Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:16:12 GMT

زنگ مهر سرآغاز آموزش اندیشه ورزی و عبودیت است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۵۸۱۹

زنگ مهر سرآغاز آموزش اندیشه ورزی و عبودیت است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: زنگ مهرماه به عنوان آغاز سال تحصیلی، سرآغازی برای نظام تعلیم و تربیت و نهادینه کردن فرهنگ عبودیت است.

به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت به مناسبت آغاز سال تحصیلی در آموزشگاه حضرت فاطمه زهرا(س) سمنان افزود: جاودانه شدن مکتب اهل بیت(ع) و نهادینه شدن فرهنگ عبودیت نیازمند تلاش موثر معلمان و آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: فرهنگ عبودیت در سایه ادب آموزی، مدارا و صبوری، مهر ورزیدن، خوب شنیدن و هنر سکوت محقق خواهد شد و معلمان در جهت تحقق این راهبرد و نهادینه شدن مکتب حسینی در بین دانش آموزان باید تلاش دوچندان داشته باشند .
چاوشی، از اول مهرماه به عنوان اول آفرینش اندیشه و عبودیت یاد کرد و اظهار داشت: کسب دانش و تجربه باید در جهت خدمت به هم نوعان باشد.
استاندار سمنان تاکید کرد: مهر ماه زمان رشد جوانه های امید برای کشور است و ضروری است آموزش و پرورش بذر محبت و مکتب اهل بیت(ع) در دانش آموزان جاودانه کند.
استاندار سمنان گفت: دانش آموزان در پاسخ به پرسش 'اگر استاندار بودید چه می کردید' هدف بزرگی را برای مسوولان استان ترسیم کردند.
وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی متاثر از تحریم ناجوانمردانه دشمنان است که در تلاش هستند با ایجاد جنگ روانی و جنگ اقتصادی ملت را از ادامه راه مایوس کنند و مردم باید هوشیار باشند.
وی با اشاره به پرسش مهر امسال مبنی بر این که نقش دانش آموزان در شرایط حاضر که جنگ اقتصادی علیه ملت ایران در حال شکل گیری است چیست، افزود: ملت ایران همواره با همدلی و هم زبانی در مقابل دشمن ایستادگی کردند.
چاوشی با بیان این که انقلاب پرتو کوچکی از نهضتی تابناک بوده است، یادآور شد: ملت ایران امروز هم می خواهد و در پای آرمان های انقلاب مانده و در مقابل استکبار ایستادگی کند.
به گفته وی، 40 سال قبل ملت ایران آمریکا را از کشور بیرون راند و امروز غیورمردان، اندشمندان و رزمندگان این مرز و بوم آمریکا را از خاورمیانه بیرون کردند.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید در استان سمنان 120 هزار دانش آموز با 10 هزار معلم و معلم یار در پنج هزار و500 کلاس درس و یکهزار و 100 مدرسه سال تحصیلی 98 - 97 را آغاز می کنند.
یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان سمنان مدرسه سازی بود، به طوری که 42 هزار مترمربع با کمک دولت و خیران در استان مدرسه ساخته شد .
همزمانی هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی، مناسبتی است که زنگ آغاز نظام تعلیم و تربیت، زنگ مهر و مقاومت نامگذاری شود.
استان سمنان سه هزار شهید و بیش از هفت هزار و 500 جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش استاندار زنگ مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی آغاز شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز (۵ اردیبهشت) آغاز شد.

به گزارش مشرق، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که پیشتر قرار بود ۲۸ فروردین آغاز شود اما زمانش به تعویق افتاد؛ از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