Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@20:50:25 GMT

سیزدهم محرم بر اسرای کربلا چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۵۳۴۵

سیزدهم محرم بر اسرای کربلا چه گذشت؟

در روز سیزدهم محرم سال ۶۱ هجری قمری، اسرای کربلا را وارد شهر کوفه کردند. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در روز سیزدهم ماه محرم سال ۶۱ ه- ق پس از آن‌که اسرا و سر‌های مقدس شهدای کربلا را در شهر کوفه گردانیدند، ابن زیاد در کاخ خود نشست و دستور داد سر مطهر امام حسین (ع) را در برابرش گذاشتند. آن‌گاه زنان و کودکان آن حضرت را به همراه امام سجاد (ع)، در حالی که به طناب بسته بودند وارد مجلس کرده، در برابر تخت آن ملعون ایستاده نگاه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین در این روز پس از مجلس سوم ابن زیاد، اهل بیت (ع) را با غل و زنجیر وارد زندان کوفه کردند.

نامه ابن زیاد به مدینه و شام و انتشار خبر شهادت امام حسین (ع) از دیگر وقایع روز سیزدهم سال ۶۱ هجری ذکر شده است.

شهادت "عبدالله بن عفیف ازدی" از اصحاب امیرالمومنین (ع) که در جنگ‌های جمل و صفین دو چشم خویش را از دست داده و از آن پس مشغول عبادت بود نیز از جمله وقایع روز سیزدهم محرم سال ۶۱ هجری بیان شده است.

عبدالله بن عفیف ازدی هنگامی که شنید پسر زیاد به امیرالمومنین و امام حسین علیهم السلام نسبت کذب و دروغگویی می‌دهد، از میان جمعیت برخاست و گفت: "ساکت باش‌ای پسر مرجانه، دروغگو تویی و پدر تو که به تو این مقام را داد.‌ای دشمن خدا، فرزندان پیامبر (ص) را می‌کشی و در منابر مومنین این چنین سخن می‌گویی؟ "

ماموران خواستند متعرض او شوند که با کمک قبیله‌اش به خانه رفت، ولی بعد آمدند و خانه او را محاصره کردند. پس از رشادت‌های او و دخترش، دستگیر شده و همان‌طور که از خدا خواسته بود به دست بدترین خلق یعنی ابن زیاد به شهادت رسید.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)

علیرضا نقوی مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست زمین میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

وی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث