Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر با تبیین نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان در تیپ مهندسی رزمی، تأکید کرد: هر کشوری منافع ملی او بر منافع شخصی سبقت بگیرد آن کشور پیشرفت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی کارنما، فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر (سنگرسازان بی سنگر جهاد استان کرمان) امروز(اول مهر) در نشست خبری با اشاره به آنچه در آغاز جنگ تحمیلی گذشت، به حضور جهاد سازندگی در جنگ هم اشاره و بیان کرد: جهاد نامی آشنا برای همه روستاییان و عشایر و کویرنشینان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مروری بر نقش جهاد سازندگی در جبهه ها/نقش مهندسی رزمی جهاد کرمان به طور ویژه در دو عملیات

 

وی افزود: ۱۵ روز بعد از شروع جنگ اولین اکیپ جهاد به جبهه ها اعزام و درخطوط مقدم و پشت خطوط مستقر شد؛ اوایل در مساجد و مدارس و... فراخوان می داد و عده ای نیروی آزاد مراجعه کردند، عده ای هم نیروهای خود جهادسازندگی بودند نیروهای داطلب دانشجو و دانش آموزان از سال ۶۰ تحت عنوان ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ حضور بچه های جهاد در جنگ کلید خورد.

 


کارنما گفت: احداث پل شناور خیبر که همچنان در دنیا بی نظیر و از خلاقیت های بارز بچه های جهاد سازندگی است؛ ساخت تپه های رملی در طریق القدس که باعث شد رزمندگان، دشمن را دور برنند و... از کارهای بچه های جهاد بود اولین موشک در جنگ و پل بعثت بر روی اروند را بچه های جهاد ساختند. یکی از بزرگترین ابتکارات جهاد در جنگ در والفجر ۸-جنگی تمام عیار در باتلاق و آب و زمین خاکی- بود.
 


وی با بیان اینکه پمپاژ و عملیات آبی در مقابل دشمن، زدن خاکریز و سنگرهای متعدد و ... توسط بچه های جهاد انجام شد؛ اظهار داشت: توانایی جهاد در جنگ در بخش مهندسی بیش از کارهای خدماتی بود و بیشتر شب ها کار می کردند و فعالیت بچه های جهاد قبل و بعد از عملیات بیشتر بود.

 

رزمندگانی که در ارتفاعات ملخ خور یخ زدند و شهید شدند

 

کارنما ادامه داد: جهاد در مجموع سه هزار شهید در کشور داده و از این تعداد ۱۱۶ شهید متعلق به استان کرمان است؛ ضمن اینکه جهاد استان کرمان بیش از هزار جانباز و ۱۴ نفر آزاده دارد و در طول هشت سال جنگ نزدیک ۲۰ هزار نیروی داوطلب اعزام کردیم؛ جهاد کرمان جزو جهادهای برتر بود و تیپ رزمی مثبت اعلام شد.

 


وی به نقش مهندسی رزمی جهاد کرمان به طور ویژه در دو عملیات خیبر که خاکریز معروف را در ۱۴ کیلومتر زد و به نوعی کلید این عملیات دست بچه های کرمان بود و یکی هم در کربلای ۱۰ مورد تاکید قرار داد و گفت: در کربلای ۱۰ در ارتفاعات ملخ خور که ارتفاع برف به صورت طبیعی یک تا یک و نیم و غیر طبیعی ۱۵ متر بود که چند تا بچه ها یخ زدند و شهید شدند و جهاد کرمان بهترین یگان رزم و مهندسی جنگ معرفی شد.

بیسیم چی که سمت خدا می رفت


این رزمنده دوران دفاع مقدس با تصریح به اینکه در جنگ کسانی بودند که هیچ اسیر دنیا نبودند؛ افزود: استاندار وقت کرمان خواست به بچه های جنگ زمین بدهد اما هیچکس داوطلب نشد؛ بچه هایی که با ایثار و شهادت پیام هایی دادند و در معنا سیر کردند و هرگز آلوده دنیا نشدند اما سوال این است چرا بعد از جنگ پیام آوران خوبی نتوانستیم باشیم در حالیکه همه در دنیا از جنگ و ایثارگران بهره می برند اما بعد از جنگ از آن فضایی که در جبهه داشتیم بهره برده نشد؛ یک بیسیم چی را در جنگ دیدم که شعر و آواز می خواند به او گفتم این شعر و آواز خواندن رد جنگ چیست؟ گفت: نمی دانی به سمت خدا رفتن چه لذتی دارد؛ ساعتی نگذشت که خمپاره ای بین من و او واقع شد و سرش را همچون گوسفندی که سر می برند، جدا کرد در حالی که او ۱۶ سال بیشتر نداشت.

 

وی تأکید کرد: هر کشوری منافع ملی او بر منافع شخصی سبقت بگیرد آن کشور پیشرفت می کند؛ شکی نیست علم و توانایی روز وقتی با عشق و منافع ملی عجین شود مسیر خوبی برای آن کشور رقم می زند اما {با انحلال جهاد سازندگی} توانایی عظیم عمران روستایی را قطع و جهاد کشاورزی را جایگزین کردیم که تخصص ما نبود و این یکی از صدماتی است که به کشور وارد شد.

 

انتقال تجربیات مهندسی رزمی جنگ به شرکت نصر

 

کارنما درباره برگزاری همایش سنگرسازان بی سنگر و شهدای جهادسازندگی هم اعلام کرد: نزدیک ۲۹ سال از جنگ می گذرد و هر سال یادواره برای شهدا برگزار کردیم زیرا ما خود به این فضا و به شهدا نیاز داریم و امسال این برنامه را در سطح جنوب شرق کشور برگزار می کنیم تا از فضای معنوی بیشتری برخوردار و بچه های مهندسی جنگ را معرفی کنیم.

 

وی با افزودن اینکه بچه های مهندسی رزمی جهاد همزمان با جنگ، عملیات بازسازی از جمله بازسازی بستان را هم داشتند؛ گفت: امروز اما چیزی به نام مهندسی رزمی عملاً نداریم و کانون سنگرسازان بی سنگر را تشکیل دادیم و فعالیت هایی انجام می دهیم؛ امسال این مراسم در ساعت ۸ صبح چهارشنبه(۴ مهر)با سخنران کشوری در حسینیه ثارالله برگزار می شود.

 

 

فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر این را هم متذکر شد: امروز تجربیات تیپ مهندسی رزمی به شرکت جهاد نصر کرمان که رتبه اول را دارد منتقل شده و این شرکت امروز ۱۸ شرکت اقماری و ۴ هزار سهام دار دارد و برای ۵ هزار جوان شغل ایجاد کرده است.

 

احزاب اختلافات را کنار بگذارند

کارنما با ابراز تأسف از بی توجهی به منافع ملی که امروز به مثابه دمل چرکین و هر روز یک مشکلی در کشور ایجاد می شود؛ اظهار داشت: علت این است نتوانستیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و افتخارِ خدمت و منافع ملی را زنده نگه داریم؛ بنده مخالف پمپاژ ناامیدی د رکشور هستم باید برای برون رفت از این وضعیت، امید را به مردم برگردانیم و این نیاز به اتحاد و همبستگی ملی دارد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی، احزاب باید با هم متحد شوند و شرایط به گونه ای نیست کسی دیگری را تخریب کند زیرا دشمن در آن سو ایستاده و احزاب باید اختلافات را کنار بگذارند؛ از وحدت احزاب به آشتی ملی تعبیر کرد و ادامه داد: محوریت رهبری مهم است و اگر به این خیمه آسیب وارد شود به کشور آسیب می  رساند لذا باید حذف منافع شخصی و محوریت رهبری را مورد توجه قرار داد.

 

 

فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر تأکید کرد: برای جلوگیری از غارت منافع کشور باید برخوردهای سخت و بیرحمانه با سودجویان انجام شود.

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم عاشورا هفته دفاع مقدس تاسوعای حسینی رژه نیروهای مسلح عاشورای حسینی شیراز مکتب امام حسین ع و عاشورا بندرعباس سنگرسازان بی سنگر نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان، گفت: امسال برداشت گیاهان دارویی و صنعتی در استان ممنوع است و با متخلفان از طریق مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

علیرضا ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه گیاهان دارویی و صنعتی جزو ذخایر ژنتیکی و سرمایه‌های کشور هستند، اظهار داشت: در سالیان اخیر خشکسالی‌های پیاپی از سویی و از سوی دیگر برداشت‌های غیراصولی باعث شد که این گیاهان دارویی و صنعتی با ارزش مراتع ما در استان کرمان در معرض نابودی و خطر انقراض قرار بگیرند.

وی از ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی و صنعتی در عرصه‌های منابع طبیعی شمال استان کرمان خبر داد و گفت: براساس درخواست مجریان طرح‌ها و طبق مصوبه کمیسیون فنی برداشت گیاهان دارویی و صنعتی در عرصه‌های منابع طبیعی استان ممنوع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با بیان اینکه برداشت، خرید، فروش و حمل هر گونه گیاهان دارویی و صنعتی در استان در سال 1403 ممنوع است، افزود: این تصمیم با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی، حفظ و تقویت رویشگاه‌های طبیعی افزایش زادآوری و حمایت از گونه‌های در معرض انقراض گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه برداشت غیر مجاز از عرصه‌های مرتعی استان کرمان به ویژه در محصولات فرعی خلاف قانون است، ادامه داد: در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی شده و هم از طریق قضات دادگاه و هم از طریق تعزیرات حکومتی پیگیری خواهد شد.

ابوالحسنی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان به صورت مستمر در حال گشت‌زنی در مراتع هستند، گفت: در صورت مشاهده برداشت، خرید و فروش و حمل غیرمجاز گیاهان دارویی و صنعتی با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از ساکنان عرصه‌های مجاور رویشگاه‌های منابع طبیعی به ویژه دامداران درخواست داریم که در صورت مشاهده تخلف، قاچاق و یا برداشت غیرمجاز محصولات جنگل و مرتعی از طریق سامانه 1504 و 139 به همکاران یگان حفاظت عرصه‌های منابع طبیعی استان به صورت شبانه روزی اطلاع دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان، گفت: با توجه به این بارندگی‌ها افزایش پوشش گیاهی در مراتع ما زیاد خواهد بود و درخواست داریم که مردم در صورت مشاهده حریق علاوه بر کمک به ما در اطفای آن، این مورد را بلافاصله اطلاع دهند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • رونمایی از طرح برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در قزوین
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • سپاه پاسداران به تناسب نیاز کشور به‌روزرسانی شده است
  • کشف سیگار قاچاق در کوهبنان
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • رانت‌جویان علیه اقتصاد
  • مشگین‌شهر جزو ۴۰ شهرستان هدف شورای عالی جهاد سازندگی