Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه هاآرتص نوشت، پاسخ روسیه به حادثه ساقط شدن هواپیمای IL-۲۰ در لاذقیه ممکن است به "چیدن بال‌های" اسرائیل منجر شده و منطقه پرواز نیروی هوایی اسرائیل را در حریم هوایی سوریه محدود کند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، اسرائیل امیدوار است که بستن حریم هوایی سوریه از سوی روسیه در مقابل جنگنده‌های اسرائیلی برای یک هفته باشد نه بیشتر و مسکو اقدام به اعمال تحریم‌های بیشتر نظیر منطقه پرواز ممنوع در سوریه به روی جنگنده‌های اسرائیلی در نزدیکی پایگاه‌های روسی در شمال سوریه نکند زیرا این مساله مانع از رسیدن جنگنده‌های اسرائیلی به مناطق واقع در شمال از طریق دمشق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در ادامه آورده است، این تدابیر ممکن است به ایجاد منطقه امن برای نیروهای دولت سوریه و حزب‌الله لبنان منتهی شود و اسرائیل همچنین نگران است که اعمال محدودیت‌های روسیه به ایران اجازه دهد جایگاه و موقعیت آن در منطقه تقویت شود.

هاآرتص به نقل از آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل آورده است، مذاکرات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با مقامات ارشد روس و اعزام هیئتی به ریاست امیکام نورکین، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل به مسکو نشان می‌دهند که دو کشور روابط خوبی دارند اما او در عین حال افزوده است،‌ با وجود آن اسرائیل به دلیل این فاجعه و نتیجه آن احساس می‌کند روسیه ناراضی است حتی با وجود آنکه به طور غیرمستقیم در این حادثه مسؤول است.

این روزنامه می‌آورد: اسرائیل در سال‌های اخیر عادت کرده بی‌وقفه در جبهه شمالی عمل کند و بعد از ساقط شدن جنگنده اف ۱۶ اسرائیل توسط سامانه پدافند هوایی سوریه در فوریه گذشته تل‌آویو به نتایجی رسید اما به حملات خود علیه حاکمیت یک کشور دیگر ادامه داد علی رغم اینکه عملیاتش در آنجا خطرناک‌تر شده است.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه خلبان‌های اسرائیلی در ۱۷ سپتامبر هواپیمای اطلاعاتی روسیه از نوع IL-۲۰ را سپر حملات‌ سامانه پدافندی سوریه قرار دادند و این هواپیما در معرض حمله سامانه‌های دفاع هوایی سوریه قرار گرفت در حالی که ۱۵ تن از نیروهای نظامی روسیه در جریان این حادثه کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه افزود: جنگنده‌های اسرائیلی عمدا وضعیت خطرناکی را ایجاد کردند به طورکه تجهیزات اداره پرواز قادر به کمک به هواپیما نبودند در حالیکه آن آماده فرود آمدن بود و در ارتفاع پایین پرواز می‌کرد و روسیه این اقدام اسرائیل را اقدامی خصمانه قلمداد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسراييل روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی ساکنان شهرک پرواز تبریز از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد

جولان آزادانه سگ‌های ولگرد در معابر شهر موضوعی است که مدتهاست شهروندان تبریزی ساکن در شهرک پرواز را نگران کرده است. وجود این سگ‌ها به صورت گله‌ای موجب رعب وحشت میان عابران شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

معضل جولان سگ‌های ولگرد این بار اهالی گورت اصفهان را نگران کرد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • وزارت دفاع سوریه از حمله اسرائیل به جنوب این کشور خبر داد
  • حمله اسرائیل به سوریه
  • فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • نگرانی ساکنان شهرک پرواز تبریز از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد