Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد ۱۴ هزار و ۸۷۹ خانوار کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد با جمعیت ۲۲ هزار نفر معیشت بگیر تحت حمایت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد، محمدحسین جمال پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان گفت: ارتقای کمی و کیفی خدمات حمایتی در زمینه مسکن، آموزش و معیشت نیازمندان، توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی، اولویت دادن به ارائه خدمات حمایتی به صورت قرض‌الحسنه، توسعه خدمات تخصصی مددکاری و مشاوره با رویکرد پیشگیرانه و توجه به نظام جامع سلامت مددجویان ازجمله رویکردهای کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه طی شش‌ماهه نخست امسال 18 میلیارد و 602 میلیون تومان کمک معیشت به جامعه هدف تحت حمایت پرداخت شد، افزود: معیشت ماهیانه پرداختی به مددجویان تحت حمایت ترکیبی از کمک معیشت تخصیصی کمیته امداد و همچنین کمک واریزی از محل هدفمندی یارانه‌ها است و مددجویان تحت حمایت علاوه بر این کمک‌ها یارانه دولت را نیز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به میزان کمک معیشت پرداختی به خانوار تحت حمایت گفت: خانوار یک‌نفره تحت حمایت ماهیانه 161 هزار و 500 تومان، دونفره 275 هزار و 500 تومان، سه‌نفره 360 هزار تومان، چهارنفره 466 هزار و 500 تومان و پنج‌نفره به بالا 516 هزار و 500 تومان کمک معیشت دریافت می‌کنند.

جمال پور با اشاره به اینکه بیشتر مددجویان معیشت بگیر تحت حمایت را افراد سالمند تشکیل می‌دهند افزود: بیش از 37 هزار مددجوی نیازمند در قالب 20 هزار و 140 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از این تعداد 14 هزار و 879 خانوار با جمعیت 22 هزار نفر معیشت بگیر تحت حمایت هستند.

وی یادآور شد: طی سال گذشته 75 میلیارد و 584 میلیون تومان کمک بلاعوض در بخش‌های مختلف حمایتی ازجمله پرداخت کمک به مددجویان، ارائه خدمات حقوقی، کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت استان یزد پرداخت شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد افزود: علاوه بر ارائه کمک‌های بلاعوض ارائه‌شده به مددجویان در سال گذشته حدود 9 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه و بیش از 28 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال نیز به جامعه هدف تحت حمایت اعطا شد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم عاشورا هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح تاسوعای حسینی عزاداری محرم عاشورای حسینی خامنه ای آیت الله خامنه ای شبستان یزد مددجویان کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری