Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نوری گفت: فرهنگ تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری در ادبیات دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای دارد که هر چه در آن دقیق‌تر می‌شویم، به ابعاد مختلف و تازه‌ای از آن پی می‌بریم،

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا نوری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: از سال 87 به صورت جدی فعالیت در حوزه دفاع مقدس را آغاز کردم که ماحصل این فعالیت ها تولید بیش از ده مستند تلویزیونی، سه نماهنگ و تهیه کنندگی و خوانندگی دو آلبوم موسیقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آلبوم موسیقی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان زنجان بنام "همسایه ی آسمونا" و "زخم دریا" نامگذاری شده است، افزود: این دو آلبوم در پنج هزار نسخه و با هزینه شخصی به بهای 14صلوات برای سلامتی امام عصر (عج) تقدیم خانواده شهدا و جامعه ایثارگری استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال  90تاکنون به صورت فی سبیل الله بیش از سیصد اجرای موسیقی در شبکه ها و همایش های متعدد ایثارگری زنجان و استان های همجوار و کشوری داشته ام.

این فرزند شهید ادامه داد: در حال حاضر با تهیه کنندگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان سه تراک موسیقی با عناوین "مروارید" ویژه یادبود شهدای غواص زنجانی و "کربلا اسم تموم قصه هاست" با موضوع محرم زنجان که برای اولین بار در قالب موسیقی ارائه می شود و اثری در مورد زنجان و پاسداشت آن با هنرنمایی همکاران هنرمند مطرح کشوری از جمله استاد عبدالجبار کاکایی بعنوان ترانه سرا و استاد محمدرضا چراغعلی بعنوان آهنگساز و تنظیم کننده و خوانندگی اینجانب در دست کار و تولید است.

نوری افزود: امیدوارم این مجموعه گامی در راستای نشر و گسترش فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس بوده و مرضی رضای خداوند متعال،عنایت امام،شهدا،شفاعت پدر شهیدم بوده و مورد قبول ایثارگران و مورد پسند طبع هنرشناس مردم باشد.

وی با اشاره به مقدمه کتاب "من بلال آقاجان هستم" ،افزود: در این مقدمه آمده است نوشتن از رشادت‌ها و دلیری‌های مردان بزرگی که حماسه آفریدند و جان‌فشانی کردند تا نام ایران اسلامی به گسترة جهان امروز مرزها را درنوردد و صدای آزادی، آزادگی، عدالت‌خواهی، و ظلم‌ستیزی را به گوش تمام جهانیان برساند، کار دشواری‌ است.


این هنرمند زنجانی افزود: فرهنگ تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری در ادبیات دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای دارد که هر چه در آن دقیق‌تر می‌شویم، به ابعاد مختلف و تازه‌ای از آن پی می‌بریم، و هر چه موشکافانه‌تر نگاه می‌کنیم، همه تازه و بکر است و مشحون از مطالب ریز و درشتی که هر کدام حرف‌های ناگفته‌ای برای نسل‌های آینده دارد. اگر چه معتقدیم راه طولانی و درازی برای رسیدن به هدف‌های متعالی پیشِ رو داریم، اما به اندازة توان و بضاعت موجود، تلاش می‌کنیم تا گوشه‌ای از جان‌فشانی‌ها، ایثار، استقامت، و پایداری مردان و زنان سرزمین‌مان را به مدد حضور این گنجینه‌های ارزشمند، ثبت و ضبط کنیم.
این مقدمه ادامه می دهد شهید رجبعلی نوری از جمله شهدای دفاع مقدس در زنجان است که زندگی پرفراز و نشیب این شهید و خانوادة بزرگوار ایشان، قبل و بعد از شهادت، از زبان فرزند برومند ایشان شنیدنی و خواندنی است.
در ادامه این مقدمه آمده است،علیرضا نوری فرزند شهید، خود هنرمندی است خوش‌ذوق و قریحه که در کنار مستندسازی و کارگردانی آثار دفاع مقدس و دیگر فعالیت های هنری خود که در عرصه خوانندگی موسیقی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و روایتگری دفاع مقدس پیام آوران ایثار از جمع خانواده های شهدا و ایثارگران است قلم زیبایی هم دارد. دست نوشته های او که در این مجموعه آمده است در سال 1390 در چندین کنگره ملی و جشنواره های استانی حایز مقام شده و در ادامه با انگیزه مضاعف به تکمیل موارد نهایی دست نوشته هایش پرداخت .

در سال 1393 دست‌نوشته‌های خود از خاطرات و زندگی پدر شهید و خانواده‌اش را به جشنواره خاطره نویسی سطر و سنگر بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان زنجان ارسال و در ان نیز حائز رتبه شد در ادامه با تکمیل کردن دیگر خاطرات و جمع بندی ان آنرا برای انتشار به حوزة هنری سپرد. بخش عمده‌ای از خاطرات توسط ایشان نگاشته و گردآوری شده بود. تحقیق و پرس‌وجو و جمع‌آوری زوایای پنهان و پیدای زندگی این خانواده کار دشواری بود که طی سال توسط خود فرزند شهید با رفت‌وآمدهای متعدد به شهرها و روستاهای مختلف و ساعت‌ها گفت‌وگو با دوستان و همسایگان و آشنایان گرد آمده است.

پس از گردآوری و نگارش خاطرات توسط فرزند شهید، اثر حاضر برای تدوین نهایی به یکی از نویسندگان خوب و فعال عرصة دفاع مقدس، فرزاد بیات‌موحد، سپرده شد و ایشان نیز با تلاش‌های خود به ویرایش نهایی کتاب همت کردند و ماحصل این تلاش‌ها کتابی است با عنوان «من بلال آقاجان هستم» که توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده است.

امید که این کتاب و این تلاش‌ها قدمی باشد هر چند کوچک در جهت ثبت و ضبط تمام رشادت‌ها و فداکاری‌های بزرگ شهدا و خانواده‌های صبور آنان، و انتقال به نسل‌های آیندة این مرز و بوم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش