Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاستمداران پاکستانی به تهدید فرمانده ارتش هند واکنش نشان داده و اعلام کردند: در صورت حمله نظامی اسلام آباد پاسخ دندان شکنی به دهلی نو  خواهد داد. ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، پس از آنکه «بیپن راوات» فرمانده ارتش هند، پاکستان را به حمله نظامی تهدید کرد سیاستمداران و مسئولین نظامی این کشور واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پرویز مشرف» رئیس جمهور سابق پاکستان در این باره اظهار داشت: اسلام آباد قدرت برتر نظامی را در دست دارد و در صورت مواجه با هرگونه تجاوز نظامی به آن پاسخ دندان شکن خواهد داد.

وی تصریح کرد: نیروهای ارتش پاکستان کاملا آماده هستند تا از مرزهای این کشور دفاع کنند و در این مسیر از هیچ قدرتی هراس ندارند.

پرویز مشرف گفت: در آخرین تقابل نظامی دو کشور که 10 ماه به طول انجامید نیروهای ارتش هند مجبور به فرار شدند.

«آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان نیز تاکید کرد: ما خواهان صلح هستیم ولی اگر هند تمایل به جنگ دارد هرگاه اراده کند ما را آماده رویارویی خواهد دید.

وی گفت: دهلینو نباید صلح طلبی اسلام آباد را ضعف تصور کند زیرا نیروهای ارتش پاکستان در هر لحظه آماده دفاع از مرزهای کشور هستند.

سخنگوی ارتش پاکستان افزود: طی دو دهه اخیر هند بارها از افراط گرایانی که در پاکستان نا امنی ایجاد میکردند حمایت کرد ولی آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

«شهباز شریف» رئیس حزب نواز نیز در پاسخ به تهدید نظامی هند گفت: ما آماده هستیم تا پاسخ دندان شکنی به دهلینو بدهیم.

وی اضافه کرد: هند نباید تصور کند که پاکستان وقتی برای مذاکره پیش قدم شده است در اصل ضعیفتر از گذشته شده و توان دفاع از خود را ندارد.

«شیخ رشید» وزیر راه آهن پاکستان، «فواد چوهدری» وزیر اطلاع رسانی این کشور ودیگر مسئولین ارشد سیاسی نیز در سخنانی جداگانه واکنشهای تندی به تهدیدات فرمانده ارتش هند نشان دادند.

تنش اخیر میان هند و پاکستان پس از آن آغاز شد که هند به صورت یک طرفه ملاقات میان وزرای خارجه دو کشور را لغو کرد.

دولت عمران خان از زمان روی کارآمدن در تلاش بود تا روابط میان اسلام آباد و دهلی نو بهتر شود ولی به نظر می رسد در تلاش خود ناکام ماند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه رئیس جمهور به پاکستان سفر کرده است، پس از دیدار با مقامات پاکستانی گفت: ساخت فیلم مشترک را در دستور کار قرار دادیم که نخستین فیلم نیز درباره مرحوم اقبال لاهوری است که مقدمات آن در حال انجام است.

محمد اقبال لاهوری یا علامه اقبال، شاعر، فیلسوف، سیاست‌مدار و متفکر مسلمان پاکستانی بود، که اشعار زیادی به زبان‌های فارسی و اردو سروده است. اقبال نخستین کسی بود که ایده یک کشور مستقل را برای مسلمانان هند مطرح کرد که در نهایت منجر به ایجاد کشور پاکستان شد. اقبال لاهوری در این کشور به طور رسمی «شاعر ملی» خوانده می‌شود.

در سفر رئیس‌جمهور و هیأت همراه ۸ سند همکاری، توافق‌نامه و تفاهم‌نامه بین هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان و در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کند، پس از دیدار با مقامات پاکستانی تفاهم‌نامه سینمایی را هم امضا کرد.

دیگر خبرها

  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان
  • رئیسی وارد لاهور شد
  • آیت‌الله رئیسی عازم لاهور، قلب فرهنگی پاکستان شد
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند