Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت که آمار تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در درگیری ها به قدری بالاست که توسط دولت های افغانستان و آمریکا مخفی نگه داشته می شود.

 این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم «ران نوردلند» نوشت: طالبان در سال ۲۰۱۶ تعداد زیادی از نیروهای امنیتی افغانستان را کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه آمریکایی، آمار تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در سال ۲۰۱۶ به طور میانگین ۲۲ نفر در روز بوده و یک سال پس از آن دولت های افغانستان و آمریکا تصمیم گرفتند  که آمار تلفات را مخفی نگه دارند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، اکنون وضع بسیار بدتر شده است، تلفات روزانه نظامیان افغانستانی بیش از دو برابر آمار فوق گزارش شده و به حدود ۵۷ نفر در روز رسیده است.

بر اساس گزارش ها به طور میانگین در ماه های اخیر روزانه ۳۰ تا ۴۰ نیروی امنیتی افغانستان کشته می شوند و این بیانگر افزایش چشمگیر آمار تلفات در مقایسه با ۲ سال قبل است.

با این حال تلفات روزافزون موجب شده است تا جذب نظامیان جدید در ارتش افغانستان بیش از هر زمانی دشوارتر شود.

کد خبر 4409796 بنفشه اسماعیلی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا تلفات طالبان ایالات متحده آمریکا روسیه سوریه ایران رژیم صهیونیستی عراق فلسطین دونالد ترامپ ترکیه عربستان سعودی آلمان افغانستان ادلب جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق با حضور معاون اقتصادی رئیس الوزرا، معاونان نخست وزیر قزاقستان و رئیس جمهور ترکمنستان، وزرای خارجه و صنعت و تجارت افغانستان و جمع کثیری از تجار و تولید کنندگان داخلی و خارجی در کابل افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزراء طالبان در مراسم افتتاح کنفرانس روابط تجاری و نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح تجارت میان افغانستان و سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

برادر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از فرصت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان هم در افتتاحیه نمایشگاه مشترک افغان-قزاق گفت: سیاست خارجی طالبان مستقل، متوازن و اقتصاد محور است که می‌تواند چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تقویت روابط اقتصادی و سیاسی میان کابل و آستانه‌ داشته باشد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان‌ تصریح کرد: این گروه برای توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری، زمینه مناسب را در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی و معادن با امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران