Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: شعاع دید افقی در بستان با افزایش میزان دود ناشی از آتش سوزی درتالاب هورالعظیم به هزار متر رسید.

محمد سبزه زاری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهریور ماه سال جاری شهر بستان چندین روز را با کاهش دید افقی ناشی از آتش سوزی در هورالعظیم گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آنچه در ایستگاه هواشناسی این شهرستان ثبت شده نشان می دهد بیشترین کاهش دید افقی در اثر آتش سوزی تالاب هورالعظیم در شهریور ماه در روز دوم اتفاق افتاد و میزان دید افقی را در ساعاتی حداکثر به 200 متر رساند و در روز بیست و سوم نیز دود آتش سوزی به میزانی بود که کاهش دید افقی تا 300 متر گزارش شده است.

** دمای هوا تا چهار درجه کاهش می یابد
سبزه زاری ادامه داد: از امروز تا سه شنبه جریانات شمالی سبب کاهش رطوبت می شود و دمای هوا 2 تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می یابد و از سه شنبه تا آخر هفته میزان رطوبت و دمای هوا یک تا 2 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین میزان رطوبت صبح امروز در هندیجان 75، دزفول 60، ماهشهر 59 و اهواز 43 درصد رطوبت گزارش شده است.
وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته آبادان با 46 و ایذه با 22 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان و بیشترین دمای اهواز 45 و حداقل 27 درجه سانتیگراد اعلام شد.
سبزه زاری اظهار داشت: از امروز تا فردا وزش بادها قابل ملاحظه و همراه با غبار خواهد بود.
آتش سوزی هورالعظیم در خاک عراق از اوایل تیر امسال آغاز شده است.
دود ناشی از این آتش سوزی تا بیش از یکصد کیلومتر فراتر رفته و تاکنون هشت شهرستان را درگیر کرده است. به طوری که در روزهای گذشته علاوه بر دشت آزادگان، هویزه، اهواز، کارون، حمیدیه و باوی، شهرهای شادگان، آبادان، خرمشهر و ماهشهر نیز در برخی روزها تحت تاثیر این دود قرار گرفته اند.
مرحله نخست عملیات آتش نشانی به وسیله 2 بالگرد و یک هواپیمای آبپاش از 29 تیر تا سوم مرداد انجام شد و مرحله دوم از 11 تا 15 مرداد متوقف شد.
به گفته مسئولان این عملیات تاثیری در خاموش شدن آتش نداشته بنابراین متوقف شده است اما با این حال مرحله سوم خاموش کردن هور از اواخر مرداد از سرگرفته شد.
بر اساس گزارش اداره کل محیط زیست خوزستان میزان ذرات معلق در روزهایی که دود این آتش سوزی در شهرستان های خوزستان منتشر می شود تا چهار برابر بیش از حد استاندارد افزایش می یابد، اگر چه اندازه گیری آلاینده های گازی انجام نشده است.
هورالعظیم، آخرین بازمانده تالاب های بین النهرین در جنوب غربی کشور در خوزستان قرار دارد. یک سوم این تالاب در ایران و دو سوم در عراق واقع شده است. تابستان امسال هیچ آبی از کرخه وارد هورالعظیم نشده است.
بیش از 2 هزار هکتار از بخش ایرانی هورالعظیم نیز در ماه های اخیر دچار آتش سوزی شد.
3004/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست دود هورالعظيم بستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر منیری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در شهرستان بستان آباد سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود گفت: با توجه به ارزش غذایی خوبی که در این محصول وجود دارد و همچنین ظرفیت مناسب قارچ برای جایگزین شدن گوشت به عنوان یک پروتئین، تولید این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تولید قارچ کسب‌وکاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است، اضافه کرد: براساس آمارهای موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است. با توجه به اینکه تولید قارچ خوراکی در فضای بسته و مدیریت‌پذیری انجام می‌شود، باعث افزایش تولید در واحد سطح، اشتغال‌زایی بالا، تولید در تمام فصول سال و گردش سرمایه با توجیه اقتصادی قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۴ واحد تولید قارچ دکمه‌ای صنعتی و بیش از ۳۰ واحد تولید خانگی فعال وجود دارد افزود: شهرستان بستان آباد بدلیل آب و هوای خاص خود (تابستان‌های خنک و اقلیم مناسب کشت و پرورش قارچ خوراکی) و نزدیکی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار از لحاظ بازار مصرف، مناسب تولید قارچ است.

کد خبر 6086094

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک