Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@12:57:38 GMT

۳۰ نقاشی به مثابه ۳۰ واژه برای نمایش «صلح»

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۶۵۶۵

۳۰ نقاشی به مثابه ۳۰ واژه برای نمایش «صلح»

یک عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان همزمان با روز جهانی «صلح» و برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان با این موضوع گفت: به گفته متخصصان زیرسازی آموزش رسمی کشور در حوزه پایه گذاری روحیه صلح در کودکان ضعیف است، به طوریکه گاهی تنبیه بیش از تشویق در مورد کودکان اعمال می‌شود.

لیلا کعبی در گفت‌وگو با ایسنا، در نمایشگاه نقاشی روز جهانی «صلح» که از سوی انجمن حمایت از حقوق کودکان در فرهنگسرای شفق برگزار شد، گفت: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی صلح و با اجرا و نقاشی کواکان زیر ۱۴ سال برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان شرکت‌کننده در این نمایشگاه دوره‌های نقاشی کودک را طی کرده‌اند و برخی از آنها کودکان خانه کودک شوش هستند. قرار بود کودکان مهاجر بلوچ هم به این نمایشگاه بپوندند اما کارهایشان به این نمایشگاه نرسید و قرار است آثارشان در نمایشگاه بعدی شرکت داده شود.

وی با بیان اینکه از سال ۷۸ اولین دوره کارگاه‌های پیمان نامه حقوق کودک برگزار شده است، افزود: به دلیل تخصص در حوزه کودک متد آموزش که در این کارگاه‌ها به کار گرفته‌ام را با پیمان نامه حقوق کودک تلفیق کردم. از همان سال تا کنون، سالی دو تا سه مرتبه پیمان نامه حقوق کودک را از طریق نقاشی به تصویر می‌کشیم. برای مثال گاهی روز جهانی کودک، روز تصویب پیمان‌نامه کودک، روز جهانی صلح، روز جهانی هنر و... چنین نمایشگاه‌هایی با محوریت نشان‌دادن پیمان نامه حقوق کودک به بزرگسالان برگزار می‌شود. در واقع با این کار در پناه پیمان نامه حقوق کودک، دنیای کودکان را برای بزرگسالان به تصویر می کشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه امسال یک روزه برگزار شد و تنها ماده ۲۹ حقوق کودک را به تصویر کشیدیم و دیدیم که بچه ها صلح را  با معانی مختلف و با دیدگاه‌های متفاوتی توضیح می دهند. ماده ۲۹ به موضوع صلح می‌پردازد و به گفته بازدید کنندگان کودکان راحت تر و زیباتر صلح را به تصویر کشیده‌اند. برای مثال کودکانی هستند که صلح را به مثابه آشتی پدر و مادری که از هم جدا شده اند می بینند، یا گاهی کودکی از نعمت مادر محروم است صلح را در آغوش مادر تصور می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش صلح به کودکان ضعیف هستیم تصریح کرد: به گفته متخصصان، زیرسازی آموزش رسمی کشور در حوزه صلح دچار مشکل است به طوریکه می بینیم تنبیه بیش از تشویق در مورد کودکان اعمال می‌شود. برای مثال فکر می کنیم فقط باید کودکان را تشویق یا تنبیه کرد درحالیکه این دو در کنار هم و با نسبت متعادل باید به کار برده شوند. برای مثال اگر معلمی دانش ‌آموزش را به کاری تشویق کند و می‌گوید که کارش زیبا بوده است به طور ناخودآگاه دانش ‌آموزی که کارش دیده نشده را تنبیه کرده است. بهتر است در بحث آموزش، کودکان بیش از هر چیز ترغیب شوند.

این عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان ادامه داد: امروز نزدیک ۳۰ اثر در نمایشگاه شرکت داده شده که نشان‌دهنده ۳۰ واژه متفاوت از صلح هستند. در نظر داریم نمایشگاه بعدی مصادف با سالگرد تصویب پیمان نامه حقوق کودک- ۲۹ آبان ماه - برگزار شود. بازدیدکنندگان می‌توانند آثار نمایشگاه را به نفع کودکان کار خریداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام كودكان نمايشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه نویسندگی با عنوان «انتقال تجربه و مبانی داستان نویسی برای کودکان - دوره دوم» توسط میز کودک حوزه هنری با حضور «کلر ژوبرت» نویسنده و تصویرگر کتاب کودک به مدت ۲ روز در رشت برگزار می‌شود.

این کارگاه در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حوزه هنری گیلان برگزار می‌شود لذا علاقمندان برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر با این شماره ۰۹۱۱۳۳۳۹۱۵۲ تماس حاصل کرده و یا به این آیدی @artguilan مراجعه کنند.

گفتنی است؛ «کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی، کارشناس علوم تربیتی، کارشناس ارشد ادبیات کودک و دارای مدرک تحصیلات حوزوی است، کار داستان‌نویسی و تصویرگری را از سال ١٣٧٥ آغاز و بیش از ۵۰ عنوان کتاب به دو زبان فارسی و فرانسه در کارنامه خود دارد.

کد خبر 6095889

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند