Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ جشنواره «گرین اسکرین» به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‌های حیات وحش اروپا در شمال آلمان و در سواحل دریای بالتیک از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ سپتامبر (۲۱ تا ۲۵ شهریور) میزبان بیش از ۲۰ هزار مخاطب علاقمند به حیات وحش و همچنین فیلمسازان و تولیدکنندگان خصوصی و نمایندگان شبکه‌های تلویزیونی بود.

فیلم مستند «محیط‌بان و پلنگ» به عنوان تنها نماینده ایران در کنار فیلم‌های مطرحی از کشور‌های آلمان، اتریش، فرانسه، کانادا، آمریکا، ترکیه، ژاپن، روسیه، اکوادور، برزیل، فنلاند، هند، کنیا، استرالیا، صربستان، تایوان، اندونزی، دانمارک، ایرلند برای کسب جایزه به رقابت پرداخت که در نهایت جایزه بهترین فیلم مستقل جشنواره را دریافت نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در خلاصه فیلم آمده است: «محمد رضا حلوانی محیط بانی که علاقه‌مند به طبیعت و حیات وحش است، با وجود آنکه هیچگاه تصویر و یا سندی از پلنگ در منطقه تحت حفاظتش ثبت نشده است، گزارشاتی مشکوک از حضور پلنگ دریافت میکند که باعث می‌شود محمد رضا حلوانی کنجکاو و در صدد ثبت حضور پلنگ برآید.»

این مستند که در شبکه جهانی جام جم تهیه شده، پیش از این نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش انسان و طبیعت جشنواره معتبر «Jackson Hole» آمریکا، جایزه اول جشنواره «Gran Paradiso» ایتالیا، تندیس بهترین کارگردانی یازدهمین جشنواره سینماحقیقت، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره «Green Image» ژاپن شده و در جشنواره‌های بین‌المللی حیات وحش واشنگتن دی سی (DCEFF)، جشنواره «CinemAmbiente» ایتالیا، جشنواره «Big Cats» نیویورک، جشنواره جاده ابریشم ایرلند و همچنین جشنواره معتبر و قدیمی «International Wildlife Film Festival» و جشنواره حیات وحش «VASSA» فنلاند حضور داشته است.

برخی از عوامل فیلم عبارتند از: کارگردان: فتح الله امیری-نیما عسگری، تهیه کننده: فتح اله امیری، تدوین: مصطفی گندمکار، فیلمبردار: نیما عسگری، پژوهشگران: دکتر حسین اکبری فیض آبادی – محمدرضا حلوانی، صدابردار: امیرعباسی – علیرضا طالبی، صداگذار: احسان افشاریان، آهنگساز: بابک میرزاخانی، مدیرتولید: مرتضی هاشمی، اصلاح رنگ و نور: یحیی رضایی، عکاس: علیرضا طالبی، طراح پوستر: مسعود قدسیه، پخش بین‌المللی جشنواره ای: مجید محمددوست، مجری طرح: موسسه تصویر حیات وحش.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مستند محیط بان و پلنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در رقابت های جام ملت های فوتسال آسیا، امروز از طریق فردوگاه امام به ایران بازگشت.

باقر محمدی دروازه بان تیم ملی که در این بازی ها عنوان بهترین دروازه بان را هم از آن خود کرد گفت: خوشحالم که توانستیم عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم و در مردم ایران را شاد کنیم. جایزه ای که گرفتم کف آرزوهای من است و دوست دارم بهترین دروازه بان جهان شود. این جایزه برای اولین بار است که به یک دروازه بان ایرانی رسیده است و آن را به همه مربیان و دروازه بان های کشورم تقدیم می کنم. امیدوارم این جایزه همیشه در ایران بماند و همیشه نصیب گلرهای ایرانی شود.

وی درباره حضورش در جام جهانی گفت: قول می دهم در جام جهانی به مراتب قوی تر باشم. من حدود ۴ هفته با مصدومیت تمرین کردم و با تلاش زیادی که کردم به بازی های آسیایی رسیدم. قطعاً برای جام جهانی این مسائل را ترمیم خواهم کرد.

او در خصوص انتظاراتی که از مسوولان برای موفقیت تیم در جام جهانی دارد گفت: وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال صحبت هایی کردند و قطعاً همه آنها تلاش می کنند تیم ملی بهترین نتیجه را بگیرد.

کد خبر 6092394

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • رخ‌نمایی پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • (ویدئو) مشاهدۀ پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام