Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی فوریت طرح قانونی عفو عمومی و تبدیل مجازات در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

گفتنی است نمایندگان با ۱۶۰ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در صحن، با دو فوریت این طرح مخالفت کردند.

بر این اساس، یک فوریت این طرح به رأی نمایندگان گذاشته شد که وکلای ملت با ۱۰۸ رأی موافق، ۷۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن، با یک فوریت آن هم مخالفت کردند؛ بنابراین این طرح به صورت عادی در مجلس بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در ماده واحده این طرح آمده است که «مجازات‌های حبس ابد و اعدام در کلیه جرایم تعزیری به حبس درجه یک از ۲۰ تا ۳۰ سال تبدیل می‌شوند».

در بخش دیگری از این ماده آمده است که «کلیه متهمان و محکومان جرایم سیاسی و امنیتی که مرتکب اقدامات فیزیکی خرابکارانه به نحو مباشرت، معاونت و مشارکت نشده‌اند، مورد عفو عمومی قرار می‌گیرند و جرم جاسوسی از شمول این بند خارج است».

کد خبر 4409916

منبع: مهر

کلیدواژه: حبس ابد مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس ایران مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه ایران حسن روحانی ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران ایالات متحده آمریکا رئیس جمهور اسلامی ایران علی لاریجانی برجام بهرام قاسمی محمد جواد ظریف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • (ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله از دست آدم ربایان در شیراز
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند