Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران نفر در سوئیس روز شنبه به خیابان‌های برن (پایتخت سوئیس) آمدند وضمن اعتراض به نابرابری پرداخت دستمزد به زنان و مردان، شفافیت فعالیت‌ شرکت‌ها را خواستار شدند.

خبرگزاری آلمان با اعلام این خبر افزود که امکان دارد که کارکنان زن مانند اقدامی که در سال ۱۹۹۱ صورت دادند، یک روز اعتصاب کنند. سازمان‌دهندگان این تظاهرات، شمار شرکت‌کنندگان  در تظاهرات را حدود ۲۰ هزار نفر برآورد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس هم حضور شمار زیادی در این تظاهرات را تائید کرده اما رقمی از تعداد حاضرین اعلام نکرده است.

«یونیا» بزرگترین اتحادیه سوئیس در بیانیه‌ای که خبرگزاری فرانسه آن را منتشر کرد، نوشت: «زنان از نابرابری جنسیتی در پرداخت دستمزد  خسته شده‌اند.» این اتحادیه در قالب پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر هم نوشت: «دیگر کافی است. ۳۷ سال است که تغییرات به کندی پیش می‌روند و ما برابری در میزان دستمزدها نداریم.»

بر طبق اطلاعاتی که دولت سوئیس تهیه کرده است، زنان در این کشور  ۱۸.۱ درصد کمتر از مردان دستمزد دریافت می‌کنند. البته این مسئله را می‌توان با مواردی مانند تجربه و یا مدارک تحصیلی توجیه کرد اما حتی با در نظر گرفتن همه اینها هم زنان ۷.۴ درصد کمتر از مردان دریافت می‌کنند.

پارلمان سوئیس تصمیم دارد روز دوشنبه (فردا) قانونی را به بحث بگذارد که بر طبق آن شرکت‌ها شفافیت بیشتری داشته باشند. این اقدام که مورد حمایت دولت قرار دارد به منظور بر طرف کردن اختلاف در میزان پرداخت‌ها به کارکنان زن در مقایسه با کارکنان مرد در سوئیس صورت می‌گیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دستمزد زنان آلمان فرانسه شبکه اجتماعی دولت مردان آلمان زنان تظاهرات تبعیض جنسیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان اعلام شد. نواب تازه قلعه به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی سالنی مردان و ماهرخ دانشی به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی سالنی زنان قرار است در مسابقات پیش رو هدایت تیم های ملی را به عهده داشته باشند.

ششمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن آسیا در هر ۲ بخش زنان و مردان از مهم‌ترین رویدادهای ملی پوشان کبدی است.

این بازی‌ها قرار است طی روزهای ۲۱ لغایت ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آبان لغایت ۱۲ آذر ۱۴۰۳) بطور مشترک در دو شهر بانکوک و چونبوری برگزار شود ورزشکاران آسیایی در ۳۶ رشته اصلی و ۲ رشته نمایشی و در قالب ۳۶۵ رویداد به مصاف هم خواهند رفت.

کد خبر 6086441

دیگر خبرها

  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم