ها اقدامات مقتضی را ترتیب دهیم؛ فرماندهی انتظامی نیز در این راستا توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی برای نیروهای خود دارند و علاوه‌بر آن، حفاظت فراجا نیز پیگیری می‌کند و اگر خطایی رخ دهد، دنبال می‌کند و اولین بخشی که خطای رخ داده را دنبال می‌کند، خودِ مجموعه فراجا هستند.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «خودروساز بی انصاف اشک مردم را درآورد» نوشت: «بازار خودرو صاحب ندارد» این شایع‌ترین گزاره درباره وضعیت بازار خودرو است که از ریزودرشت به آن اذعان دارند، ولی برخی نکته‌بین‌ها و نکته‌دان‌ها معتقدند این بازار اتفاقاً صاحب دارد، اما اینکه چه کسانی صاحب آن هستند، باید مورد تأمل قرار گیرد. به باور این موشکافان، صاحب بازار خودرو هر کس باشد، حتماً وزارت صمت، شورای رقابت و دیگر نهادهای رسمی مرتبط با خودرو نیست، چه آنکه اگر اینگونه بود و چنین لیاقت و صلاحیتی داشتند، نباید بازار خودرو اینقدر آشفته حال می‌بود. ریشه موضوع در ناتوانی نهادهای عریض و طویل متولی خودرو است! پیرو افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت نهایی خودروی پژو پارس و تجمع اعتراضی حواله‌داران این خودرو در مقابل شورای رقابت، فیلم‌هایی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که از عصبانیت و اشک برخی حواله‌داران حکایت دارد.

پیش‌ثبت‌نام خودروها و خلف‌وعده خودروسازان در تحویل سر موعد خودرو و گرانی قیمت آن، جایگزینی مدل دیگر خودرو یا حذف پیش‌ثبت‌نام در دقیقه ۹۰ از سوی خودروساز، چالش‌هایی است که اکثریت قریب‌به اتفاق مردم با آن دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و هیچ راهی جز اینکه با این روش‌های غیرعادلانه، خودروی داخلی خریداری کنند، ندارند.

عضو سابق هیئت تجدیدنظر شورای رقابت در واکنش به افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس می‌گوید: واقعاً در تعجبم که چه آپشن (امتیاز خاص) یا قطعه‌ای به این خودرو اضافه شده که یکباره قیمت ۲۰۰ میلیون تومان گران شده است.

تضییع حقوق مصرف‌کننده در بحث خودرو تا کی باید ادامه داشته باشد تا دولت فکری برای آن کند؟ البته تجمع حواله‌داران در مقابل شورای رقابت صرفاً آدرس غلطی بود که به حواله‌داران داده شده بود، چراکه در حال حاضر افزایش قیمت‌های خودرو فقط در سازمان حمایت زیر نظر وزارت صمت اتفاق می‌افتد!

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود تیتر «در دیار اقبال» را برگزید و نوشت: «پاکستان» کشوری پرآوازه است که مظاهر آن برای همه مردم ما آشنا است، تصویر جامعه ایرانی از پاکستان اغلب با محصولاتش گره خورده است؛ «برنج پاکستانی» بر سر سفره اغلب ایرانی‌ها قد کشیده است و «نارنگی پاکستانی» با آن پوست نارنجی جلازده‌اش هم پیش از پاییز میهمان سبدهای ما بوده است. پارچه و ادویه هم از همین دست محصولات هستند که مجموعه ذهنی ما را می‌سازند. در این میان اما برخی رویدادهای جنوب شرق موجب شده است تصویر ایرانی‌ها از پاکستان مخدوش شود. فعالیت‌های تروریستی برخی گروهک‌های تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی موجب شده است سرعت برقراری ارتباط با کشور همسایه ایران به‌رغم ظرفیت‌های ویژه دچار عقب‌ماندگی شود. ظرفیت‌هایی که کشور ۲۳۵ میلیونی پاکستان دارد، می‌تواند بازار ویژه‌ای برای تولیدکنندگان ایرانی و بخش خصوصی فراهم کند، البته در عدم توسعه روابط ایران و پاکستان صرفاً عوامل تروریستی سرسپرده دخیل نیستند، برای نمونه با وجود اینکه ایران و پاکستان سال ۲۰۱۳ یک قرارداد ۲۵ ساله گازی با یکدیگر امضا کرده بودند اما تحریم‌ها و فشار آمریکا موجب شد این پروژه متوقف شود. حالا پاکستان اعلام کرده است کار ساخت ۸۰ کیلومتر خط لوله گاز پاکستان - ایران را از گوادر آغاز کرده است و در مقابل مقامات آمریکایی نسبت به تحریم‌های اقتصادی علیه پاکستان در صورت دریافت گاز از ایران خبر داده‌اند. این یعنی دشمن نگران تعمیق روابط ۲ کشور است.

