Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@14:38:41 GMT

روز سیزدهم محرم؛ انتقال اسرای کربلا به زندان کوفه

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۸۴۱۶

روز سیزدهم محرم؛ انتقال اسرای کربلا به زندان کوفه

حجت الاسلام والمسلمین باقریان گفت: روز سیزدهم ماه محرم اسرای کربلا و خاندان اباعبدالله را به مجلس ابن‌زیاد آوردند و بعد از این مجلس ابن زیاد دستور داد که آن‌ها را به زندان کوفه منتقل کنند؛ و این مهم‌ترین اتفاقی بود که در روز سیزدهم ماه محرم در کربلا افتاد.

خبرگزاری میزان: حجت الاسلام والمسلمین باقریان گفت: روز سیزدهم ماه محرم اسرای کربلا و خاندان اباعبدالله را به مجلس ابن‌زیاد آوردند و بعد از این مجلس ابن زیاد دستور داد که آن‌ها را به زندان کوفه منتقل کنند؛ و این مهم‌ترین اتفاقی بود که در روز سیزدهم ماه محرم در کربلا افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین محمد باقریان کارشناس ارشد علوم قرآنی درباره وقایع و اتفاقات روز سیزدهم ماه محرم گفت: روز سیزدهم ماه محرم اسرای کربلا و خاندان اباعبدالله را به مجلس ابن‌زیاد آوردند و بعد از این مجلس ابن زیاد دستور داد که آن‌ها را به زندان کوفه منتقل کنند؛ و این مهم‌ترین اتفاقی بود که در روز سیزدهم ماه محرم در کربلا افتاد.

وی ادامه داد: حضور اهل بیت و وارد شدن به مجلس عبیدالله در زیارت عاشورا نیز آمده و مورد سرزنش و نکوهش قرار داده شده است.

انتقال اسرای کربلا به زندان کوفه در روز سیزدهم محرم/بهشت بر کسانی که واقعه کربلا روایت کنند بشارت می‌شود

این کارشناس ارشد علوم قرآنی تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) بهانه‌ای است که معارف اهل بیت منتقل شود و برای مسلمانان جهان و بازگو شود. اصل عزاداری‌های حسینی بر این است که امر اهل بیت احیاء شود. سخن و سیره آنها، مرام و اهداف‌شان گفته شود، اما در ارتباط با اینکه در دهه اول محرم چرا بیشتر به واقعه عاشورا از هر زمان دیگری پرداخت می‌شود به دلیل شدت التهاب در زمان امام حسین (ع) بوده است.

باقریان اظهار کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند کسی پدرم را از روز اول محرم خندان نمی‌دید و به روز عاشورا که می‌رسید به حزن و اندوه و گریه و سوگواری می‌پرداخت.

انتقال اسرای کربلا به زندان کوفه در روز سیزدهم محرم/بهشت بر کسانی که واقعه کربلا روایت کنند بشارت می‌شود

وی ادامه داد: به طور کلی واقعه عاشورا از روی علم و حکمت الهی اتفاق افتاده و این گونه ماندگار شده است، اینکه اباعبدالله کجا بروند، با چه کسانی در ارتباط باشند و پیامرسانی داشته باشند و مسیری را بروند که اجتماعات مسلمانان بیشتر بوده تا پیام امام به آن‌ها برسد، همه این‌ها در یک راستا است. ماه محرم و صفر ماه حزن و اندوه است و این دو ماه را باید برای نشر معارف اهل بیت در نظر بگیریم.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی خاطرنشان کرد: در روایات آمده است جعفر افغان و کمیت اسدی در زمان امام باقر (ع) قصیده‌ای میخواندند و امام می‌فرمایند شنیده‌ام شعر می‌گویید، در همانجا امام بر شعری که برای امام حسین (ع) خوانده شد گریستند و فرمودند: کسی که بر مصیبت ما شعری بگوید و بگرید و بگریاند بهشت بر او بشارت می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: اسرای کربلا سیزدهم محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»

به گزارش جام جم آنلاین، در روز اسیر فلسطین منابع آماری ضمن اعلام گزارشی عنوان کردند که در شرایط کنونی بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بسر می‌برند.

بنابراین گزارش، اسرای فلسطینی برای زندان‌ های رژیم صهیونیستی از تعبیر «قبرستان مردگان» استفاده می‌کنند.

براین اساس، از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی که یک شکست بزرگ امنیتی، اطلاعاتی و نظامی برای صهیونیست‌ها محسوب می‌شد، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی فشارها بر اسرای فلسطینی را به شدت افزایش داده است.

براین اساس، سازمان زندان‌ های رژیم صهیونیستی علاوه بر اجرای سیاست گرسنگی عامدانه اسرا، آنها را از مراجعه به آرایشگاه زندان که پیش از این محدودیتی نداشت، منع نموده است.

تصاویر منتشر شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی بیانگر وضعیت بسیار نامناسب سلامتی اسرای فلسطینی است که علاوه بر از دست دادن وزن خود، موهای بلندی داشته و از شرایط بهداشتی مناسبی بهره مند نیستند.

سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی علاوه بر این اقدامات که در راستای مرگ تدریجی اسرای فلسطینی است، پس از عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین، شمار زیادی از اسرا را تحت شکنجه‌های بسیار شدید قرار داده که موجب شهادت شماری از آنها شده است.

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت
  • وزیر صهیونیست خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد
  • پیام اسرای فلسطینی از «سلاخ‌خانه» اسرائیل برای اعراب و جهان
  • عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی