Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – رسانه های جمهوری آذربایجان دیروز به محض وقوع حادثه تروریستی در اهواز، به سرعت اخبار این حادثه را منتشر و به طور مستمر به تعقیب این رخ داد پرداختند.

خبرگزاری « رپورت » جمهوری آذربایجان، از نخستین رسانه هایی بود که خبر واقعه را منتشر کرد ، شبکه های تلویزیونی و سایر خبرگزاری ها و روزنامه های این کشور نیز با حساسیت و بصورت وسیع اقدام تروریستی در اهواز را پوشش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری رسمی «آذرتاج » ، ضمن انتشار گزارشی از تعداد کشته شدگان و مجروحان این حادثه ، پیام الهام علی اف ، رئیس جمهوری آذربایجان در محکومیت این حادثه و تسلیت وی به رئیس جمهوری و مردم ایران را منتشر کرد.
وزیران دفاع و کشور جمهوری آذربایجان نیز در پیام های جداگانه به همتایان ایرانی خود ضمن ابراز همدردی این حادثه تروریستی را محکوم کردند.
روزنامه « ینی مساوات» نیز حادثه تروریستی اهواز را اقدام تروریستی وحشتناک عنوان کرد و نوشت: رهبر ایران ،امریکا و دولت های دست نشانده این کشور در منطقه را در پشت این اقدام تروریستی می داند.
این روزنامه در گزارش دیگری با عنوان « ایران، آمریکا را مسئول عملیات تروریستی در اهواز خواند» نوشت : محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیتری خود اعلام کرد که ایران، حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکایی آنها را مسئول این حملات می‌داند.
ظریف افزود: ایران قاطعانه به حملات تروریستی اهواز پاسخ خواهد داد.
پایگاه خبری رپورت ، با بازتاب پیام رهبر انقلاب، نوشت : رهبر ایران در پیام خود اعلام کرد که حادثه‌ی تلخ و تاسف بار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریست های مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت.
بنا به این گزارش، آیت الله خامنه ای این حادثه تروریستی را توطئه دولت های دست‌ نشانده‌ آمریکا در منطقه عنوان کرد .
پایگاه خبری ' ویرتوال آذ ' نیز در گزارشی باعنوان ' حسن روحانی درباره رد پای امریکا در اقدام تروریستی در ایران بحث کرد ' نوشت : رئیس جمهوری ایران گفت که کشورهای خلیج فارس تحت حمایت آمریکا به گروه تروریستی جنبش دموکراتیک عرب اهواز کمک های مالی و نظامی انجام می دهند .
به نوشته این پایگاه خبری ، رییس جمهوری ایران در ادامه سخنان خود افزود: آمریکا کشورهای خلیج فارس را برای ارتکاب این جنایات تجهیز می کند، ایران در چارچوب قانون به این جنایات پاسخ خواهد داد .
روزنامه «خبر باکو» نیز با اشاره به حادثه تروریستی اهواز نوشت : وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیتری خود حامیان منطقه ای تروریسم و اربابان آمریکایی آنها را مسئول این اقدام تروریستی دانشت .
بنا به این گزارش ، نهادهای مربوطه در ایران برای جلوگیری از وقوع مجدد اقدام تروریستی، تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ کردند .
شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان مانند ' لیدر ' ، 'اسپیس ' ، ' اجتماعی ' ، ' آ.تی .وی' و ' آ.ار. بی ' در برنامه های خبری روز گذشته بطور مشروح به وقوع این حادثه تروریستی در اهواز پرداختند .
خاورم ** 337**1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جمهوري آذربايجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در مجموعه بنکداران اهواز پس از ۱۲ ساعت

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مهار آتش در چند انبار مجموعه بنکداران پس از ۱۲ ساعت تلاش خبر داد. 

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته (۲۷ اسفندماه) در پنج انبار در مجموعه بنکداران اهواز اظهار کرد: پس از ۱۲ ساعت تلاش، حدود ساعت ۱۰ صبح امروز آتش در انبارهای مجموعه بنکداران مهار شد و اکنون ۱۵ آتش‌نشان با پنج خودرو در محل حادثه در حال لکه‌گیری هستند.

وی افزود: در پی این حادثه ۱۰ خودروی آتش‌نشانی و ۵۰ نیروی آتش‌نشان به صورت چرخشی برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آتش به سایر انبارها اقدام کردند و خوشبختانه آتش به انبارهای دیگر سرایت نکرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: این حادثه تلفاتی نداشته است و تنها چند نیروی آتش‌نشان دچار دودزدگی شدند که به صورت سرپایی درمان شدند. میزان خسارت و دلیل وقوع این حادثه در حال بررسی است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • باکو سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند
  • فیلم/ بازتاب آخرین گزارش اطلاعاتی آمریکا درباره ایران
  • روایت کودک جانباز از حادثه تروریستی کرمان + فیلم
  • غریب‌آبادی: ایران برای رسیدگی به مسائل داخلی خود ذیصلاح است
  • ایران برای رسیدگی به تمامی مسائل داخلی خود ذی‎صلاح است
  • مهار آتش در محموعه بنکداران اهواز
  • مجموعه بنکداران اهواز دچار آتش سوزی شد
  • مهار آتش در مجموعه بنکداران اهواز پس از ۱۲ ساعت
  • مهار آتش سوزی در مجتمع بنکداران اهواز
  • تاکید بر گشودن فصل جدید در روابط ایران و آذربایجان