Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام:سید مهدی احمدی معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان طی سال جاری ، عملیات اجرایی 50 پروژه آبرسانی به روستاها در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

احمدی افزود: در ایام هفته دولت عملیات آبرسانی به 30 روستا در قالب هفت مجتمع آبرسانی در 6 شهرستان به بهره برداری رسید که جمعیتی افزون بر 16 هزار و 221 نفر از اهالی روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

وی  تاکید کرد: امیدواریم با بهره‌ برداری و افتتاح پروژه‌های در دست اجرا ، آب‌ رسانی در مناطق شهری و روستایی ایلام به وضعیت مطلوب و ایده‌ آل برسد.

انتهای پیام/با


خروج 20 روستای ایلام از چرخه آبرسانی سیار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود

ایسنا/یزد معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد از انتخاب روستای فهرج به‌ عنوان روستای هدف گردشگری خبر داد.

«محمد علی شاه‌حسینی» در نشست با جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی استان، روستای فهرج را یکی از روستای باقابلیت جذب گردشگر دانست و افزود: محور فرهنگی- تاریخی این روستا که از آب انبار حسینیه  تا قلعه فهرج هزار ساله امتداد دارد، یکی از بی‌نظیرین محورهای گردشگری روستایی است که در سال ۸۹ در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه گردشگری روستایی تحت‌تأثیر منابع فرهنگی، طبیعی، تاریخی، نواحی روستایی به‌عنوان یک کالا فرهنگی گردشگری قابل‌عرضه است، اظهار کرد: روستاها یکی از مقاصد مهم گردشگری به شمار می‌آیند و به دلیل جذابیت‌های خاصی که دارند سالانه علاقه‌مندان و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

معاون استاندار با بیان اینکه ایجاد گردشگری روستایی باعث ثبات در اشتغال، پویایی در تجارت و برابری درآمد بین ساکنان مناطق شهری و روستایی می‌شود، گفت: این صنعت بکر ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌تواند برای کسب درآمد، اشتغال‌زایی و ایجاد تغییرات مثبت در درآمد روستاییان اثرگذار باشد.

شاه‌حسینی با بیان اینکه مهم‌ترین عاملی که باعث رونق گردشگری روستاها می‌شود، وجود زیرساخت‌ها است، گفت: برای توسعه گردشگری روستاها باید زیرساخت‌های لازم گسترش پیدا کرده و موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بوم‌گردی‌ها از جمله مواردی است که باید در روستاها موردتوجه قرار گیرد، افزود: مردمی که به این مناطق می‌روند انتظار دارند مکان‌های برای استراحت شبانه، جاده دسترسی مناسب، اماکن رفاهی و بهداشتی و وجود مکان‌هایی برای کمپینگ و آلاچیق‌های مناسب برای استفاده مردم وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، شاه حسینی در پایان بیان کرد: مواردی چون رویش گیاهان دارویی یا صنعتی، جاذبه‌های کوهستانی و جنگلی، میراث تاریخی، وجود امامزاده‌ها و میراث باستانی از جمله ملاک‌های انتخاب یک روستا به‌عنوان روستای هدف گردشگری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پل بسیج مطابق برنامه زمانبندی است
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد