Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نمایندگان با اولویت بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس با 143 رای موافق، 33رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر با تقاضای بررسی با اولویت طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان یکی از متقاضیان بررسی با اولویت این طرح گفت: با توجه به زمان زیادی که کمیسیون اقتصادی و بسیاری از دستگاه‌های دیگر برای اصلاح این قانون گذاشته اند، در خواست ما این است که این لایحه در اولویت بررسی مجلس قرار گیرد.
وی ادامه داد: در صورتی که این لایحه هرچه سریع تر تصویب شود، بخش زیادی از مشکلات کشور در زمینه قاچاق کالا و ارز حل و فصل می شود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم افزود: دستگاه‌ها با مشکل عملیات اجرایی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز مواجه هستند که قانون بر همین اساس اصلاح شد و این اقدام با بررسی همه جانبه و حضور دستگاه‌های مربوطه در این کمیسیون صورت گرفت، از این رو می‌خواهیم این موضوع سریع تعیین تکلیف شود.
پورابراهیمی ادامه داد: بسیاری از مشکلات مربوط به قاچاق کالا و ارز با تصویب این طرح رفع می شود.

**سه سوال از وزیر نفت و یک سوال از وزیر ارشاد اعلام وصول شد
احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس درجلسه علنی امروز مجلس با قرائت موارد اعلام وصولی گفت: سوال ملی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر از وزیر نفت درباره عدم پیش بینی لازم برای اخذ ضمانت و خسارت در قرارداد با شرکت فرانسوی توتال اعلام وصول می شود.
وی اظهار داشت: سوال ملی احمد بیگی نماینده تبریز و محمد علی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ از وزیر نفت درباره علت نقص در فرآیند نظارت بر منابع مالی و چگونگی هزینه کرد آنان در ساختار وزارتخانه اعلام وصول می شود.
نماینده مردم قم در مجلس از دیگر موارد اعلام وصولی را سوال ملی محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و حبیب الله دهمرده نماینده زابل از وزیر نفت درباره وضعیت جایگاه داران سوخت و برنامه مربوط به سبد مصرفی انرژی وزارت نفت برای افق 1404 عنوان کرد.
امیر آبادی گفت: سوال ملی بهرام پارسایی نماینده شیراز و عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت عدم اقدام جدی برای نام گذاری روزیدر تقویم به نام روز کوروش اعلام وصول می شود.
سیام*9121**1058**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس قاچاق كالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا

به گزارش همشهری آنلاین، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت:‌ چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشورهای همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالاهای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت، مشخص شد کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین‌نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهار کرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

کد خبر 846645 منبع: ایسنا برچسب‌ها قاچاق اسرائیل خبر ویژه فراجا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • رای مجلس به اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد
  • توقیفات بلوریجات قاچاق در یک انبار کالا در شورآباد
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد 
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه در دستورکار امروز مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی