Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین نشست شورای عالی کار، سوم مرداد ماه با حضور شرکای اجتماعی با دستور کار بررسی «راهکارهای افزایش معیشت کارگران در سال ۹۷» به دلیل شرایط ویژه اقتصادی، برگزار و در آن نشست مقرر شد نمایندگان هر دو گروه کارگری و کارفرمایی پیشنهادات اجرایی خود را در چارچوب قانون، حداکثر تا یکماه آینده به شورای عالی کار ارائه دهند تا در نهایت، تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با گذشت حدود ۲ ماه از آخرین نشست شورای عالی کار و به رغم بررسی و توافق شرکای اجتماعی در خصوص راهکارهای افزایش قدرت خرید جامعه کارگری در کمیته دستمزد شورای عالی کار، با وجود درخواست نمایندگان کارگری مبنی بر تشکیل «نشست قوق العاده»، هنوز نشستی در این خصوص برگزار نشده است.

در همین خصوص، نمایندگان کارگری شورای عالی کار طی نامه ای به محسنی بندپی سرپرست وزارت کار، تاکید کردند:«یادآور می شویم جلسه این شورا برای آخرین بار در تاریخ ۹۷.۵.۳ قریب به ۲ ماه قبل تشکیل شد و در خواست ۳ نفر عضو کارگری این شورا برای برگزاری جلسه فوق العاده نیز بلااثر بوده است.»

نمایندگان کارگری شورای عالی کار در نامه خود همچنین اعلام کردند با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده و فشار مضاعف کاهش قدرت خرید کارگران پیگیری های لازم برای تشکیل نشست فوق العاده شورای عالی کار در اسرع وقت به عمل آید.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان کارگری شورای عالی کار پیش از آن و در تاریخ ۲۷ تیرماه به دلیل شرایط پیش آمده اقتصادی که منجر به تورم در اقلام ضروری خانوار و به تبع آن کاهش قدرت خرید شد، درخواست کتبی خود را برای بررسی راهکارهای جبران قدرت خرید در شورای عالی کار، به احمد مشیریان معاون روابط کار وزیر کار ارسال کردند.

کد خبر 4409771

منبع: مهر

کلیدواژه: حقوق و دستمزد دستمزد شورای عالی کار قدرت خرید مشکلات معیشتی معیشت خانوار بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت گمرک ایران صادرات غیرنفتی تحریم اقتصادی ایران قیمت نفت دلار ایالات متحده آمریکا بورس وزارت جهاد کشاورزی جنگ تجاری پتروشیمی محمد شریعتمداری بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳ مصوبه اخیر این شورا در خصوص «شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی»، «اعضای جدید هیئت عالی جذب دانشگاه فرهنگیان» و «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت تجدید نظر» را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به شورای عالی حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

بر اساس این گزارش، نخستین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده اصلاح ماده ۴ آئین نامه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که در جلسه ۸ اسفند ۱۴۰۲ این شورا به تصویب رسیده بود.

مطابق این مصوبه، اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند که به شرح زیر است:

سه نماینده از شورای عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة المصطفی العالمیة یا نماینده وی

مدیران حوزه‌های علمیه خراسان، اصفهان، خواهران، جامعة الزهراء

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

۷ تن از فضلای صاحب نظر حوزوی

افراد فوق‌الذکر به مدت ۳ سال به عضویت در شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌شوند.

اعضای کمیته جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

مصوبه دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ۸ اسفند ۱۴۰۲ مصوب شده و رئیس جمهور آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و هیأت عالی جذب اساتید دانشگاه‌ها ابلاغ کرد، «ماده واحده تعیین اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» بود.

وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیأت مرکزی جذب، رئیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان دبیر هیأت مرکزی جذب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دبیر ستاد نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان اعضای حقوقی و اسدالله اسدی گرمارودی، سعید غیاثی ندوشن، سید نقی موسوی، فهیمه فرهمندپور و فخرالسادات نصیری به عنوان اعضای حقیقی برای مدت ۴ سال انتخاب شدند.

اعضای هیأت عالی تجدید نظر وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد

مصوبه سوم این شورا در ۸ اسفند ۱۴۰۲ که ۱۱ اردیبهشت امسال از سوی رئیس جمهور به وزرات خانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد ابلاغ شد، «ماده واحده انتخاب نمایندگان شورای انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدید نظر وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد» بود.

طبق این مصوبه، محمدرضا مخبر دزفولی در کسوت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدید نظر وزارت علوم و دانشگاه آزاد ابقاء و سید سعیدرضا عاملی به عضویت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت تجدیدنظر وزارت بهداشت انتخاب شد.

کد خبر 750761

دیگر خبرها

  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد