Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:58:24 GMT

نمایندگان با فوریت طرح عفو عمومی مخالفت کردند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۷۱۲۶

نمایندگان با فوریت طرح عفو عمومی مخالفت کردند

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس با دو فوریت و یک فوریت طرح عفو عمومی و تبدیل مجازات که مربوط به مجازات های حبس ابد و اعدام در جرائم تعزیری است، مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - یکشنبه- مجلس با 106 رای موافق، 78 رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر با دو فوریت این طرح مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایندگان همچنین با 108 رای موافق، 79 رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر به یک فوریت طرح عفو عمومی و تبدیل مجازات که مربوط به مجازات های حبس ابد و اعدام در جرائم تعزیری رای منفی دادند و بنا شد این طرح به صورت عادی در مجلس بررسی شود.
در ماده واحده این طرح آمده است: مجازات های حبس ابد و اعدام در تمامی جرائم تعزیری به حبس درجه یک از 20 تا 30 سال تبدیل می شوند، حبس ابد و اعدام تعزیری در مقام اعمال کیفیات مشدده قانونی از شمول این بند خارج است.
در بخش دیگری از ماده واحده این طرح بیان شده است: تمامی متهمان و محکومان جرائم سیاسی و امنیتی که مرتکب اقدامات فیزیکی خرابکارانه به نحو مباشرت، معاونت و مشارکت نشده اند، مورد عفو عمومی قرار می گیرند، جرم جاسوسی از شمول این بند خارج است.
همچنین بر اساس بخش دیگری از ماده واحده این طرح، کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور که قصد بازگشت به کشور را ندارند در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشند، مصون از تعقیب است، نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران مکلفند در اسرع وقت نسبت به صدور گذرنامه برای ایرانیانی که به هر دلیل فاقد گذرنامه هستند، اقدام کند. محکومان فراری در صورتی که مجازات آنها مشمول مرور زمان نشده باشد از شمول این بند مستثنی می شوند.
علی کاظمی بابا حیدری نماینده مردم اردل و فارسان به عنوان طراح دو فوریت این طرح گفت: به منظور تقویت اتحاد ملی و تحکیم وحدت ملت ایران در مقابل تهدیدات خارجی و به پیروی از آموزه های دینی و به تاسی از سیره پیامبر رحمت (ص) و در مقام متابعت از فرامین امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اعمال عطوفت و رحمت اسلامی نسبت به کلیه شهروندان ایرانی این طرح تهیه شده است.
سیام**9121**1058**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس عفو عمومي فوريت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه واژگونی اتوبوس در موته ساعت ۵:۱۹ امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام سه واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه افزود: دو کد هلال‌احمر نیز به منظور امدادرسانی به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۱ نفر شامل هشت مرد ۲۲ تا ۸۹ ساله و دو زن ۲۰ و ۶۳ ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان‌های امام حسین و حضرت محمد میمه منتقل شدند.

عابدی ادامه داد: یک مرد ۳۵ نیز بر اثر این حادثه مصدوم شد و مراقبت‌های سرپایی دریافت کرد.

کد خبر 747408

دیگر خبرها

  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • داده نمای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • صاعقه جان یک کشاورز را در هرسین گرفت
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • یک فوریت «طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی» تصویب شد