Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@05:18:16 GMT

ادعای براندازی نظام ایران از سوی وکیل ترامپ

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۵۵۳۵

برخلاف ادعای برخی مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که سیاست‌شان تغییر نظام در ایران نیست، وکیل ترامپ گفته مدعی شده که تحریم‌های اقتصادی علیه تهران می‌تواند به وقوع انقلاب در این کشور منجر شود. آفتاب‌‌نیوز : رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز شنبه در یک نشست که توسط یک گروه مخالف نظام ایران برگزار شد، مدعی شد:  تحریم‌های آمریکا علیه ایران منجر به فشار اقتصادی در این کشور خواهد شد که می‌تواند به یک انقلاب موفقیت‌آمیز بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری رویترز، این برخلاف اظهارات پیشین مقامات دولت آمریکاست که گفته بودند سیاست واشنگتن تغییر نظام در تهران نیست.
جولیانی در ادامه گفت: من نمی‌دانم ما چه زمانی می‌خواهیم آنها را براندازیم. این اتفاق ممکن است طی چند روز، طی ماه‌ها یا چند سال بیفتد، اما به وقوع خواهد پیوست.
پیش از این جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که دولت ترامپ به دنبال تغییر نظام در ایران نیست. این در حالی است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی بارها در گفت‌وگوهای متعدد تاکید کرده است که دولت واشنگتن خواهان تغییر نظام در ایران است.
جولیانی همچنین مدعی شد که تحریم‌های آمریکا ثابت کردند که موثر بودند و اعتبار پول ایران کاهش یافته است. این‌ها شرایطی است که به وقوع یک انقلاب موفقیت‌آمیز منجر خواهد شد.
وی در ادامه گفت که سیاست ترامپ منجر به خاموش شدن نظام ایران خواهد شد.
وزارت امور خارجه آمریکا به رویترز اعلام کرده است که جولیانی از طرف دولت آمریکا صحبت نمی‌کند.
دونالد ترامپ در ماه مه خروج خود از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه این کشور را باز می‌گرداند.
وکیل رییس جمهور آمریکا در یک سخنرانی دیگر در ماه ژوئن در پاریس گفته بود که هدف از وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران تغییر نظام در این کشور است.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۴۷۰۵۶ تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: براندازی نظام ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کشورش طی روز‌های آتی تحریم‌های جدید علیه ایران وضع خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی روز‌های آتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز، وی گفت: این تحریم‌ها برنامه موشکی، پهپادی ونهاد‌های حامی سپاه و وزارت دفاع ایران را شامل می‌شود. سالیوان خاطرنشان کرد: توقع داریم شرکا و هم‌پیمانانمان نیز از طرف خود تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت:به تقویت پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه به منظور مقابله با قدرت موشکی و پهپادی ایران ادامه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران