Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور فیزیکی پلیس در خیابان ها موجب ایجاد نظم در عبور و مرور خودرو ها و کاهش تصادفات و حوادث رانندگی میشود به شرط آنکه پلیس و مردم با هم تعامل سازنده داشته باشند.
هر سال در اول مهر ماه، خیابانهای شهر یزد و بویژه هسته مرکزی آن شلوغ و پر ازدحام می شود و گاهی ترافیک های چند صد متری شکل می گیرد که البته امری طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنچه مهم است این است که رانندگان با رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی، خود و پلیس راهور را در ساماندهی هر چه بیشتر ترافیک و کاهش حجم خودروها یاری کنند.
شاید اول مهر امسال در یزد از محدود روزهای بازگشایی مدارس بود که نظم و انضباط مثال زدنی بر خیابانها حاکم بود و اگر خیابان قیام را که به دلیل مراسم 13 محرم، مسدود بود استثنا بگیریم، در دیگر نقاط شهر یا ترافیکی نبود و یا اگر بود آرام و روان بود .
بارها و بارها اعلام کرده بودیم که رعایت مقررات و کاهش سوانح رانندگی، فقط با اعمال قانون، میسر نمی شود بلکه باید میان مردم و پلیس راهور، تعامل دو طرفه باشد.
صبح اول مهرماه سال گذشته و همزمان با آغاز بازگشایی مدارس، ترافیک غیرقابل تحملی بر مرکز هسته ای شهر حاکم بود و ماموران راهنمایی و رانندگی هم قبض به دست در اغلب میادین شهر، مستقر و رانندگان خاطی را جریمه می کردند و شاید یکی از دلایل این ترافیک سنگین، همین حضور پر تعداد ماموران و خودروهای راهور بود.
اما امسال، شرایط به گونه ای دیگر بود، ماموران فقط در چند میدان اصلی شهر مستقر بودند، کمینی در کار نبود، قبضی در دستان هیچ ماموری مشاهده نشد و خودروهای پلیس راهور که خود موجب سنگین تر شدن بار ترافیک می شوند کمتر به چشم آمد.
ماموران راهنمایی و رانندگی، راهنمایی و هدایت رانندگان را بر صدور قبض جریمه، ترجیح داده بودند که جای تقدیر دارد.
از برخی رانندگان هم که سوال کردیم همگان متفق القول بودند که شرایط خیابانهای یزد با گذشته متفاوت است، هم ماموران راهور، سخت گیری کمتری می کنند و هم رانندگان به قوانین و مقررات احترام می گذارند.
ترافیک، صدای خودرو‌ها و موتورسیکلت ها، ازدحام جمعیت، گرما و آلودگی هوا عواملی است که می‌تواند جان هر کسی را به لب برساند اما اگر همکاری و تعامل باشد هیچ گره ای بسته نمی ماند.
برای پرسنل تلاشگر راهنمایی و رانندگی هم روز و شب فرقی نمی کند، آنها شبانه روز در حال خدمت به مردم هستند که جای قدردانی دارد.
کاهش سوانح رانندگی، افزایش ایمنی و پایدار سازی آن نیازمند تعامل دو طرفه پلیس راهور و رانندگان است که خوشبختانه، امروز آن را در عمل در شهر یزد مشاهده کردیم.
هر چقدر تعامل پلیس با رانندگان بیشتر شود، آنها نیز ارتباطات خود را با پلیس افزایش داده و به قوانین راهور احترام می گذارند.
هر چه تعامل اجتماعی پلیس و نگرش پلیس راهور نسبت به برقراری ارتباط با مردم بیشتر شده و از ابزارهای سختگیرانه، کمتر استفاده نماید و به خواسته های مردم توجه داشته باشد مردم فهیم و قدرشناس یزد هم به قوانین راهور پایبندتر شده و با پلیس همکاری می کنند.
البته ماموران راهور وظیفه دارند با آن معدود رانندگان و موتور سوارانی که با حرکات خطرآفرین، موجب به خطر افتان جان مردم کوچه و بازار می شوند و برای سلامتی خود و دیگران، ارزشی قائل نیستند، بدون ملاحظه، برخورد جدی و قانونی کنند.
از همه ماموران تلاشگر راهنمایی و رانندگی یزد و بویژه جناب سرهنگ محمد پورشمس، رییس پلیس راهور استان که در طول مدت مدیریت خوب خود، موجبات رضایت مردم یزد را فراهم نمود قدردانی نموده و به همه آنها خسته نباشید می گوییم.
'محمدحسین فلاح تفتی'
خبرنگار ایرنا یزد
6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت پلیس راهور قانون قوانین راهنمایی و رانندگی هسته ای یزد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطعانه با تخلفات حادثه ساز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ حمداله رحمتی پور گفت: در روز‌های پایانی سال ماموران پلیس راهور تسهیل تردد در معابر درون شهری استان را در سطح شهر‌ها به ویژه در معابر منتهی به مراکز خرید برعهده دارد و در روز‌های ابتدایی سال جدید نیز تمرکز استقرار بر روان سازی ترافیک در مبادی ورودی به استان به ویژه مبادی ورودی شهر کرج خواهد بود.   وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با حداکثر توان خودرویی و نیروی انسانی در این ایام برای روان سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور فعالیت خواهد داشت.   رحمتی پور گفت: با آموزش‌های ارائه شده در اجرای طرح نوروز، همیاران پلیس، بانوان فرهنگ یار ترافیک، پلیس یاران نوجوان و بازرسان نامحسوس ترافیک فعال هستند که با تذکر و اقناع سازی دیگران در کاهش تخلفات و پیشگیری از وقوع تصادفات با پلیس همکاری خواهند داشت.   وی دربخش دیگری از سخنان خود به برخورد جدی پلیس با تخلفات حادثه ساز اشاره کرد و اظهار کرد: برخورد جدی با تخلفات حادثه ساز در دستور کار پلیس بوده چرا که تمام تلاش پلیس در راستای ایجاد نظم و امنیت ترافیکی هموطنان، مسافران و تردد خواهد بود، ضمن اینکه این مهم به طور مستمر و شبانه روزی در طول ایام نوروز اجرا خواهد شد و با تخلفات حادثه ساز اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکات مارپیچ و عبور ازچراغ قرمز به طور قاطع برخورد خواهد شد.   وی خاطرنشان کرد: در طرح توقیف ساعتی، ضمن اعمال قانون و ثبت نمره منفی در سوابق گواهینامه راننده متخلف، خودرو به مدت ۲ ساعت متوقف شده و یک بنر تحت عنوان "توقیف به دلیل ارتکاب تخلفات حادثه ساز" به خودرو الصاق می‌شود و در صورتی که نمرات منفی راننده متخلف به واسطه تعدد ارتکاب تخلفات حادثه ساز به حدنصاب ۳۰ نمره منفی برسد برابر ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، گواهینامه وی به مدت سه ماه ضبط و توقیف می‌شود.   رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز یادآورشد: نظارت بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان با هدف ایجاد نظم و امنیت ترافیکی، توسط تیم‌های پلیس بزرگراه، تیم‌های موتورسوار و خودرویی پلیس به صورت محسوس و نامحسوس، دوربین‌ها و تجهیزات هوشمند منصوبه در معابر انجام خواهد شد.   رحمتی پور بیان کرد: هدف پلیس ایجاد بستری ایمن برای سفر‌های نوروزی مردم بوده و سلامتی هموطنان قابل مماشات نخواهد بود، ضمن آنکه تردد ایمن و نظم ترافیکی اولویت پلیس است و با برهم زنندگان نظم و ناقضان مقررات راهنمایی و رانندگی برابر قانون، قاطعانه برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطعانه با تخلفات حادثه ساز
  • هوشمند سازی فعالیت‌های پلیس راهور در اولویت امور قرار گیرد
  • هوشمند سازی فعالیت های پلیس راهور در اولویت امور قرار گیرد
  • طی ۳ روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست
  • هشدار مهم پلیس به مسافران نوروزی برای سه روز آینده/ جاده‌ها این ۵ استان خطرناک می‌شوند
  • ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و سرعت غیرمجاز است
  • ۸۰ درصد از تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و سرعت غیرمجاز است
  • افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به معیشت مردم ندارد
  • خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد
  • پلیس راهور: روزه گرفتن باعث هوشیاری در رانندگی می‌شود