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «امتناع طلای سیاه» نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی تحریم‌های جدیدی برای صادرات نفت ایران به تصویب رساند که قرار است به عنوان بخشی از لایحه کمک‌های خارجی آمریکا به اوکراین، اسرائیل و دیگر متحدان این کشور، در چند روز آینده در سنا تصویب شود.

به گزارش اکو ایران، این قانون تحریم‌ها علیه ایران را گسترش می‌دهد تا بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی ای که آگاهانه نفت خام ایران را فرآوری یا ارسال می‌کنند، در بر بگیرد. این قانون تحریم‌های ثانویه را هم بسط خواهد داد تا تمامی معاملات بین مؤسسات مالی چین و بانک‌های ایرانی تحریم شده برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش دهد.

این قانون که قرار است در یک بسته ۹۵ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان گنجانده شود، روز شنبه با ۳۶۰ رأی موافق در برابر ۵۸ رأی مخالف به تصویب رسید. بلومبرگ نوشته است که حدود ۸۰ درصد از حدود ۵.۱ میلیون بشکه صادرات روزانه نفت ایران به پالایشگاه‌های کوچک مستقل چینی موسوم به «قوری» حمل می‌شود. این رسانه توضیح داده است که این تحریم‌ها می‌تواند بر حجم صادرات نفت ایران تأثیر بگذارد و تا ۴.۸ دلار به قیمت هر بشکه نفت خام بیفزاید، این قانون همچنین شامل حق اعمال معافیت توسط جو بایدن، رئیس جمهوری است. جو بایدن ممکن است تصمیم بگیرد که از این اختیار استفاده کند و تأثیر این تحریم‌ها بر قیمت‌ها را خنثی کند اما اگر دونالد ترامپ دوباره کابینه آمریکا را در دست بگیرد، ممکن است این کار را نکند. جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در ماه اکتبر این تصور رایج را رد کرد که ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای نزدیکی دیپلماتیک با تهران، به تدریج اعمال تحریم‌ها را بر فروش نفت ایران کاهش داده است.

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «همکاری تجاری در مرز مشترک» نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری روز گذشته برای سفری دوروزه راهی پاکستان شد. رئیسی پیش از ترک تهران به مقصد اسلام‌آباد هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در تبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور را از برنامه‌های این سفر اعلام کرد. در جریان نخستین روز سفر رئیسی به پاکستان ۸ سند همکاری از جمله موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی میان دو کشور به امضا رسید.

سفر رئیسی به پاکستان نخستین سفر خارجی او در سال جدید است‌. این سفر همچنین نخستین سفر یک مقام بلندپایه خارجی به پاکستان پس از تشکیل دولت جدید در این کشور به نخست‌وزیری شهباز شریف به شمار می‌رود. در همین راستا بامداد دیروز، ابراهیم رئیسی در رأس هیأتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود با بدرقه محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور عازم سفر مذکور شد. سفری که نخستین سفر یک رئیس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد پس از ۸ سال محسوب می‌شود. البته پیش از این رئیسی و شهباز شریف ۲۸ اردیبهشت ماه سال گذشته در نقطه صفر مرزی با یکدیگر دیدار کرده بودند.

در آن دیدار رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر پاکستان ضمن افتتاح بازارچه مرزی «پیشین» در استان سیستان و بلوچستان، (نخستین بازارچه مرزی مشترک ایران و پاکستان) طی دیداری رسمی در نقطه مرزی «پشین-مند»، پیرامون تقویت همکاری‌های تجاری دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. در همین حال سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سه ماه پس از تنش مرزی میان دو کشور، انجام شده و از همین رو امضای موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی میان دو کشور به عنوان نخستین موافقت‌نامه‌ای که روز گذشته به امضای دو طرف رسید حائز اهمیت است‌. دی ماه سال گذشته پس از عملیات‌های متعدد گروهک تروریستی «جیش الظلم» در مناطق مرزی، تنش مرزی بی‌سابقه‌ای میان دو کشور رخ داد که در نهایت با گفت‌وگوهای دیپلماتیک حل شد. اما سفر به اسلام‌آباد بخش نخست سفرهای خارجی رئیسی و هیأت همراهش در سال جدید است و قرار است او روز چهارشنبه در پی دعوت رسمی همتایش به سریلانکا برود.

کد خبر 747075

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • سفر رئیس سازمان ملی مهاجرت به خراسان رضوی